SCi Posted June 3, 2022 Share Posted June 3, 2022 Het is weer tijd om een proefje te gaan testen 🙂  Ijsselstein  20ml base ( 75/25 vg/pg met 3mg nic ) + 1ml tfa - pie crust 0,6ml tfa - caramel 0,6ml flavormonks - vanilla VG  Heeft iets meer dan een maand kunnen steepen.  Het gele resultaat heeft absoluut iets van caramel in zich.  Gedampt in m'n limitless plus met een enkele clapton coil van 0,45 ohm op 24 watt.  De smaak is minder 'zwaar' dan ik verwachtte. De basis is een ietwat kunstmatige caramel waar een mooie golf van vanille doorheen rolt. Ergens doet het me denken aan vanillepuddinkjes met caramelsaus 😉 In de achtergrond zit absoluut iets van taartbodem maar dit is lang niet zo sterk als je zou denken. Alhoewel het geheel zeker zoetig is is het absoluut niet overdone.  Meer vermogen brengt rare verschuivingen. Bij 28 watt zit er al vanaf het begin stukken meer detail in de caramel. Het kunstmatige is er nu ook grotendeels uit. Helaas gaat er een hoop detail in de vanille verloren ; hij zit er absoluut nog in maar word nu duidelijk door de caramel overstemd. Ook de taartbodem moet het afleggen tegen de caramel ; deze is nu zo goed als weg.  Op zich is deze mengelmoes zo gek nog niet maar ik hoopte wat meer op een echt taart idee. Dat is hier helaas niet het geval. Het een ander soort taartbodem is er wellicht nog meer uit te halen. Twijfelgeval ! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts