Jump to content

Cobra Atomizer did van Fastech review

Guest wcholles

Recommended Posts

Guest wcholles

Heb nu sinds een aantal dagen de rvs Cobra Atomizer did van fasttech in mijn bezit.

http://www.fasttech.com/products/0/10003924/1330500-cobra-electronic-cigarette-round-mouth-atomizer

Voor mij de eerste mesh atomizer, om eens te ervaren hoe dat werkt en om de smaak sensatie te ervaren uit nieuwsgierigheid.

De set word geleverd in een mooi doosje.

78rg.jpg

Inhoud van de set bestaat uit een compleet opgebouwde atomizer met rvs driptip om meteen van start te gaan met dampen,en reserve mesh wick die al voor bewerkt is, met stukje kanthal en inbus sleuteltje.

Voor het vullen heb je de inbusleutel nodig, schroefje losmaken spuit met liquid in het gat en vullen maar.

Aangezien ik al wat kanthal/sillica wicks had gemaakt voor mijn protank kon ik het niet laten om meteen in het diepe te springen en deze om te bouwen.

Had nog 0,18 mm kanthal en heb de mesh wick hergebruikt, had netjes een spoeltje gemaakt uitgemeten kwam op 1.8 Ohm, toen vervolgens laten gloeien en brande een paar keer door, door een hotspot, dus weer opnieuw beginnen, heb uiteindelijk de kathal gebruikt die ik bij het setje heb gekregen deze werkt wel goed zit nu op 2.3 Ohm.

Omdat het opbouwen niet meeviel ben ik mij wat meer gaan inlezen over het wicken van mesh hier op het forum las daarbij dat het wat makkelijker gaat met 0.26 kanthal minder snel last van doorbranden, dus heb meteen bestellinkje gedaan bij dampertje, 0.26 kanthal en 325 mesh weet alleen niet of dat ok is met 70/30 liquid.

[img width=300 height=400]http://img24.imageshack.us/img24/1245/2gfz.jpg

En hierbij een foto met de bestaande opbouw kanthal/mesh

[img width=300 height=400]http://img849.imageshack.us/img849/3372/vf69.jpg

Heb nu twee tankjes met Flue cured tabacco 18mg leeg gedampt

Smaak: veel ronder, minder scherp en puur

Damp: als die opkomt en ietsje warm is je wick dan lijk het wel een stoomtrein  :tjoeke

Wat mij ook wel opvalt is dat de damp koel aanvoelt, net zoals bij de protank ondanks het feit dat de coil zeg maar bovenin zit ben benieuwd hoe dat zal zijn met 0.26 kanthal.

Kwa trek zit ie tussen de protank en de iClear 16

Eerdaags ook eens badbull proberen kijken hoe dat bevalt, heb tot nu toe alleen clearomizers geprobeerd dus is wel weer een wereld die voor mij opengaat. :ratje

Wat de bestelling betreft van fasttech leuke atomizer voor een lage prijs via Paypal betaald, gratis verzending met Track and Trace binnen 2 weken geleverd gekregen.

Hoop dat ze nog meer van dit soort atomizer gaan krijgen, want de smok rsst lijkt mij ook wel wat alleen de prijs staat mij tegen.

Tot zover mijn review.

Guest wcholles

Volgens mij als je een beetjes metaal bewerken kan moet dat geen probleem zijn, gaatje erbij maken.

Wat ik ook relax vind is dat ie niet zo liquid zuipt.

• 2 weeks later...
Guest TheSkyer

Wellicht moet ik dit toch eens proberen. Heb een RDA en een smok R die ik beide met wat gepriegel wel rebuild krijgt. Wellicht is dit de perfecte volgende stap

Met de 0,26 kanthal moet je wel iets meer wentelingen maken.

Je zou ook de rvs kabel kunnen proberen daar zijn de meeste ook heel tevreden over.

Leuke review

Veel suc6 met je volgende build.

Guest smokey79

Die van mij, ook besteld bij fasttech, is nog in de mail. Voor zo'n prijsje kon ik het ook niet laten om een mesh-tank te proberen. Nice review!

Guest datida

Die van mij, ook besteld bij fasttech, is nog in de mail. Voor zo'n prijsje kon ik het ook niet laten om een mesh-tank te proberen. Nice review!

lol is er van mij ook één onderweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg :e001

nog een beetje geduld.

denk dat ik hem ga opbouwen met flat ribbon kanthal

Guest wcholles

Heb hem nu ook gemaakt met 0.26 kanthal inderdaad meer wikkelingen zeg maar 10 wikkelingen, heb 325 mesh gebruikt.

Maar vraag mij af ik gebruik 70/30 pg vg moet ik dan geen hogere mesh gebruiken bijv. 500 voor betere doorstroming liquid.

Hoe dichter de mesh hoe hoger pg hoe opener hoe meer vg.

Dit is wat ik overal gelezen heb.

Maar de rvs kabel is echt niet duur en wickt beter als mesh.

Ja die kabel ga ik ook nog eens testen, en dan ook gewoon verhitten en afkoelen met liquid toch?

Ja verhitten tot hij helemaal gloeit dan laten afkoelen en met liquid afbranden.

Om het bovenste stukje een klein stuk mesh waar de coil gaat komen.

Dit zorgt ervoor dat je minder hotspots krijgt en de rest is hetzelfde.

Guest TheSkyer

nog een beetje geduld.

Ik ben toevallig ook opzoek naar flat ribbon, enig idee waar we het kunnen krijgen?

nog een beetje geduld.

Ik ben toevallig ook opzoek naar flat ribbon, enig idee waar we het kunnen krijgen?

www.zivipf.de

Guest jen2149

nog een beetje geduld.

www.zivipf.de

Dampertje.nl heeft het ook!

Guest TheSkyer

nog een beetje geduld.

www.zivipf.de

Dampertje.nl heeft het ook!

Net op fasttech de rebuildable cobra met metalen drip tip besteld :)

Guest TheSkyer

Tevens ook bij dampertje 0.26 kanthal en robin kanthal besteld als mede wat mesh en rvs kabel.

Hopenlijk gaat dampertje ook nog aan de ceramique en bamboo :)

Guest smokey79

Vandaag de cobra binnen gekregen van fasttech en de meshwick die er al in zat met flatribbon kanthal (dampertje) omwikkeld, 4 wikkels kwamen op 1.5 Ohm. Gevuld met Halo Tribeca 12 mg en dampen maar, en dampen doet ie. Simpele opbouw, genoeg dampproductie en zeer zuivere smaak.

Damp is niet echt warm, richting Kanger t3. Dit is een mooi begin van dampen met Mesh of ss-cablewicks voor mij en daarin ben ik om!

Met de prijs van deze atomizer en de prestaties die hij levert kan je geen miskoop doen!

Me so happy!

Guest smokey79

heb net vandaag een bestellinkje rvs 2mm draad besteld bij zipf kijken hoe dat wickt

Daar hoor ik graag je bevindingen over, rvswick staat als eerste op de agenda bij deze cobra. 7x7 van dampertje zou die passen?

Guest wcholles

denk dat 7x7 2mm wel zou moeten lukken heb ook 7x19 besteld las dat dat nog beter wicked met 70/30 liquid