Jump to content

Xtra

SCi

Recommended Posts

Na een korte onderbreking ga ik weer wat receptjes doen ūüėČ

Xtra

20ml base ( 70/30 vg/pg met 2,5mg nic )

+

0,9 ml inawera biscuit
1 ml rayners - mixed fruits

Heeft 6 weken kunnen steepen.

De geur van het oranje (!) resultaat doet me aan ouderwetse jam koekjes denken.

Gedampt in m'n limitless plus met een enkele clapton coil van 0,5 ohm op 22 watt.

De basis is een mix van een aantal soorten fruit waarin appel, perzik en druif het meeste naar voren komen.

Hier net achter zit een koek achtig laagje die niet zozeer smaak maar vooral body lijkt toe te voegen.

Het kenmerkende smaakbeeld van de inawera biscuit lijkt hier totaal weg te vallen.

Meer vermogen brengt interessante veranderingen !

Bij 25 watt lijkt de basis wat meer de rood fruit hoek in te duiken.

Er zit absoluut meer smaakdiepte in deze laag.

De koek laag leeft nu ook helemaal op.

Deze is nu wat voller en 'smeuiger' en heeft nu wél de typische inawera smaak.

Erg smakelijk !

Dit sapje heeft een hoop potentieel ūüėĄ

Met nog een klein beetje finetuning en wellicht een andere setup is hier nog wat meer uit te halen.

De moeite van het proberen meer dan waard !

• Like 3

Volgens mij zijn de smaken van Rayners "essences"  Jola kent ook een aantal essences zoals de Cola.
Essences zijn dus niet op PG basis. In eerdere topics was men zeer bang voor het gebruik van dergelijke essences.
Persoonlijk lijkt het mij geen probleem. Het nadeel van dergelijke essences is;  dat ze gemaakt zijn voor b.v. door de kwark of 
yoghurt of creme tussen gebak. Zodra het verwarmt wordt (zoals bij Vapen) dan kan er smaakverlies optreden, en dit verlies kan behoorlijk zijn. Dit is vermoedelijk de rede dat de smaak van Inawera naar boven komt als je hoger gaat in vermogen, en daardoor zijn essences wat minder geschikt om te vapen, of je moet extra gaan doseren.
Maar ook is waar..  dat door het verwarmen gezonde grondstoffen kunnen veranderen in ongezonde dampen. 

Edited by Blazer
  • Like 1

@Blazer Dank voor de interessante terugkoppeling !

Uiteraard is een aroma op basis van pg of vg een 1e keuze maar dat betekend niet dat andere opties onmiddellijk van tafel zijn.

Grote no no zijn de aroma's op olie basis , dat moet je echt niet willen...

Ik zie persoonlijk geen problemen met aroma's op water basis.

Sommige e nummers in aroma's kunnen mogelijk issues zijn en daar ben ik ook vrij scherp op.

Blijft een interessant discussiepunt !