Sandri212 Posted September 1, 2022 Share Posted September 1, 2022 (edited) Hier weer een vraagje van een beginner... Inmiddels de Vaptio Procare binnen gekregen, maar kan er niet lekker mee overweg. Weinig smaak en veel throat hit. Is dit aan te passen en zo ja, hoe? Ik begrijp nog niet veel van wattage, ohm, airflow... of hoe dit goed in te stellen of op elkaar af te stemmen. En wat doet het voltage? Ik hoop dat iemand mij wat verder op weg wil helpen? Ik heb ook een Justfog Q16 Pro, en daar haal ik meer smaak uit zonder nare zware throat hit. Edited September 2, 2022 by Sub-Ωhm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heizenberg Posted September 1, 2022 Share Posted September 1, 2022 als je een beginner bent: Vape op wattage (doe ik na 8 jaar nog steeds haha) Kijk op je coils welke range wattage ze aan kunnen anders verbrand je de boel als ik het zo lees is je liquid misschien te dik voor de hoeveel trekken die je neemt van de vape en wordt het katoen niet op tijd nat genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted September 1, 2022 Share Posted September 1, 2022 Aan je vaprio setje zal het niet liggen. Is prima. Het is wel wat zwaarder geschut dus ook een sterkere throathit. Misschien te hoog nicotine gehalte? Probeer anders eens te dampen met sapjes die gebaseerd zijn op nicsalt. Enne.. vertel eens wat de instelling van je vaptio is en hoever je de airflow open hebt staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandri212 Posted September 2, 2022 Author Share Posted September 2, 2022 (edited) @Moppersmurf aka Miniknak Ik heb 0.4 ohm coils, airflow staat open op 3 gaatjes, wattage 17 Ik heb nu iets met minder nicotine en gaat al iets beter. Heb ook al in de gaten dat het per smaak nogal verschilt. Ik zal eens wat nicsalt bestellen, kijken hoe dat gaat. On 9/1/2022 at 9:00 PM, Heizenberg said: als je een beginner bent: Vape op wattage (doe ik na 8 jaar nog steeds haha) Kijk op je coils welke range wattage ze aan kunnen anders verbrand je de boel als ik het zo lees is je liquid misschien te dik voor de hoeveel trekken die je neemt van de vape en wordt het katoen niet op tijd nat genoeg. Hoe weet je of een liquid te dik is? Heeft dat dan te maken met PG/VG? Edited September 2, 2022 by Sub-Ωhm ⚠️ Edit FBT, https://dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dnns84 Posted September 3, 2022 Share Posted September 3, 2022 Ik vermoed dat het probleem zit bij het soort coils. Heb ze ff gecheckt en de 0.4 coils zijn geschikt voor 35-40W en dus DL. Als je dan de airflow aardig afknijpt en het wattage zo laag hebt werken ze niet als bedoeld. (zelfs met het lage wattage worden deze coils te warm voor zo weinig luchttoevoer) Er zijn ook 0.7ohm coils (10-20W) en 1.0ohm versies (10-15W) voor jouw tank, die zullen vermoedelijk een stuk beter bevallen. De dikte van liquid heeft idd te maken met vg/pg ratio. PG = dun, VG = dik. Die 0.4 coils kunnen waarschijnlijk prima een dikkere liquid (70/30, 80/20) aan, maar coils bedoeld voor mtl kunnen daar lang niet altijd mee overweg, dan is 50/50 of een pg dominante liquid aan te raden om te nemen. Maar... Meer pg is ook scherper in de keel, meer dan 50% pg vind ik persoonlijk niet fijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandri212 Posted September 5, 2022 Author Share Posted September 5, 2022 (edited) @Dnns84 Die coils worden er standaard bijgeleverd, dus ik weet niet beter. Wat is het verschil tussen DL en MTL? Op 35 watt en de meeste airflow is het echt smerig dampen, chemisch gewoon... Ligt dit aan de liquid? Of verbrande coil? Op 35 watt wordt hij trouwens ontzettend warm met maximale airflow, meer dan op 17 watt. Mijn liquids zijn 60/40 - 50/50 en 70/30 Edited September 5, 2022 by Sub-Ωhm ⚠️ Edit FBT, https://dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dnns84 Posted September 5, 2022 Share Posted September 5, 2022 @Sandri212 DL (direct lung) is directe inhalatie naar de longen (zie het als ademen door een snorkel of inhaleren bij een waterpijp/bong) en MTL (mouth to lung) is indirect, dus eerst de damp in je mond zuigen en dan inhaleren, zoals je bij een sigaret ook zou doen. De Q16 die je hebt is puur MTL en ik ga er een beetje vanuit dat je met je vaptio min of meer op dezelfde manier dampt, alleen zijn die coils zo gemaakt dat er veel meer koele lucht langs gezogen moet worden om de juiste verdamping te krijgen. Het is ook een beetje raar van vaptio om alleen die 0,4ohm coils bij te leveren. Normaal krijg je bij zoiets 1 coil voor DL (0,4) en 1 coil geschikt voor MTL (0.7-1.0), maar goed, daar heb je nu weinig aan. Ik zou als ik jou was gewoon zsm een doosje coils van 1ohm bestellen. Dat zal een heel stuk beter bevallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandri212 Posted September 12, 2022 Author Share Posted September 12, 2022 Beetje late reactie, ben druk geweest. Inmiddels andere coils besteld, verwacht ze binnenkort en dan zal ik laten weten hoe ze bevallen. Bedankt voor het advies allemaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts