SCi Posted November 1, 2022 Share Posted November 1, 2022 Omdat m'n laatste set hg2's en 30q's tegen hun eindje aan liepen ( niet eens meer goed voor een avondje gebruik ) besloot ik tot aanschaf van wat nieuwe cellen. Aangezien de hg2's ( samen met m'n sanyo ga's m'n favoriete cellen ) niet leverbaar waren besloot ik dit keer om vtc6's te scoren. Alle tests en ervaringen laten zien dat ook deze tot de absolute top zouden moeten behoren. Na ze in m'n all88 te hebben volgetankt heb ik ze in gebruik genomen. Helaas zijn mijn ervaringen echt stukken minder dan met m'n geliefde hg2's. Inmiddels heb ik ze nu enkele weken in roulatie maar ondanks de gunstige temperaturen ( alle cellen doen het minder als het echt koud is ) ben ik absoluut niet onder de indruk. Met beide sets ( heb 6 cellen besteld en heb er 3 tegelijk in gebruik ) haal ik 2 avonden gebruik. Ze zijn dan weleenswaar nog niet helemaal leeg ( ik laat altijd wat over ; zo'n 3,4v ) maar ik vind het opmerkelijk dat ik uit de hg2 zoveel meer kon halen. Met die kon ik zeker 3 avonden door en dan nog had ik vaak 3,5v over. Vooralsnog snap ik absoluut niet waar dit nu precies in zit. M'n setups gaan niet lager dan 0,3 ohm en qua wattage kom ik niet hoger dan 35 watt. M'n all88 kan de cellen niet sneller laden van 1a ( wat ruim binnen de norm zou moeten zijn ) Bij gebruik van 3 stuks tegelijk in m'n reuleaux 2/3 zou ik voor m'n gevoel echt langer met deze cellen moeten kunnen doen. Zou ik pech hebben gehad met deze lichting cellen van nkon ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts