bleekman Posted October 5, 2023 Posted October 5, 2023 https://www.knack.be/nieuws/gezondheid/damperstong-een-minder-bekende-bijwerking-van-de-e-sigaret/ 2
romana Posted October 5, 2023 Posted October 5, 2023 @Cyber_Huub Geen idee waarom,maar ik kan het wel zien.. Ff vluchtig knip-/plakwerk in paint gedaan> Het onderzoekje waar ze in 2e screen naar verwijzen ook toegevoegd in de bijlage stichting_tegen_kanker_-_rapport_jongeren_en_vapen_2023_-_nl_voor_publicatie.pdf 1
Marcel Posted October 5, 2023 Posted October 5, 2023 (edited) Elke zoveel tijd worden de onzinnige verhalen weer opgehaald, als een natte boer. Damperstong (het smaakblok), formaldehyde, popcorn long, evali (want *NIKS* met dampen van doen had), nicotine als opstapje, smaakjes zijn voor kinderen, etc. De organisaties die hier achter zitten in Nederland en België stemmen hun timing wel steeds beter op elkaar af, en de onwetende burger slikt het voor zoete opgebraakte koek. De agenda is duidelijk. En als het straks verboden is, lacht de zwarte markt zich kapot, en vallen er echt doden. Niet alleen omdat er dan weer veel meer mensen zullen blijven of gaan roken, maar ook bij ripdeals, of dampers die vloeistof versneden met vitamine-e acetaat dampen, of toch die xtc liquid proberen. Want bij die dealer kun je niet alleen nicotine vloeistoffen kopen maar ook meteen GHB, xtc, crystal meth , coke, speed of fentanyl in de aanbieding krijgen. En dan spelen de media en die organisaties en hun voormannen/voorvrouwen de vermoorde onschuld. Misdadig. Edited October 5, 2023 by Marcel 3 1
Joe Posted October 6, 2023 Posted October 6, 2023 19 hours ago, Marcel said: . De organisaties die hier achter zitten Welke organisaties zouden dat dan wel zijn?
wicket Posted October 23, 2023 Posted October 23, 2023 Er zijn natuurlijk genoeg mensen die niet met een e-sigaret om kunnen gaan. Vaak gooien ze er dingen in die er niet in thuis horen zoals cbd of andere dingen. Dat maakt dampen voor hun juist zo gevaarlijk omdat men niet weet hoe dit in de praktijk uit pakt in het lichaam. Sinds ik 8 jaar geleden overgestapt ben op dampen voel ik me stukken beter. Door het roken in al die jaren heb ik wel COPD opgelopen, en dat zal ook niet meer weggaan vrees ik. Wel is het zo dat ik sinds ik niet meer rook mijn smaak en geur beter is geworden. Ook heb ik die vreselijke inhalators niet meer nodig. Het is vreselijk jammer dat de andere kant van het dampen niet beter belicht wordt in de media. Ze gooien alles op een hoop om de mensen maar bang te maken. Laten ze zich beter druk maken over wat er allemaal in de lucht en in de rivieren worden gedumpt. 2
bleekman Posted October 31, 2023 Author Posted October 31, 2023 ook vandaag weer een artikel op NOS nieuws. Nu worden de ouderen mensen ook weer lastig gevallen met de opmerking: zie wel dat het slecht is! Wanneer geven ze een keer de waarheid? En dat jongeren erbij roken, ja, dat is niet de bedoeling van de dampers. https://nos.nl/artikel/2496083-veel-vraag-bij-scholen-naar-lespakket-over-vapen
wicket Posted October 31, 2023 Posted October 31, 2023 @bleekman Ben je er recent op aangesproken dan?
PetraO Posted November 1, 2023 Posted November 1, 2023 En steeds maar weer: mogelijk risico op longschade, verwijzen naar aandoeningen die door dampen zouden komen (evali????), altijd maar weer dat gevaar voor jongeren, altijd maar weer: we weten de gevolgen niet voor de langere termijn. Maar nooit over waar dampen voor is bedoeld: het van het roken afhouden van verstokte rokers die het anders niet zou lukken om te stoppen. 2
wicket Posted November 1, 2023 Posted November 1, 2023 Ach ja men zal maar in IJmond wonen..... https://nos.nl/artikel/2491421-rivm-direct-verband-tussen-uitstoot-tata-steel-en-kans-op-ziekte
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted November 1, 2023 Posted November 1, 2023 Dat verhaal van Tata is erger dan je denkt. De GGD wist al jaren van de echte gevolgen en hield dat vrolijk onder de pet. En dan maar met vingertjes wijzen als men kanker krijgt 🥵 1
Recommended Posts