Jump to content

Nog even inwrijven

Recommended Posts

Detaillist in buitenland (zowel binnen als buiten EER) Consument in Nederland Tabaksproducten, elektronische sigaretten en navulverpakkingen (met nicotine)

Hierboven staat wel iets belangrijks: navulverpakkingen mèt nicotine, dus longfills en shortfills, aroma's ed mag dus wel

Nog wel:  "Bij grensoverschrijdende verkoop geldt het verbod nog niet voor elektronische sigaretten en navulverpakkingen zonder nicotine, voor roken bestemde kruidenrookproducten en elektronische verhittingsapparaten. Maar de verwachting is dat het verbod vanaf 1 januari 2024 ook voor deze producten gaat gelden."

Dus als ik het goed begrijp kan ik na 1 juli bij Le Petit Vapoteur nog wel een mod en een tank alsmede Shake & Vape liquids kopen, maar niet meer de nicotine boosters.

Die nicotine boosters kan ik dan weer in een stenen winkel in Nederland kopen.

7 hours ago, erwinwessels said:

Die nicotine boosters kan ik dan weer in een stenen winkel in Nederland kopen.

Welke stenen winkel blijft nog open als alle smaakjes verboden zijn? Daarom heb ik me vriezer vol gegooid met 200mg nic salt met 2mg of 1 mg kan ik nog jaren vooruit

"De grensoverschrijdende verkoop op afstand van elektronische sigaretten zonder nicotine, navulverpakkingen zonder nicotine, patronen zonder nicotine, elektronische verhittingsapparaten en voor roken bestemde kruidenproducten valt niet binnen de reikwijdte van de Tabaksproductenrichtlijn. Hiervoor geldt een notificatieplicht. Het verbod op de grensoverschrijdende verkoop op afstand van deze aanverwante producten wordt in een aparte amvb geregeld en zal naar verwachting per 1 januari 2024 in werking treden." (Bron: Besluit van 20 april 2023, houdende de wijziging van het Tabaks- en rookwarenbesluit in verband met het verbieden van de verkoop van tabaksproducten en aanverwante producten op afstand)

• 2 weeks later...