Jump to content

Echt groot verschil tussen Q16 justfog en Innokin

rita2019
 Share

Recommended Posts

Heb vandaag mijn levering gekregen van Millers gold line 50/50 three strikes out van 6 mg.

Had mijn tankje gevuld van mijn innokin en kreeg direct een hoestbui, zeg ga hem eens in mijn justfog doen, jongens wat een verschil.

Smaakt veel lichter en heeft een totaal andere smaak. Heb wel een voltage control button en die staat nog niet op de helft. Denk niet dat ik dat op mijn innokin heb, heb coils tussen 14 en 19 watt en hij staat op 14,5. Denk niet dat hij minder mag gaan.  Bestaan er nog coils voor de innokin die lager zijn dan 14 watt ?Hoe kan dat nu dat er zo'n verschil zit op de twee ? ligt dit aan de coils ?

Alvast bedankt voor een antwoordje.

Rita

Edited by rita2019

Ik heb mijn coil niet nat gemaakt moppersmurf omdat ik heb eergisteren vervangen had. Kan zijn dat in de coil de oude liquid nog in zat want het gaat veel beter nu.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik begrijp je keuze voor de 0.5 ohm coils niet zo goed. Ik zou verwachten dat je minstens een 0.8 ohm coil zou gebruiken. Je Q16 justfog heeft een 1.6 ohm coil en om dezelfde smaak etc te krijgen is een 0.5 ohm coil volgens mij niet de juiste keuze. (Voor MTL dampen (lijkt het meest op roken.) zit men meestal op 1.0 of hoger.)

Alhoewel ik moet zeggen dat Innokin op de website ook aangeeft dat het zou moeten kunnen (zie plaatje.) zou ik toch als ik jou was de 0.8 en/of de 1.2 ohm eens proberen.

Z-coils%20Platform-pc.jpg

die W op de coils is een richtlijn. je kan hem prima lager dan 14W zetten om te proberen of dat fijner is. maar indd wat Joeri94 typt, je zou ook een andere coil's kunnen proberen en dan ontdekken welke coil op welke W met welke vloeistof het fijnst voor je is. 

naast dat ik me coils zelf bouw, bij heb ik altijd wel ergens een tankje met een Z coil liggen omdat ik een Innokin fanboy ben hahaha 

Ik moet zeggen dat de verkoper mij dat gegeven heeft, ik heb helemaal daar helemaal geen verstand van. Dan zou ik de 0,8 proberen.

Jullie dampen ook veel langer dan ik en zijn veel meer op de hoogte, vandaag is het 2 maand geleden dat ik gestopt ben met roken.

Als ik deze zou proberen mag ik hem dan op 14.5 watt laten staan ?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Rita

Edited by rita2019

Heb het filmpje bekeken op youtube en die man deed dit met een gemak zoals ik een sigaret opstak.

Nu moeten jullie verstaan dat ik geen jonge meid meer ben maar eerder een oma van 64 jaar. De smarthphones waren nieuw voor mij en heb lessen gevolgd om van alles op de hoogte te zijn van wat ik moest en wilde weten. Nu dit apparaat is juist het zelfde voor mij, spreek mij niet over een mod want ik begrijp dit niet. De verkoper had mijn gezegd een coil tussen 14 en 19 en het wattage mag zeker niet onder de 14 gaan. Dus daar kwam ik niet aan. Je kan het absoluut niet vergelijken met mijn justfogg daar stond mijn voltage controle botton nog niet op de helft en er heeft mij nooit iemand iets gezegd over de coil. Ik heb mij 2 doosjes coils tussen 14 en 19 genomen, de liquid was shit (sorry) en heb dan Millers Goldline 50/50 three strikes out kunnen bestellen(door Maurice waar voor mijn dank) waar ze zeiden dat deze geschikt was voor mensen die van roken naar vapen overschakelden, moet eerlijk zeggen dat de gier mij nog niet niet helemaal aanstaat, komt het door de coil ? komt het door het wattage. Ik weet het niet. De Millers Silverline van tabak die ik mijn justfog deed had voor mij de perfecte smaak maar was 70/30 en irriteerde mijn keel.

Dus beste vapers ik ben een leek. Ik zou wel 0.8 en/of de 1.2 ohm eens proberen maar op den duur zit ik hier met een stock coils en weet ik nog altijd niet op hoeveel ik wattage moet zetten. Ik ben iemand die niet graag uitprobeert, heb regels nodig . Ik weet het, ik ben een zaag maar zou graag de gier weer hebben die ik van Millers Silverline had.

Als jullie mij nog willen antwoorden hoor ik het graag.

Rita

Je ervaart te weinig gier..  Kan zeer goed aan het wattage liggen. Speel met kleine stapjes en zie wat er gebeurt.  Kan eventueel ook aan de hoeveelheid nicotine liggen in combinatie met jouw setje.

Is er geen damper in jouw omgeving die je wil helpen?

5 hours ago, Juicy Eck said:

Maar netjes hoor 2 maanden hou vol

:clap:clap:clap

On 19-1-2023 at 10:34, rita2019 said:

Helaas is het toch een kwestie van uitproberen. Voor iedereen is het anders, pas klare antwoorden zijn er niet. 
We zijn hier om te helpen hoor. 
Probeer toch maar een coil van 0,8 of 1,2 ohm. De wattage waarop je kan dampen staat op de coil. 
De coil bepaalt deels de smaak en hoeveelheid damp. 

Ik weet dat jullie daar zijn om mij te helpen waarvoor mijn dank. Heb een Nederlands website die aan België levert, er staan coils op van 0,8 voor een innokin, wil dit dan zeggen dat die eveneens ok zijn voor een innokin gozee ? Wat betreft de wattage, ik heb nu coils van 14-19 w, dat staat op het doosje maar op de site staat gewoon 0,8 ohm, begrijp het niet goed. Gaat er dan op het doosje ook staan op welke wattage ik daarmee kan dampen ? Wat ik enkel spijtig vind aan de innokin dat je tankje leeg moet zijn om een nieuwe coil te steken, soms vergeet ik het en mag ik de liquid in de wasbak gieten. De verkoper heeft mij gezegd elke week een nieuwe coil steken, is dit waar ? En neen moppersmurf heb hier niemand in de straat of van mijn vrienden die dampt. Ik woon niet in een stad maar op den boerenbuiten, veel weien, veel paarden, schapen en koeien, die gaan mij niet kunnen helpen. Ik weet tot zelfs niet of er hier iemand van België op het forum zit. Ik vraag mij af of de verkopers in de vapeshops daarvoor een opleiding gekregen hebben of dat ze er alleen op uit zijn om te verkopen.

Edited by rita2019

Elke week een nieuwe coil lijkt mij overdreven. De z-coils gaan best lang mee. Als je merkt dat de smaak van je minder wordt of anders van smaak wordt kun je je coil vervangen. 

Op de verpakking en op de coil zelf zie je de aanbevolen wattage. Speel daar mee. Begin op de minimale stand en ga steeds een stapje omhoog totdat jij een wattage vindt die bij jou past. 

Voor de gozee kun je de z-coils gebruiken. Als het goed is zaten er bij je aankoop 2 coils bij. 0.8 en 0.3. De 0.3 heb jij niks aan. Als je de 0.8 nog hebt zou je die kunnen proberen nadat je huidige coil aan vervanging toe is

Rita,

Je moet je voorstellen dat een gemiddelde shop alleen wil verkopen.
Wat die je vaak op de mouw spelden levert hun winst op.
Ook geven fabrikanten  bijvoorbeeld een richtwaarde voor hun coils.
Als er bijvoorbeeld voldoende koeling is, kan je vaak veel hoger dan opgegeven.
Kijk bijvoorbeeld bij welk wattage jou liquid het lekkerste is(sweetspot).
Mijn coils stook ik bij 1,4ohm, tussen de 21 en 30watt.
In feite is het zo, hoe hoger(warmer) je gaat, hoe meer aroma er vrijkomt.
Dat doe je proefondervindelijk, tot het niet lekker is.
Dan een stapje terug, en je hebt je sweetspot gevonden.
Ennuh, leeft is geen excuus, want ik tik er nog een paar jaar bij 😉

Wat de levensduur van coils betreft, die is relatief.
Net zolang blijven dampen tot het niet lekker meer smaakt.

Edited by Cyber_Huub

Het mooie van dampen is dat je vanalles kunt proberen. Het nadeel is dat het heel verwarrend kan zijn. Wat werkt voor de 1, is weer helemaal niks voor de ander. Voor nu zou ik overstappen naar de 1.2 of de 0.8 en die dan uitproberen op 13 watt. (je kan gerust lager beginnen, bijvoorbeeld op 11 watt en dan in stapjes omhoog tot je het lekker vind.)