Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hey mensen,

Even een vraagje voor de Belgen hier. Waar kopen jullie jullie flesjes liquid?

Ik koop normaal gesproken altijd Flavorboss/driphacks etc uit de UK, maar daar komt nu telkens een hoge import / douane kost bij. Enkel niet bij Nomnomz maar ik wilde graag eens wat dingen 'ruiken' vooraleer ze te kopen. Geur zegt toch vaak veel over smaak.

Ik ben al eens langs de Vaporshop gegaan maar dat zijn echt geldwolven eerste klas. 20-30 euro voor een 60 ml flesje... Echt niet normaal lijkt me. En dat zijn dan shake-n-vapes waar je amper 6mg van kan brouwen. Ik vape graag iets hoger (MTL) dus hier ben ik niet veel mee. 

Ik hoop dus dat ik 1 of andere fysieke winkel over het hoofd zie. Ik ben overigens afkomstig uit het Antwerpse.

Als er geen opties zijn om iets betaalbaar te kopen in een fysieke winkel dan zal ik mijn geluk wagen en wat smaakjes moeten bestellen bij NomNomz, en dan maar weer zelf aan het brouwen gaan...

Alvast bedankt voor de tips!

• Like 1
Posted

20 hours ago, Phil said:

Ik wilde graag eens wat dingen 'ruiken' vooraleer ze te kopen. Geur zegt toch vaak veel over smaak.

Dan heb je geen andere keus dan een stenen winkel te gaan zoeken voor de hoofdprijzen.
Anders idd nomnomz, en vapeototal en justvape.nu  zijn een beetje redelijk in de prijs..

Posted

bedankt voor de tips! 

uiteindelijk ging ik wat zaken kopen bij Vapeo en dan meteen daar ook maar wat aroma's + nic boosters etc gekocht. Hopelijk vallen ze wat mee van smaak 🙂
Ik ben in elk geval niet meer van plan om Vaporshop te steunen in hun woekerprijzen. Ik zag net dat hun 10ml flesjes 6,5eur kosten. Voor het dubbele het je al makkelijk een grote 250ml fles bij NomNomz of anderen, waar je dan weliswaar nog wat nic boosters enz bij moet gooien. Maar in verhouding is het gewoon om te huilen, hoe duur het in Belgie is geworden. Erg jammer want ik steun liever een lokaal bedrijf, maar goed... 

• Like 2
Posted

Als je de weg weet via Internet is het nog te doen (maar steeds moeilijker zoals weer blijkt) om Nic te vinden voor acceptabele maar hoge prijzen. Maar weet je dat niet dan wordt Nic (boosters) inderdaad steeds duurder. Om het nog maar niet te hebben over Shake 'n Vapes. Al is dat online wat gemakkelijker en betaalbaar te vinden als je zelf de VG, PG en Aroma's gaat kopen. Die zullen niet veel duurder gaan worden gezien het ook voor andere producten dan vape-liquid gebruikt wordt.

Vraagje;

Ik heb mijn Nic gelukkig al voldoende gekocht toen het nog in 100 mg/ml kon (en zelfs veel hoger tot 1000 mg/ml) maar hoe duur is tegenwoordig gemiddeld zo'n 10 ml "booster" flesje met 20 mg/ml, en zijn die standaard op VG of kun je nog kiezen qua VG/PG verhouding? Ik heb het nog nooit in een stenen winkel gekocht, dus serieus totaal geen idee.

Posted
On 30-6-2023 at 17:24, Lessram said:

Als je de weg weet via Internet is het nog te doen (maar steeds moeilijker zoals weer blijkt) om Nic te vinden voor acceptabele maar hoge prijzen. Maar weet je dat niet dan wordt Nic (boosters) inderdaad steeds duurder. Om het nog maar niet te hebben over Shake 'n Vapes. Al is dat online wat gemakkelijker en betaalbaar te vinden als je zelf de VG, PG en Aroma's gaat kopen. Die zullen niet veel duurder gaan worden gezien het ook voor andere producten dan vape-liquid gebruikt wordt.

Vraagje;

Ik heb mijn Nic gelukkig al voldoende gekocht toen het nog in 100 mg/ml kon (en zelfs veel hoger tot 1000 mg/ml) maar hoe duur is tegenwoordig gemiddeld zo'n 10 ml "booster" flesje met 20 mg/ml, en zijn die standaard op VG of kun je nog kiezen qua VG/PG verhouding? Ik heb het nog nooit in een stenen winkel gekocht, dus serieus totaal geen idee.

Ja misschien moet ik maar weer eens een zoektochtje doen naar nic 🙂 .

Van de nic boosters in de shops ken ik de prijzen even niet uit het hoofd, maar het was minstens 2eur/st, als ik me niet vergis. Daar heb je dan keuze tussen freebase/salt en verschillende verhoudingen pg/vg

Ik heb bij Vapeototal nic salts kunnen vinden aan 0,95 eur per stuk, die zijn dan 20mg. Heb er enorm veel van moeten kopen om een leuke hoeveelheid 16mg pod juice te kunnen brouwen. 

Komt uiteindelijk best duur uit maar meh, het is wat het is zeker... Nog steeds stukken goedkoper dan Vaporshop en dergelijke. En nog steeds geen vergelijk met analoog roken :).

• 1 month later...
Posted (edited)

De Franse site Aromes-et-Liquides.fr is echt niet duur wat betreft DIY en boosters. Ik heb er al veel gekocht en super service. Weet wel niet of ze naar België leveren maar zeker naar Nederland.

Edited by Anneke1976
  • 1 month later...
Posted

Klopt volledig wat Phil hier aangeeft, schandalig duur geworden in België. De vooruitzichten zien er nog slechter uit omdat vanaf 01/01/2024 België het zo nodig vindt om alles wat met vapen te maken heeft te taxeren. Zo kan de prijs in België x10 worden. Deze info vernam ik van aroma company, die vanaf januari hun webshop sluiten.

zo komt ook m’n supplementen van drip hacks en boss shots in het gedrang. Ik ben me nu al suf aan het zoeken hoe je als particulier deze one shots nog kan bestellen vanuit de UK zonder al te hoge verzend en douanekosten 

verder haal ik base en nic ook van LVP. De aroma’s van LVP ken ik niet zo goed. Zou uiteraard graag bij men favorieten blijven

Dus als er forumleden zijn die deze sapjes ook super vinden, kunnen jullie me dan de weg wijzen hoe jullie aan deze aroma’s geraken?

alvast bedankt voor jullie input!

• Like 1
Posted

Voor het eind van het jaar dan maar een lange reis naar België maken. Mijn favoriete liquids (liquideo) kan ik alleen daar nog maar vinden. 

• 4 weeks later...
Posted

jammer dat lepetitvapoteur.com niet meer naar Belgie verstuurd, ik vind het in de stenen winkels ook wel heel duur geworden en in 2024 zal het nog duurder zijn 😔

• Sad 1
Posted

wowwww , 20 liter!! das de moeite, ik ga eens kijken of ze daar ook nic versturen , zonder dampen is veel te vroeg voor mij, ben net geen maand gestopt, thanks Luc👍

• 4 weeks later...
Posted
On 25-10-2023 at 16:53, msi86 said:

Klopt volledig wat Phil hier aangeeft, schandalig duur geworden in België. De vooruitzichten zien er nog slechter uit omdat vanaf 01/01/2024 België het zo nodig vindt om alles wat met vapen te maken heeft te taxeren. Zo kan de prijs in België x10 worden. Deze info vernam ik van aroma company, die vanaf januari hun webshop sluiten.

zo komt ook m’n supplementen van drip hacks en boss shots in het gedrang. Ik ben me nu al suf aan het zoeken hoe je als particulier deze one shots nog kan bestellen vanuit de UK zonder al te hoge verzend en douanekosten 

verder haal ik base en nic ook van LVP. De aroma’s van LVP ken ik niet zo goed. Zou uiteraard graag bij men favorieten blijven

Dus als er forumleden zijn die deze sapjes ook super vinden, kunnen jullie me dan de weg wijzen hoe jullie aan deze aroma’s geraken?

alvast bedankt voor jullie input!

Check NomNomz, daar betaal je geen invoerkosten omdat zij via het OSS systeem werken. Dit wil zeggen, je betaalt aan hen de BTW bij je aankoop, dus niets meer te betalen bij ontvangst. Staat ergens in hun FAQ als je het wil nalezen. Ik bestelde daar al 2x en nooit extra kosten moeten betalen. 

Ik ga voor 1 januari ook nog een stevige voorraad bij hen inslaan, en dan nog wat diy materiaal / mod / tankje bij andere bronnen halen (Vapeototal, vapevo, ...). Dit omdat ik de kans hoog inschat dat binnenkort geen enkele webshop nog naar Belgie zal verzenden.

Het enige lastige zijn grote flessen nicotine, zijn moeilijk te vinden en bewaren... 

• 2 weeks later...
Posted

@PhilHet bewaren is niet moeilijk, als je een koelkast en/of een vrieskast hebt.
Ik heb zelfs ooit beide aangeschaft, om de toekomst te verzekeren.
De koelkast voor al mijn aroma's en de vriezer voor de pure nicotine.

• 3 weeks later...
Posted
On 30-12-2023 at 04:48, Cyber_Huub said:

@PhilHet bewaren is niet moeilijk, als je een koelkast en/of een vrieskast hebt.
Ik heb zelfs ooit beide aangeschaft, om de toekomst te verzekeren.
De koelkast voor al mijn aroma's en de vriezer voor de pure nicotine.

Enig idee hoe lang deze dan houdbaar zijn? Ik lees hier verschillende dingen over. Misschien toch maar eens op zoek gaan en wat plek reserveren in de vriezer dan 🙂 

Posted

Dank je wel.

Aan wie dit leest: een fijne tip ivm een goede nico leverancier is altijd welkom via PM. Ik kan uiteraard google gebruiken maar een heleboel van de resultaten zien er fishy uit en geen idee welke dus betrouwbaar zijn. 

Posted

@Phil
Bestellingen bij LPV kan je ook altijd naar een relais punt laten afleveren en ophalen net over de grens.
Je kan ook altijd een tripje maken naar Lille om daar in de shop binnen te wippen, er zit ook een mooi winkelcentrum niet ver er vanaf ;)

• Like 1