Damper-T Posted September 12 Share Posted September 12 Na lang lid te zijn geweest maar dit forum uiteindelijk weinig meer bezocht, kom ik onder een andere nickname terug omdat mijn oude account dus vervallen lijkt. De reden dat ik terug kom gaat om het volgende waar ik geen duidelijkheid over lijk te krijgen: Ik ervaar sinds enige weken/maanden dat je op de website van Ali Express ineens zo goed als geen e-cig apparatuur of materie meer vind. Dit lijkt een country-block. Zelfs als ik op prodcuten uit oude bestellingen klik dan kom ik alleen op de homepage van de verkoper maar alle productmenu's geven "Sorry, geen resultaten." Ik heb contact opgenomen met een van de Ali Express verkopers en het probleem voorgelegd, die kon alleen maar bevestigen dan Ali Express zaken kan blokkeren. Vervolgens ben ik gaan zoeken op internet, of er meer Nederlanders zijn die klagen over het blocken van e-cig producten op Ali Express, maar gek genoeg minimaal... Wel vond ik wat oudere topics waarin wordt geadviseerd om binnen Ali Express je land van herkomst te veranderen en/of de taal maar dit maakt inmiddels niks uit. Hebben meer forum leden deze ervaring en hoe kan het zijn dat Nederlandse IP adressen binnen Ali Express een block op e-cig producten lijken te hebben? In Nederland zijn e-cig producten prima te koop, zij het met enige beperkingen maar verboden is het zeker (nog) niet. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en vooral de oplossing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted September 12 Share Posted September 12 Volgens mij heeft Ome Alie vrijwel alle dampwaar uit znn assortiment gegooid. Ook als ik virtueel naar de UK verhuis zie ik niks. Dikke pech. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Damper-T Posted September 12 Author Share Posted September 12 Dat is het vreemde, Ali Express heeft alle dampwaar nog steeds volop in voorraad, alleen is dit niet meer zichtbaar voor alle nationaliteiten c.q. een block. Een van de verkopers die ik vaker gebruik bevestigde dit, hij kan gewoon alles leveren en sterker nog, via zijn hulp heb ik al bestellingen binnen gekregen. 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRich Posted September 12 Share Posted September 12 Beetje creatief zoeken: https://nl.aliexpress.com/item/1005005728579389.html?spm=a2g0o.productlist.main.7.16e371bf9VRgaj&algo_pvid=72680983-6ee4-4080-a70b-6b4b8473411c&algo_exp_id=72680983-6ee4-4080-a70b-6b4b8473411c-3&pdp_npi=4%40dis!EUR!35.28!17.64!!!270.11!!%40211b88f116945343728042788efcfb!12000034139339399!sea!NL!176996737!S&curPageLogUid=XTgVXE0JL2No 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice1974 Posted September 12 Share Posted September 12 @Damper-Tzoals @TheRichal aangeeft. Een beetje creatief zoeken. als je de vapestore benaderd via een berichtje kunnen ze ook alles leveren. In principe is de online verkoop van vape producten verboden in china. Maarja we weten intussen ook hoe chineesen met wettelijke regeltjes omgaan 😁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Damper-T Posted September 12 Author Share Posted September 12 Is het verkopen van vape producten in China dan sinds kort? Want enige maanden geleden kon je uren door alle producten bladeren bij Ali. En hoe zit het dan met de grote Chinese namen als Aspire, etc. Blijven die dan produceren met levering aan landen waar dit (nog) wel mag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice1974 Posted September 12 Share Posted September 12 @Damper-Tdaar ga ik wel vanuit. De online verkoop is verboden maar verkoop aan vape winkels/groothandels natuurlijk niet. veel bedrijven handelen ook vanuit hongkong wat een speciale bestuurlijke regio is. Zij hebben weer andere wetten en regels dan china. Terwijl het wel onderdeel van china is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRich Posted September 12 Share Posted September 12 @Damper-T Ik snap het niet zo goed, de online verkoop vanuit het buitenland is nog niet verboden, alleen nicotinehoudende producten. Het uitgebreide verbod op online verkoop gaat pas per 1 januari in Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard-V Posted September 12 Share Posted September 12 Welke vier tabakssmaken mogen volgend jaar nog? Word dat voor ons beslist,of hebben de dampende onderdanen wat in de havermelk te brokkelen. En zit er dan nicotine in of mogen alleen die ellendige vapebars nog verkocht worden ofzo.....Heeft hier iemand enige notie van? Ik ben heel benieuwd wat het resultaat is vaan die debiele plannen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Damper-T Posted September 13 Author Share Posted September 13 Het is mij nu dus duidelijk dat in China geen vape producten meer verkocht mogen worden en klaarblijkelijk heeft Ali Express hier recentelijk gevolg aan gegeven door de websites van haar verkopers qua inhoud te blocken. Ik zag overigens dat dit bij de bekende en vergelijkbare Chinese webshops het zelfde is. Ik volg het nieuws rondom vape producten niet zo veel omdat ik mijn vloeistoffen met smaakjes zelf maak. PG/VG per liter en nicotine nog steeds geen probleem om te krijgen en ook de smaakjes in grotere verpakking uit het buitenland lukt nog prima. Maar is dit online bestellen per januari 2024 dan helemaal niet meer mogelijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erwinwessels Posted September 13 Share Posted September 13 Zoals het er nu voor staat is dat dan inderdaad niet meer mogelijk. Het is natuurlijk wel de vraag hoe de buitenlandse webshops ermee omgaan... Binnen de EU gaat het in ieder geval niet door de douane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ik Posted September 13 Share Posted September 13 @richard-V in de vapebars zitten ook ingrediënten die vanaf 1 januari 2024 verboden zijn. Ik vraag me af of er nog wat te koop zal zijn en of er stenen winkels blijven. Welke producent zou alleen voor Nederland aangepaste "tabaksmaken"maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard-V Posted September 13 Share Posted September 13 (edited) Er zal wel meer te vinden zijn.Op open overheid is ook een poll van dampforum aangehaald; https://dampforum.nu/topic/9925-hoeveel-liquid-gebruik-je-ongeveer/ .https://www.nvwa.nl/onderwerpen/vapes-en-e-sigaretten/waar-moet-ik-op-letten-bij-het-kopen-van-vapes .https://ondernemersplein.kvk.nl/tabak-verkopen/ https://open.overheid.nl/documenten/794b9aa2-7886-422c-9bd9-1f5c63db16a5/file Edited September 13 by richard-V Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard-V Posted September 13 Share Posted September 13 (edited) Naar mijn idee is de tabaksmaak keuze gemaakt om te voorkomen dat je tabak vies gaat vinden en dus gewoon weer gaat roken als je geen vaper in de buurt hebt.Op vakantie ofzo....zaken zijn zaken uiteindelijk. Edited September 13 by richard-V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts