Jump to content

Reclaimed nkon batterijen.. veilig?

Damper99

Recommended Posts

Goedemiddag!

Recent kreeg ik een nieuwe VooPoo drag 3 mod kit en een setje VTC6 batterijen als cadeautje van een vriend, nadat mijn oude mod het helaas heeft begeven.

Toen ik de batterijen zag, merkte ik op dat de plus- en minpolen er anders uit zagen dan normaal. Ze zien er ongeveer hetzelfde uit als op de ingevoegde foto's afkomstig van de verkoopsite.

Van mijn vriend hoorde ik dat hij er veel van had besteld op nkon. Ze blijken reclaimed te zijn,

Volgens de website van nkon:

Deze batterijen komen uit batterijpakketten waar lasfouten in zijn geconstateerd. De batterijen zijn nooit geladen of ontladen geweest.

De cellen die wij aanbieden hebben:
- Minimale schade aan cel
- Nooit opgeladen tijdens productie (vanaf de doos) (elke cel wordt getest)
- Weerstand is volgens datasheet, nooit slechter (elke cel wordt getest)

Hierbij de link naar de site: https://www.nkon.nl/sony-us18650-vtc6-reclaimed.html?gclid=Cj0KCQiAsdKbBhDHARIsANJ6-jcyTgom1g6LTEJheQLVT5zR5Ra2LaIALrfE95tFmKWokBLk-L2_ePcaAi6hEALw_wcB)

Nu luidt mijn vraag:

Is het veilig deze gewoon te gebruiken in mijn vape kit? mocht er meer informatie nodig zijn om tot een conclusie te komen, zou ik deze graag willen beantwoorden.

Bij voorbaat dank!

thumbnail_image3_1_.jpg

thumbnail_image1_5_.jpg

Top! ik heb ze net in mijn mod gedaan, en tot dusver lijken ze het prima te doen. Ik ben ze nu aan het opladen tot 100% via de mod (Helaas nog geen externe oplader in huis).

Bedankt voor de reactie!

Edited by Sub-Ωhm
⚠️ Edit FBT, https://dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten

• 1 month later...
  • 1 month later...

@The60WattGUYreclaimed zijn batterijen welke uit bijvoorbeeld een fiets accu of andere batterypack komen. Bij de productie van die fietsaccu kan iets misgegaan zijn waardoor hij niet verkocht kan worden. Maar de batterijen zijn natuurlijk nieuw en de lassen worden weer losgemaakt zodat de batterijen weer gebruikt kunnen worden. Het enige nadeel is dat er een laspuntje op kan zitten, verder zijn ze niet beter of slechter dan nieuwe

On 19-2-2023 at 12:02, The60WattGUY said:

Wat zijn reclaimed? Betekend dat het eerst een fout had en dan is gemaakt?

hmm ze zijn wel erg goedkoop misschien koop ik zelf een handje vol 18650 batterijen,waarom zitten ee gaten in? Op de foto lol

Die info staat zowel in dit topic als bij de batterijen zelf op de website erbij wat het inhoud? 😉 

Update voor iedereen die zich hetzelfde afvraagt:

Ik heb deze batterijen sinds toen in gebruik en ze werken nog steeds perfect.
De laspunten heb ik er niet afgehaald, omdat ze alsnog prima pasten 😃