Jump to content

Diy liquids met extreem lage percentages aroma..?

Altijd

Recommended Posts

Hi Dampers,

Gewoon eens een beetje peilen hier. Ik was wat aan het browsen en kwam deze simpele mix tegen: 

https://e-liquid-recipes.com/recipe/287215/Orange sherbert

Ik was nogal verbaasd over het lage percentage aroma.. vervolgens even op de user geklikt en al die mixjes zijn extreem laag in percentage.

ik heb bovenstaande mix geprobeerd met Max VG dus ietsje verhoogd naar 0.75ML per aroma. Bizar veel smaak en gewoon helemaal lekker! 

dampen we nu al jaren nutteloos mixjes van tussen de 12-22% aroma?? 

hoe denken jullie hierover?

Sommige aroma's(merken) zijn nu eenmaal meer geconcentreerd dan anderen. Dat heeft z'n voordelen in termen van verbruik, maar vereist ook zeer precies werken.. Verder niet zo bijzonder.. Is al jaren zo

Je hebt gelijk, dat had ik niet goed gezien, excuus. Ik mix ook al een tijdje niet meer, luie damper hier, dus gebruik oneshots.

Dit is wel opmerkelijk ja, wellicht dat de collega mixers hier idd meer over kunnen zeggen.

• Like 2

1% is wel heel laag.... Zelf kom ik meestal op een totaal 7-8%. Wil de aroma niet te aanwezig hebben.
Maar hoe 1% nog smaak geeft, erg vreemd.

Al zit ik juist hoog qua PG (60-70%) mogelijk zit daar de oorzaak.

Edited by Lessram

Misschien moet je hem omdraaien en zijn aroma's geconcentreerd genoeg om met 1% af te kunnen. Om toch veel waar voor je geld te bieden (lees hogere prijs te vragen) lengen ze de dure aroma's aan met goedkope PG.

In andere industrieën is dit heel gebruikelijk: kipfilet geïnjecteerd met water; enorme pakken wasmiddel met vulstof; schnitzels met een enorme laag paneer; Spa "fruit".

1 hour ago, Lessram said:

1% is wel heel laag.... Zelf kom ik meestal op een totaal 7-8%. Wil de aroma niet te aanwezig hebben.
Maar hoe 1% nog smaak geeft, erg vreemd.

Al zit ik juist hoog qua PG (60-70%) mogelijk zit daar de oorzaak.

Ik zit het momenteel te dampen en het smaakt enorm vol. Hij geeft 50/50 aan in zijn mixjes. Ik zit zelf op Max VG dus heb ipv 0,5% aroma 0,75% aroma gebruikt dus daar zal het niet in zitten. Ergens onderin de comments op die mix zie je dat zijn vader nooit boven de 1% mengt. Ik zoek hier dus een logische verklaring haha

46 minutes ago, CAvE said:

Misschien moet je hem omdraaien en zijn aroma's geconcentreerd genoeg om met 1% af te kunnen. Om toch veel waar voor je geld te bieden (lees hogere prijs te vragen) lengen ze de dure aroma's aan met goedkope PG.

In andere industrieën is dit heel gebruikelijk: kipfilet geïnjecteerd met water; enorme pakken wasmiddel met vulstof; schnitzels met een enorme laag paneer; Spa "fruit".

nogmaals, het zijn simpele TPA/Capella aromas, waar dus 1% totaal van ingaat en het smaakt perfect. Wtf momentje dus 

Leg het mij maar uit 😄 Ik meng al jaren m’n eigen mixjes en snap hier geen klote van. Wellicht als je boven een bepaald percentage komt worden smaken muted oid tot je in veel hogere concentraties komt en de smaak weer terugkrijgt? Ik heb echt geen idee. Vragen vragen vragen haha

B9C9130D-D1F4-4E95-A932-1E3DFB85B066.png

Edited by Altijd

• 2 weeks later...

Deze gast mixt(te) ook veel met heel lage percentages. En dat in 2017, toen het vaak richting de 25% ging. Uiteraard kom je met zoveel aromas al snel aan de tien procent. Heeft aardig wat toppertjes gebrouwen deze Stafylidis

IMG_20230327_231355.jpg

• 1 month later...
  • 4 weeks later...

Een beetje laat maar alsnog 😉

Bij sommige aroma's vraag ik me toch vaak af waarom er nu zo krankzinnig veel van nodig is.

Sommige richtlijnen gaan op hun dooie akkertje over de 15% heen..

Dan is het ook al snel een dure hobby als je graag experimenteert en er een grote collectie aroma's op na houd.

Toch zijn mijn ervaringen met supercharged ( Super Concentrate ) niet altijd goed.

Overdoseren is dan vaak té makkelijk en als je een wat tammere smaak wil hebben word het lastig.

De meeste van mijn probeersels zijn vrij "zuinig" qua aroma maar dat zit grotendeels in mijn afkeer tegen smaakbommen.

Een lekkere smaak hoeft niet per sé te schreeuwen imho.

En je kan een smaak oppompen door een ander aroma die als een versterker werkt te gebruiken. Die zijn helaas wel lastig te vinden soms. Diyordie heeft er wel wat filmpjes over.

Toevallig pakte deze bij mij wel goed uit. Klein beetje pear (flavorah) om je aardbei een schop te geven. Lekker hoor!

IMG_20230524_224101.jpg

• 9 months later...

Smaak is subjectief...

Maar wat soms vergeten word is met welke gear je het recept vaped..

Heb jaren met SubOhm Tanks gevaped... Hopen damp en best wel lekkere smaak..

Overgestapt naar een Wotofo Profile om recepten te maken...

En voor dagelijks gebruik een Hellvape Fat Rabbit RTA...

Qua smaak een heel andere ervaring....