Aya Posted August 16 Share Posted August 16 (edited) Gisteren op de RTLnieuws website: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5401814/vapen-sean-tobin-verenigde-staten-longen-gezondheid-mma-vechter "Een Amerikaanse aspirant-MMA-vechter heeft een deel van zijn long moeten laten verwijderen omdat die beschadigd was door overmatig vapen. Dat deelt hij op zijn sociale media. De 20-jarige Sean Tobin wil nu iedereen waarschuwen: "Ik ben een atleet, trainde 4 tot 7 dagen per week. En toch is me dit overkomen. Dit kan iedereen overkomen." Tobin begon in 2018 met vapen, toen hij nog een tiener was. De jongen uit het Amerikaanse New Hampshire gebruikte het de jaren die volgden dag in, dag uit. Tegenover Kennedy News and Media vertelt Tobin dat hij op zijn hoogtepunt wel één elektrische sigaret per dag rookte, dat zijn zo'n 5000 trekjes. "Het was heel, heel normaal om te vapen." Hij rookte wel één elektrische sigaret per dag en dat zijn zo'n 5000 trekjes? Wat is dit voor larie en wat dampte die gast? Echt een belachelijk artikel dat rammelt aan alle kanten. Hij had ook een klaplong. Ja, dat komt vast door het dampen en heeft helemaal niks te maken met het feit dat-ie een MMA-vechter is 🙄 EDIT: Ik vond het originele bericht. Vergelijk de 2 artikelen van de Dailystar en van RTLnieuws en het is duidelijk dat ze bij RTL wat dichterlijk vrijheid hebben toegepast (en voor het gemak maar wat dingen hebben weggelaten): "Sean Tobin, from New Hampshire, US, had been "so healthy" before he started vaping in 2018 but quickly developed a habit that saw him going through one 5,000-puff disposable vape a week. The MMA fighter and electrician's apprentice claimed the vape "never left his hand" for five years and it became "very, very habitual" for him to use it morning till night, as well as occasionally smoking weed and THC oil." https://www.dailystar.co.uk/news/weird-news/fit-mma-fighter-lung-hacked-30706696 Edited August 16 by Aya 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard-V Posted August 16 Share Posted August 16 (edited) ....and THC oil.????? Voor het gemak laat rtl dat maar weg.Scheelt inkt zeker. Sean Tobin Goran Grgic just one the black dots have no effect on my lungs actually I talked to the surgeon today but I’m healing at a super human rate is what he said I should have no long term effects in a few months but my lung collapsed cause the OIL in vapes ate a hole in one of my lungs I will be perfectly fine kinda of blessing in disguise because they found a cyst on my heart that had a 5% mortality rate Edited August 16 by richard-V 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaatje Posted August 16 Share Posted August 16 Heb het ook gelezen. Vond het heel vreemd. Op zijn Facebook zei iemand dat hij de hele dag wiet dampte en toen viel het kwartje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyber_Huub Posted August 16 Share Posted August 16 Het wijzen gaat ze weer goed af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice1974 Posted August 16 Share Posted August 16 Mma en vapen gaat perfect samen. Vorig jaar november ben ik gestopt met mma. En dat is absoluut niet vanwege het vapen, maar meer mn leeftijd. Over een jaartje 50. Je botjes en spieren worden dan toch wat stijver 😀. nadat ik de sigaretten achter me heb gelaten en overgegaan ben op vapen is mijn conditie er zeker wel vooruit op gegaan. jan 2022 ben ik ook gestopt met dampen en heb daar weinig verschil van gemerkt in conditie. Nu merk ik wel dat ik iets sneller moe ben , maarja ik word ook ouder en het sporten is niet zo heel veel meer. boogschieten dat doe ik nog regelmatig met mn zoontje. hij gaat wel steeds beter schieten( of mijn ogen worden slechter. Dat kan ook ) de loopband gebruik ik ook nog regelmatig net als je bokspaal. judo daar waag ik me niet meer aan, daar ben ik alleen toeschouwer bij mn zoontje. maar al met al gaat het goed met mn conditie, als ik was blijven roken was dat vele malen slechter geweest. Dus dampen en sporten gaat perfect samen Nu we het er toch over hebben. welke sporten beoefenen de mededampers ? wel leuk om te weten welke sport en leeftijd 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard-V Posted August 16 Share Posted August 16 (edited) Je moet dan natuurlijk ook geen olie dampen."my lung collapsed cause the OIL"schrijft ie zelf toch? Edited August 17 by richard-V 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts