msi86 Posted October 29 Share Posted October 29 Ik ben al geruime tijd op zoek naar draad om zelf coils te wikkelen, liefst damp ik rond 70° dual coil setup in m'n zeus X rta. M'n eigen liquids bestaan vooral uit dessert smaken (vanille, koekjes, etc...)Nu gebruik ik pre build Alien Wire 3x28G/36G 5wraps ø3mm NI80 dual 0.15 Ohm. Bestaat er eigenlijk draad die gelijkaardig is als de aliens om zelf te builden? Met NI80 krijg ik de heatcapacity echter nooit goed. Met Kanthall is het zeker niet beter. Heatflux is redelijk goed maar aan de lichte kant 31W@2V => 62W @4V met id 2.5 bekom ik het volgende: met id 3.0: Welke draad zouden jullie mij aanraden om toch het volledig aroma van je liquids te smaken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted October 29 Share Posted October 29 Ik zie dat je je richt op Voltage. Stop daar mee en richt je op Wattage. Kijk dan eens wat er gebeurt. Hoeveel watt is iets wat je zelf mag uitvogelen. Dat is voor iedereen anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeGijs Posted October 29 Share Posted October 29 Wil je zelf de coil draad gaan maken of coils gaan draaien van kant en klare coil draad? Ik maak tegenwoordig wel zelf fused claptons, gewoon omdat het kan en omdat het leuk is. Maar mijn aanpak is altijd gewoon proberen en zien waar het schip strand, hoop rolletjes draad bestellen en coils gaan maken. Die tooltjes heb ik nooit echt gebruikt, zie op m'n mod wel wat de weerstand geworden is, en daarna gewoon kijken hoe het dampt en wat het doet. Uiteindelijk krijg je vanzelf wel door hoe je je coils wil maken voor wat je fijn vindt dampen. Enige nadeel is dat je dan het een en ander overhoud wat het toch niet helemaal is, maar dat kan je altijd nog weggeven. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi86 Posted October 29 Author Share Posted October 29 2 hours ago, Moppersmurf aka Dramaqueen said: Ik zie dat je je richt op Voltage. Stop daar mee en richt je op Wattage. Kijk dan eens wat er gebeurt. Hoeveel watt is iets wat je zelf mag uitvogelen. Dat is voor iedereen anders. Niet echt hoor wou dit enkel meegeven omdat ik met de settings wel in de buurt kom van m’n wattage die ik nu damp ( rond de 70 W) heb graag een warme, niet te warme damp. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi86 Posted October 29 Author Share Posted October 29 1 hour ago, DeGijs said: Wil je zelf de coil draad gaan maken of coils gaan draaien van kant en klare coil draad? Ik maak tegenwoordig wel zelf fused claptons, gewoon omdat het kan en omdat het leuk is. Maar mijn aanpak is altijd gewoon proberen en zien waar het schip strand, hoop rolletjes draad bestellen en coils gaan maken. Die tooltjes heb ik nooit echt gebruikt, zie op m'n mod wel wat de weerstand geworden is, en daarna gewoon kijken hoe het dampt en wat het doet. Uiteindelijk krijg je vanzelf wel door hoe je je coils wil maken voor wat je fijn vindt dampen. Enige nadeel is dat je dan het een en ander overhoud wat het toch niet helemaal is, maar dat kan je altijd nog weggeven. Ik wil vnl coils draaien van kant en klant draad, zelf draad maken is het volgende hoofdstuk. Min voorkeur gaat uit naar Ni80 draad omdat die iets sneller op temperatuur komt in vergelijking met kanthal. waar bestellen jullie draad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dnns84 Posted October 29 Share Posted October 29 Je kan ook wireshots kopen van @SucksToBeDennis 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeGijs Posted October 30 Share Posted October 30 https://www.2fdeal.com/c/spooled-wire_0531 Ze hebben ook een offline Paypal optie, dat werkt prima en zijn redelijk snel met verzenden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vaporMarc Posted October 30 Share Posted October 30 Het loont de moeite om fused claptons zelf te maken. Wat fijn werkt is 2x28 Kantal paralel met aan de buitenkant 1x36 Ni80. Met 5 wikkelingen kom je uit rond de 0,45 ohm. Met dubbele coils word het dan 0,22 ohm. Warmt snel op en de Ni80 zorgt voor een koelend effect en vermeerdering van je juice opname. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raycoupe Posted October 30 Share Posted October 30 In het verleden kocht ik het op aliexpress. Daar hebben ze het nog steeds, 10 meter voor twee euro. Zoek op 'weerstand draad' en je vind dingen als dit: https://nl.aliexpress.com/item/1005005947496477.html?spm=a2g0o.productlist.main.29.678f5vid5vidaX&algo_pvid=d4d0dd77-9793-4275-b5d2-f215ba7f46da&aem_p4p_detail=2023103001561412377709282416940000101429&algo_exp_id=d4d0dd77-9793-4275-b5d2-f215ba7f46da-14&pdp_npi=4%40dis!EUR!3.72!2.12!!!3.84!!%40211b600416986561745896097ebef0!12000034978210801!sea!NL!721819717!&curPageLogUid=Nk0eX2jOrU2o&search_p4p_id=2023103001561412377709282416940000101429_3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi86 Posted November 1 Author Share Posted November 1 On 30-10-2023 at 09:04, vaporMarc said: Het loont de moeite om fused claptons zelf te maken. Wat fijn werkt is 2x28 Kantal paralel met aan de buitenkant 1x36 Ni80. Met 5 wikkelingen kom je uit rond de 0,45 ohm. Met dubbele coils word het dan 0,22 ohm. Warmt snel op en de Ni80 zorgt voor een koelend effect en vermeerdering van je juice opname. hoe maak je dit netjes parallel? Gaat de draad niet twisten aleer je de NI80 erom heen gaat doen? Het is nl de eerste keer daad ik fused zou maken en heb al wat filmjes gezien maar nog niet van parallel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vaporMarc Posted November 1 Share Posted November 1 16 minutes ago, msi86 said: hoe maak je dit netjes parallel? Gaat de draad niet twisten aleer je de NI80 erom heen gaat doen? Het is nl de eerste keer daad ik fused zou maken en heb al wat filmjes gezien maar nog niet van parallel. Avid Artisan heeft een apparaatje daarvoor gemaakt om dit makkelijk te maken : Daedalus heet die. Weet niet of dit nog gemaakt word en of je hier makkelijk aan kan komen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zappa Posted November 1 Share Posted November 1 Hier vind je een model van die Clapton Coil Maker dat je kunt 3d printen. Ik heb deze ook in gebruik en maak er vooral Clapton coils mee. Ik heb er ook een keer Fused Clapton coils mee gemaakt, dat gaat ook prima. Zelf gebruik ik 0.4mm binnendraad met 0.2mm eromheen. Ik heb het een keertje met dunnere draad geprobeerd (0.1mm), maar die is te 'friegelig' en liet zich niet netjes om de binnendraad wikkelen. Er zijn meer manieren om een Clapton te maken. Met dit apparaatje gaat het echter best makkelijk en zonder veel gedoe. Een aanrader wat mij betreft. Je hebt dan alleen nog een boormachientje nodig. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
msi86 Posted November 1 Author Share Posted November 1 3 hours ago, Zappa said: Hier vind je een model van die Clapton Coil Maker dat je kunt 3d printen. Ik heb deze ook in gebruik en maak er vooral Clapton coils mee. Ik heb er ook een keer Fused Clapton coils mee gemaakt, dat gaat ook prima. Zelf gebruik ik 0.4mm binnendraad met 0.2mm eromheen. Ik heb het een keertje met dunnere draad geprobeerd (0.1mm), maar die is te 'friegelig' en liet zich niet netjes om de binnendraad wikkelen. Er zijn meer manieren om een Clapton te maken. Met dit apparaatje gaat het echter best makkelijk en zonder veel gedoe. Een aanrader wat mij betreft. Je hebt dan alleen nog een boormachientje nodig. heb deze daarnet ook gezien, ik heb echter geen 3D printer en degene op m'n werk print enkel in PA. ga het toch eens proberen thx Zappa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts