Jump to content

Batterij voor de Smok RPM5 PRO

Lessram

Recommended Posts

Recent na meer dan 5 jaar alleen maar gebruikt te hebben gemaakt van een Joyetech Penguin damper (minstens 10 van versleten, en nog minstens even zoveel op voorraad incl. 100den coils, wat vermoedelijk ook wel opkomt want mijn vriendin en mijn moeder gebruiken deze ook al jaren, en dampen wel MTL terwijl ik DL damp, en daarmee de coils dus te vaak kapot trek) Heb ik 3 weken geleden  voor de fun een andere MOD gekocht, namelijk de Smok RPM5. Hier kan standaard 6ML liquid in, wat een stuk minder is dan de Penguin (9ML) maar in elk geval stukken beter dan de EU norm van 2ML. Deze (nieuwe) SMOK RPM5 is vrij nieuw qua model, en heeft 1 nadeel; de ingebouwde accu van 2000 mAh (net als de Penguin trouwens). Voor mij te weinig gezien ik daar geen volle dag mee vooruit kan. En zet ik het Wattage op de Smok hoger dan ik normaal damp (20-30W) dan gaat het nog sneller, en hij kan tot 80W indien gewenst.

Nu bleek er nog recenter ook een Smok RPM5 PRO op de markt te zijn gekomen, enige verschil (naast 4mm langer) is dat je er 18650 batterijen in kunt doen. Deze online gekocht, maar natuurlijk zonder batterij. En daar begint mijn vraag.....

Meer info;  https://eu.smoktech.com/product/pod_mod/rpm-5-and-rpm-5-pro

Ik dacht ik koop even 2 van dergelijke 18650 batterijen met elk 3400 mAh en klaar is kees (3500mAh is blijkbaar opeens bijna 2x zo duur). Tot ik me ging inlezen.....

Met of zonder button
Met of zonder "protected"
4, 5 of 8 of 10 Ampere

Enige energie info welke ik kan vinden is;

spacer.png

spacer.png

HELP...... Welke kan ik het beste kopen? Merk model?
Op een kaartje in de verpakking stonden ook deze fotos, maar is dat nu met button of zonder???? De "button" ziet er namelijk plat uit.....

Iemand een tip/aanbeveling welke en waar te kopen? NKON ? Of zijn er andere/betere verkopers? (prijs is maar deels van belang)

Dus 18650 batterij met 3400-3500 mAh (of zelfs meer als dat bestaat en kan)
Een bijkomend "gratis" oplader hiervoor is niet nodig want, het toestel heeft zelf een USB-C aansluiting om te laden.

Edited by Lessram

@Lessram

https://www.nkon.nl/rechargeable/li-ion/18650-size/sony-murata-us18650-vtc6.html

https://www.nkon.nl/rechargeable/li-ion/18650-size/lg-18650-hg2-without-warning.html

https://www.nkon.nl/rechargeable/li-ion/18650-size/molicel-inr18650-p28a-2800mah-35a.html

ik zou een van bovenstaande nemen. Het makkelijkste is om er meerdere te nemen en een externe lader, zo heb je altijd een volle batterij. 
neem je een batterij mee onderweg doe deze dan in een beschermdoosje.

in de mods worden altijd flattop batterijen gebruikt
je kunt ook batterijen van 10ampere nemen, je mod zal werken alleen de batterij kan niet het vermogen leveren wat je wilt hebben bij dl dampen. Ik raad dan ook minimaal 20ampere ontlaading aan.

Edited by Maurice1974
  • Like 1

@Maurice1974

Dank voor je tips, maar wat extra vragen;

Ik ben "wat huiverig" voor deze batterijen, dus zou graag MET protectie circuit hebben. Maar dan gaat het aantal Ampere opeens wel erg omlaag, naar 10....

Een oplader heb ik niet nodig, met het idee eerst de gewone SMOK RPM5 te gebruiken en dan eerste beide nieuw batterijen om beurten op te laden. Daarna zou normaliter 1 batterij 3400-3500 mAh wel voldoende zijn per dag bij de PRO, die s'nachts gewoon weer kan opladen (vandaar dat protectie circuit). De tweede batterij zal dan amper gebruikt worden (en in beschermdoosje blijven ziten). En mocht ik in de situatie komen dat die ook leeg is, heb ik de gewone SMOK RPM5 nog als reserve.

Bestaan er geen flattop 18650 batterijen, 3500 mAh - 20A (of hoger) met protectie circuit?

Zou dit zo iets kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?

https://batteryvape.com/batteries/18650-batteries/bv-18650-battery-3500mah-20a-bvir-eh/

Edited by Lessram

@Lessrambatterijen 18650 flattop met protection kun je niet gebruiken om te dampen.

18650 = 18mm dik ,65mm hoog, 0 hoeken oftewel rond. 
bij een protected batterij komt de protectie bovenop de batterij waardoor de hoogte veranderd deze zullen dan rond de 69/70mm uitkomen. Deze past dan simpelweg niet meer in je mod.

de batterij welke je opgeeft heb ik geen idee van of hij goed is of niet

Een vtc6 heeft ook 3000mah en een discharche van 30ampere en dit is een geteste (mooch) goede en veilige batterij.

waarom zou je dan een batterij uit nieuw zeeland halen welke ook nog duurder is.

wil je echt een dag doorkopen met subohm dampen dan kom je toch al snel aan een dual 18650, 21700 mod. (21700 gaat tot 5000mah)

de podsystemen kunnen wel subohm dampen maar zijn er eigenlijk niet voor gemaakt om de hele dag dan door te komen.

Edited by Maurice1974
  • Thanks 1

Je mod is je protectiecircuit, je hebt ze al jaren in je penguin gebruikt, dus is er nu ook niets om je zorgen over te maken. Daarbij, heb je wel een een stuk gereedschap zoals een accutol/schroefboormachine vastgehad? De accu's daarvan zijn een meervoud van dezelfde batterijen die wij gebruiken, de elektronica zorgt voor de bescherming.

Je moet ze niet in het water gooien (dan werkt een AA-tje ook niet meer), niet los in je zak stoppen bij je sleutels en je moet ze niet te zwaar belasten. Ik geloof niet dat jij dat met je 30 wattjes gaat doen en zelfs dan nog moet je behoorlijk ver gaan om het echt mis te laten gaan. Ik damp redelijk heftig mech (lage weerstand) en zelfs ik moet moeite doen om m'n batterijen warm te laten worden

• Like 1