Jump to content

[Poll] Hoelang ben je nog van plan te dampen?

Morice

[Poll] Hoelang ben je nog van plan te dampen?  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hoelang ben je verplan nog te dampen? (Met de huidige regelingen)

1. Wanneer mijn voorraad op is

2. Niet zo heel lang meer / binnenkort

3. Zolang ik nog alles online kan kopen

4. Ik kijk wel hoe lang nog eerder of later

5. Ik ben al gestopt met dampen

Het is "van plan" en niet verplan.

Ik vermoed dat ik optie 4 moet kiezen maar ik vind de zin zo krom. Ik ben niet van plan om te stoppen. Desnoods ga ik zelf aroma in het buitenland halen.

Of optie 8: totdat mijn damper ontploft.

Ik denk zolang vloeistof beschikbaar is.

Mogelijk ben ik er op een gegeven moment klaar mee, nu nog even niet.

Voor nu ben ik blij met nieuwe smaken proberen, soms lukt het zelfs om weer wat lekkers te vinden. 

En nieuwe mods en atomizers aan de verzameling toevoegen blijft leuk. 

• 6 months later...

Tot zolang de voorraad strekt en ik online (of fysiek) nog iets kan kopen.

Mijn voorraad PG/VG is voor 5 jaar, de voorraad nic voor 15 jaar en met de voorraad smaakstoffen kan ik mijn achterkleinkinderen nog bedienen. Hardware heb ik voor 3 levens genoeg.

• Haha 1

• 4 weeks later...

Ik heb genoeg voor minstens 5 jaar. Ik ben alleen niet van plan om nog zo lang te blijven dampen.
Maar goed de tijd zal het leren. Je weet maar nooit.
Ik hou niet van weggooien, dus waarschijnlijk blijf ik nog wel 5 jaar door dampen.
Mijn voorraad gekocht in paniek sinds de aankondiging van de nieuwe wetgeving. Ik was net een paar maanden van de tabak af, en wilde niet terugvallen.

Tja paniek doet rare dingen met een mens.
Of ik verkoop alles via deze site voor een appel en een ei. Ik heb mods nog nieuw in doos, die mogelijk ook nieuw in doos blijven.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ik heb op het gebied van vapen ondervonden dat het kopen wanneer het goedkoop kan de beste optie is. 

Misschien vind je het nog wel, maar tegen welke prijs. 

Vroeger had je gearbest en fasttech voor je materiaal, die zijn er mee gestopt. Ali expres was ook populair. 

Ook niks meer behalve als je heel goed weet wat je zoekt. 

De. Vergelijking met toilet papier is dus ver zoek. 

klopt @Luc rafc.  Toiletpapier is altijd wel te krijgen. Maar met het verbod dat er aan kwam, was er niks zeker. Vooral als je net overgestapt ben, en je de vape wereld niet kent.
Nu is er nog steeds van alles te koop, alleen kan ik (nog) niet via buitenland bestellen. En de Nederlandse prijzen zijn enorm gestegen.
Achteraf heb ik er misschien toch wel goed aan gedaan, alleen een beetje veel. Al zag ik dat in die tijd wel meer mensen die aan het inslaan waren begonnen.
Ja en dan als nieuweling in de Vape wereld doe je in paniek maar volgen. Ik geef het toe. lichte paniek was er wel. Ik wilde niet meer terug naar die stink sigaret.

• Like 1

Daarom heb ik al een voorraad aangelegd. Nederlandse online webshops mogen sinds 1-7-2023 niks meer online verkopen. Ook geen spoeltjes of andere onderdelen.

Stenen winkels hebben ook niks meer zoals ik begrepen heb. Dus degenen die geen voorraad hebben aangelegd komen dus in de knel.

Of buitenlandse online shops na 1 jan ook nog aan Nederland gaan leveren is nog maar zeer de vraag.

En terug gaan naar roken is de meest slechtste optie die men kan bedenken.

• Like 1

En welke vier tabaks smaken zijn op 1 januari dan nog toegestaan? Niemand die het weet.En liggen die bij dan de sigarenboer.Zijn het weggooi batterijen?Zitten daar daar dan die verraderlijke Reynolds Nicalt in of de ordinaire (gewone) nicbase..Of andere chemische troep.Komt het dan uit die gore fabriek met die proefsabbelaars of weet niemand dat.Ik heb wel mijn vermoedens maarja.Van vragen word je wijs.///https://www.nd.nl/varia/varia/1198845/per-2024-registratieplicht-voor-verkooppunten-tabak-en-vapesNa het supermarktverbod volgen in 2030??? tankstations. Vanaf 2032!!! mogen tabaksproducten alleen nog in speciaalzaken worden verkocht. Voor e-sigaretten geldt dat vanaf 2025.///Meer kan ik niet vinden.Dus de vapeshops gaan nu dicht en een jaar later moeten ze weer open want dan mag de sigarenboer ze niet meer meer verkopen? ofzoiets.Maar XTC en wiet worden gelegaliseerd.Helemaal duidelijk he...uh.Ik ben de draad nu wel ff kwijt,wat een gebrabbel op internet allemaal.

Edited by richard-V
  • Like 1
  • Thanks 1

Ik heb het al hier ergens geplaatst.https://truthinitiative.org/research-resources/harmful-effects-tobacco/what-you-need-know-about-new-synthetic-nicotine-productsNicotine word ook op kunstmatige wijze gemaakt.Dat zit ook in snus nicotinepleisters en weggooivapes.Daar komt dus geen tabaksplant aan te pas.Ik blijf daar lekker vanaf.Maar hoe weet je of nicotine kunstmatig is of niet.Zoals met insecten in het eten,ze hoeven het niet op de verpakking te zetten.Je zal dus nooit weten wat je naar binnen werkt met je goedgelovigheid.Russiche roulette met je gezondheid.Zeker wanneer het met een scooterjongetje die ook halfjes wit en bruin(geen brood dus) verkoopt aan de deur afgeleverd word.Ik heb al de overtuiging dat de minister van volksgezondheid niet zozeer aan onze gezondheid denkt,maar wel het tegenovergestelde bereiken zal.En dan moet ik morgen nog op mijn eigen beul stemmen.Die met het scherpste mes dan maar.https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34493630/

Edited by richard-V

14 hours ago, richard-V said:

Nicotine word ook op kunstmatige wijze gemaakt.Dat zit ook in snus nicotinepleisters en weggooivapes.Daar komt dus geen tabaksplant aan te pas.Ik blijf daar lekker vanaf.Maar hoe weet je of nicotine kunstmatig is of niet.

Synthetische nicotine is vele malen duurder dan de nicotine uit tabaksbladeren halen.

Schermafdruk van 2023-11-22 11-56-44.png

Edited by wicket

Ja, kijken wat ik nodig heb voor de komende jaren:

Ben wel afhankelijk van online verkoop, DUS kwetsbaar!

- nic is volgend jaar op, moet bijbestellen, zal wel lukken verwacht ik

- glaasjes van mijn goblinv3 bubble zijn bijna op, bijbestellen. moeilijk te vinden op dit mmnt

- base nog voor half jaar, hopelijk nog bij te bestellen, voorlopig geen probleem denk ik

- aroma's: hopelijk voorlopig nog te bestellen bij aromaworld

- watjes: bijna op maar overal nog te bestellen voorlopig

-  ss310L draad, volgend jaar op, moet bijbestellen, zal wel lukken verwacht ik

Pfff, maar wel de boel niet laten verslobberen.

mvrgr,

Josje22

Edited by Josje22