Jump to content

Rechtzaak tegen smaakverbod


Cyber_Huub

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Ik weet niet of jullie het al gehoord hebben maar 1 april was er een rechtzaak gestart om smaakverbod tegen te houden, hopelijk kijken ze meer naar engeland,zeeland ,belgie enzo en halen ze die maffe regel weg maar dat zien wel wel zo niet ga lekker naar DIY is nog leuk ook..

 

Als jullie willen kan ik links posten als je up te date wilt blijven over de rechtzaak laat me maar weten, ik weet niet of je zomaar links mag plaatsen daarom

Link to comment
Share on other sites

In Nieuw Zeeland zijn ze op de goede weg naar een rookvrije generatie. Dit komt door het vapen ipv verbieden bieden zij wel een effectieve stopmiddel aan. Als je de berichten leest van Maarten op Twitter zo vermoeiend hij negeert alles en iedereen en gaat mee met de (betaalde) lobby. Ondertussen kan je op elke hoek kankerverwekkende sigaretten kopen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 27-4-2023 at 21:27, The60WattGUY said:

Ik weet niet of jullie het al gehoord hebben maar 1 april was er een rechtzaak gestart om smaakverbod tegen te houden, hopelijk kijken ze meer naar engeland,zeeland ,belgie enzo en halen ze die maffe regel weg maar dat zien wel wel zo niet ga lekker naar DIY is nog leuk ook..

 

Als jullie willen kan ik links posten als je up te date wilt blijven over de rechtzaak laat me maar weten, ik weet niet of je zomaar links mag plaatsen daarom

Is hier nog nieuws over. 1 april is alweer voorbij. Ik ben benieuwd 👍🏻

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sinds gisteren ben ik weer op het forum aan het rondsnuffelen naar nieuws weetjes en uiteraard steun bij het stoppen met roken. Misschien zit ik in een verkeerd draadje of staat het al ergens, dan mag mijn post uiteraard verwijderd/ verplaatst worden!

Maar toen ik wat liquids wilde bestellen blijkt mijn favo-shop niet meer te bestaan na 10 jaar. Schrik!:shock

Is koop op afstand ineens verboden in Nederland!

Is nu het enige alternatief dan weer DIY? Want wat er aan stenen winkels in mijn buurt zit heeft nog nooit wat gehad wat ik in mn damper wil stoppen!

Hoe doen jullie dit? Zijn er nog adresjes met goeie liquids?

 

Link to comment
Share on other sites

Koop op afstand is inderdaad sinds 1 juli van dit jaar verboden. Het smaakverbod (alleen tabakssmaken samengesteld uit 16 toegestane ingrediënten is dan nog toegestaan. 16 ingrediënten waarvan alle Nederlandse mixers gezegd hebben dat ze daar geen fatsoenlijk smakende liquid van kunnen brouwen) zou dan ook ingaan, maar dat is uitgesteld tot 1 januari 2024. 

 

Het enige alternatief dat uiteindelijk overblijft zal dan ook DIY zijn. Er zijn nog wel online-shops die verzenden naar Nederland, maar de kans is groot dat ook die langzaam uitsterven als de douane echt gaat controleren en spullen in beslag gaat nemen. Ook vanuit China begint de aanvoer op te drogen. FastTech is niet meer, Ome Ali verkoopt nog wel, maar je moet weten wat je zoekt, want het staat een beetje 'verstopt' op de site.

 

Dus als je toch serieus wilt blijven dampen, zou ik inderdaad je DIY-skills weer wat opvijzelen en zorgen dat je voldoende high-strength nicotine-base in huis hebt (HiLiq heeft gratis verzenden als actie tot 14 augustus voor bestellingen boven de $250,-) en wat vape-hardware (wellicht je oude spullen weer uit het vet halen en kopen wat je nog vinden kunt her en der). Smaakstoffen zullen beschikbaar blijven, alleen niet meer via vape-shops (cake-zelfbak shops zijn goede alternatieven 😉) en PG en VG kun je ook nog wel via andere kanalen krijgen.

In Duitsland, Italië en Portugal is er belasting op liquid geïntroduceerd en daardoor zijn die landen als leverancier wat minder aantrekkelijk geworden. Velen wijken nu uit naar Franse webshops en dat schijnt nog steeds goed te gaan (voor zolang als dat duurt). Daarnaast zijn er Facebook diverse groepen waar je nog terecht zou kunnen voor gear en liquids. 

Maar eigenlijk is het de bedoeling dat je gewoon weer gaat roken, daar verdient vadertje staat namelijk veel beter aan. Leuker kunnen ze het niet maken, wel ongezonder.

  • Like 2
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Thanks Chase! (Nog altijd hier zie ik!:grins)

 

Wat een enorme onzin.

Al die leuke shopjes uit de running en hoeveel moeite moet je nu nog doen om er wat goeds van te maken zodat ik niet terugval op die sigaretten...

CdD is er nog wel?

Ik las inderdaad iets over Le Petit Vapoteur, ga ik daar maar eens neuzen.

Rijzen nu de zelf-cake-bak-winkeltjes de grond uit?

 

Link to comment
Share on other sites

CdD is er inderdaad nog, maar volgens mij verzenden die al niet meer naar Nederland. En inderdaad zie je online her en der wat doe-het-zelf-bakwinkeltjes ontstaan 😉


(en ja, nog altijd hier en niet weg te branden om de één of andere reden)

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Jip said:

Heel Holland dampt Bakt dus...:mmm

 

Is er ook een draadje met adresjes en tips? 

(De site is nogal veranderd, ik zoek me nog scheel hier)


Niet dat ik weet, maar ik ken het forum ook zo goed niet meer helaas.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...