Jump to content

Voopoo Drag S vuurt uit zichzelf.

Claudia84HS

Recommended Posts

Hallo mensen.

2 jaar geleden heb ik mij hier geregistreerd, maar eigenlijk nooit wat mee gedaan.

Ik ben dus totaal niet bekend hier en dus geen idee of ik mijn vraag hier goed plaats :holy.

Ik ben dus Claudia. 38 jaar en gebruik al zo'n 13 jaar elektrische sigaretten,  vapes ed.

Sinds een jaar of 8 fan van Voopoo.

Begonnen met de vinci. Daarna de Argus, daarna de Drag S en sinds een maand de Drag S Pro.

De batterij van mijn vorige Drag s is ruim 2.5 jaar meegegaan. Vorige maand begon hij uit zichzelf te vuren en te sputteren, dus ik verwachtte dat hij aan vervanging toe was.

Vorige maand dus maar geupgrade naar de Drag S pro met tpp tank.

Deze heb ik standaard in m'n auto liggen.

Nadat ik even een boodschap had gedaan kwam ik bij mijn auto en deze rook verbrand.

De coil zat roodgloeiend in de tank en was volledig droog gebrand. 

Ik dacht, ik heb hem vast niet goed neergelegd en de knop is per ongeluk ingedrukt.

Kan gebeuren en thuis een nieuwe coil erin gezet.

2 dagen daarna kwam mijn zoon naar buiten gerent. Ma, je vape doet raar.

Weer hetzelfde verhaal.

Opnieuw de coil verbrand.

Ik ben benieuwd of er meer mensen problemen ervaren met de Drag S/X?

Of dat er iemand misschien een idee heeft waar het aan kan liggen en of dit te fixen is.

Of heb ik nu een maandagmorgen modelletje te pakken?

De webshop waar ik de Drag heb gekocht heeft het overigens netjes opgelost met garantie en vandaag krijg ik een splinternieuwe binnen.

Gr Claudia 

• Like 1

Die pods zijn niet het meest betrouwbaar, had met de Drag veel lekkages. Als dat doorloopt in je mod, kan dat idd voor storingen zorgen.

Weet niet hoe dat zit met de Pro S, maar het is een mogelijk oorzaak. Goede service van de winkel trouwens!

Edited by TheRich
  • Like 1

Ik heb een drag x pro maar ervaar geen problemen met de vuurknop/automatisch vuren. Alleen een scherm wat vrij snel vol strepen kwam te zitten en inmiddels bijna niet meer leesbaar is.

Iets wat ik eigenlijk altijd doe met elke damper als ik hem even niet gebruik is hem uitzetten. Zeker met dat schuifje op je drag kleine moeite en zou in ieder geval voorkomen dat die automatisch gaat vuren als je niet in de buurt bent.

Neemt niet weg dat het eigenlijk niet zo zou moeten zijn.

• Like 1

Aah bedankt voor jullie reacties. De tanks,  zowel de ttp als de pnp lekken inderdaad als de pest. Dan is het een mogelijkheid dat er liquid in is gelopen.

Eigenlijk wel slecht van Voopoo dat ze daar niet eens iets aan doen.

Want ik vind zowel de tpp als de pnp superfijn en goed betaalbaar.

Hebben jullie eventueel aanbevelingen voor tanks die echt lekvrij zijn en net zo fijn zijn?

Ik heb nog een babytankje van Eleaf liggen maar deze vind ik dus helemaal niks.

Indien je de mogelijkheid hebt, kan je de mod spoelen met isopropanol.
Uiteraard met de batterijen eruit.
Daarna goed uitblazen met perslucht, sowieso bij de schakelaar.
De schakelaar kan rot zijn en blijven hangen, maar dat kan ook door een vuiltje.

14 hours ago, Cyber_Huub said:

Indien je de mogelijkheid hebt, kan je de mod spoelen met isopropanol.
Uiteraard met de batterijen eruit.
Daarna goed uitblazen met perslucht, sowieso bij de schakelaar.
De schakelaar kan rot zijn en blijven hangen, maar dat kan ook door een vuiltje.

De Drag S pro is niet met externe batterij. En ik heb geen idee of ik hem open kan krijgen.

Proberen kan altijd natuurlijk.

• Thanks 1
  • Confused 1

Hoi Claudia,  

Ik repareer nog wel eens wat vapes zo nu en dan, ik kan er naar kijken voor je.

Ik vraag hier vaak niets voor en doe dit voor de hobby, vind het weggooien zonde.

De waarde van sommige vapes wegen niet op tegen normale reparatie + verzendkosten, mede hierdoor vraag ik er niets voor.

En iemand ermee blij maken vind ik meer waard.

Hou wel rekening met de evt. verzendkosten. 

Ik ben van plan om vapes die ik heb kunnen reparen en die niet meer gewild zijn, te doneren aan de dampbank.

Mocht je hem wel weggooien, hou er dan rekening mee dat er een batterij in zit.

En vergeet niet, meeste vapes kunnen niet tegen de e-liquid.

Vriendelijke groet,

• Like 3

On 8-3-2023 at 04:46, Cyber_Huub said:
12 hours ago, Rogier said:

Hoi Claudia,  

Ik repareer nog wel eens wat vapes zo nu en dan, ik kan er naar kijken voor je.

Ik vraag hier vaak niets voor en doe dit voor de hobby, vind het weggooien zonde.

De waarde van sommige vapes wegen niet op tegen normale reparatie + verzendkosten, mede hierdoor vraag ik er niets voor.

En iemand ermee blij maken vind ik meer waard.

Hou wel rekening met de evt. verzendkosten. 

Ik ben van plan om vapes die ik heb kunnen reparen en die niet meer gewild zijn, te doneren aan de dampbank.

Mocht je hem wel weggooien, hou er dan rekening mee dat er een batterij in zit.

En vergeet niet, meeste vapes kunnen niet tegen de e-liquid.

Vriendelijke groet,

Bedankt voor je aanbod.

Ik heb hem gisteren dan toch zelf los gemaakt.

Maar er zit geen druppel liquid aan de binnenkant van de mod of rond de knoppen:mmm

Enige plek waar wat zat is rond de contactpunten waar de coil aan klikt zeg maar.

Van de week maar eens kijken wat hij doet.

• Like 1

• 8 months later...
On 7-3-2023 at 22:55, Claudia84HS said:

Hebben jullie eventueel aanbevelingen voor tanks die echt lekvrij zijn en net zo fijn zijn?

Ik heb nog een babytankje van Eleaf liggen maar deze vind ik dus helemaal niks.

@Claudia84HS Geen enkele tank is echt lekvrij. Daarom is het belangrijk om na het vullen van de tank hem van de pod of mod af te halen, en de koperen 510 aansluiting goed schoon te maken met een tissue. Voel na het vullen altijd of er vloeistof langs het tankje loopt. Dit voelt een beetje glibberig aan. Maak daarom ook het tankje aan de buitenkant goed schoon met een tissue of zo. Daarna kun je het tankje weer op de pod of mod zetten en is die weer klaar voor gebruik.

Herhaal bovenstaande iedere keer als je het tankje opnieuw vult. Het maakt daarbij niet uit of je de tank van boven of van beneden vult.

Edited by wicket
  • Like 1

16 hours ago, wicket said:

@Claudia84HS Geen enkele tank is echt lekvrij. Daarom is het belangrijk om na het vullen van de tank hem van de pod of mod af te halen, en de koperen 510 aansluiting goed schoon te maken met een tissue. Voel na het vullen altijd of er vloeistof langs het tankje loopt. Dit voelt een beetje glibberig aan. Maak daarom ook het tankje aan de buitenkant goed schoon met een tissue of zo. Daarna kun je het tankje weer op de pod of mod zetten en is die weer klaar voor gebruik.

Herhaal bovenstaande iedere keer als je het tankje opnieuw vult. Het maakt daarbij niet uit of je de tank van boven of van beneden vult.

Ik maak m'n tankjes en de aansluiting op de mod altijd schoon na het vullen, maar de tanks van Voopoo zijn echt vreselijk qua lekken. Ik heb de pnp pods die je van onderen vult, ik heb daarna de tpp tank gekocht die je van boven kan vullen. Beide lekken enorm. 

Paar maand geleden heb ik de Geekvake Zeus gekocht. Deze heeft een 510 aansluiting dus daar moest een stukje bij onder om hem op de voopoo te kunnen aansluiten. Deze is wel nagenoeg lekvrij, maar mijn Drag S pro pakt hem niet goed waardoor ik of een foutmelding krijg, of hij geeft eerst 1 ohm aan, daarna,  0.8 ohm of 0.3 ohm, terwijl de coil 0.15 ohm is. Dus dat werkt ook niet lekker samen.