rdegraaf87 Posted November 7 Share Posted November 7 Goedenavond beste mensen, Week na mijn aanmelding vandaag mijn eerste orders mogen ontvangen en volgens mij ben ik helemaal good to go voor mijn eerste DIY shake and vape. Om ongelukken of gebreken te voorkomen, zou ik die graag met jullie willen doornemen en een beroep willen doen op jullie expertise. Ik heb hier staan: Brew Bros Angel Dust (absolute aanrader!) https://www.thebrewsbros.co.uk/products/angel-dust-brews-shot 1L Base 0mg 30/70 Born to DIY 30/70 -Booster Born To Diy 10 m - 20 mg 10 ml Nu zeggen de Brew Bros over de Angel Dust: Mixen op 20%. 7 dagen laten rijpen. De 50ml aroma komt in een fles van 250ml. Tot zover begrijp ik het. 200ml erbij dus. Wat de boosters betreft vind ik het niet helemaal duidelijk. Ik zou het liefst tussen de 6mg en 10mg nicotine willen zitten. Qua boosters heb ik genoeg. Maar hoeveel moeten er dan in? Hoop gauw wat van jullie te horen 🙂 Met vriendelijke groet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cumulus Posted November 7 Share Posted November 7 Hoi Voor 6mg gebruik je 75ml booster Voor 8mg gebruik je 100ml En voor 10mg gebruik je 125 ml www.steam-engine.org is hiervoor een handige tool Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRich Posted November 7 Share Posted November 7 En waarom? Als je ergens 10 mg/ml nicotine in wil, is het makkelijkste om dat te berekenen door het aantal ml van je totaal te vermenigvuldigen met de gewenste sterkte 10mg x 250ml = 2500 in een nic booster zit 10 ml op 20 mg/ml, dus 200 2500/200 = 12,5 flesje oftewel 125 ml 6mg: 250 x 6 = 1500 1500/200 = 7,5 flesje oftewel 75 ml 8mg: 250 x 8 = 2000 2000/200 = 10 flesjes oftewel 100 ml De laatste is overduidelijk de makkelijkste. De rest vul je aan met gewone base Met 8 mg in gedachten kom je dus uiteindelijk op een verhouding uit van: 50 ml aroma op PG basis 30 ml booster op PG basis 70 ml booster op VG basis 30 ml base PG 70 ml base VG 50+30+30 = 110PG 70 + 70 = 140VG = 44% PG/56% VG Link to comment Share on other sites More sharing options...
wicket Posted November 8 Share Posted November 8 (edited) Ik gebruik daarvoor deze app (alleen Android). Aangezien ik liever de vloeistoffen weeg dan zitten te prutsen met een maatbeker van de Action https://play.google.com/store/apps/details?id=com.shpavda.diy_eliquid_calculator Kies wel de optie free als je de app voor het eerst in gebruik neemt Edited November 8 by wicket Link to comment Share on other sites More sharing options...
rdegraaf87 Posted November 8 Author Share Posted November 8 Wauw, wat gaaf dat jullie zo snel reageren zeg. Daar had ik geen rekening mee gehouden. Echt super! Met deze voorbeelden kan ik direct aan de slag! Dank jullie wel voor het meedenken. Deze jongen gaat direct beginnen 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rdegraaf87 Posted November 8 Author Share Posted November 8 10 hours ago, wicket said: Ik gebruik daarvoor deze app (alleen Android). Aangezien ik liever de vloeistoffen weeg dan zitten te prutsen met een maatbeker van de Action https://play.google.com/store/apps/details?id=com.shpavda.diy_eliquid_calculator Kies wel de optie free als je de app voor het eerst in gebruik neemt Geweldige tip deze app. Vriendelijk bedankt Wicket! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rdegraaf87 Posted November 8 Author Share Posted November 8 (edited) Ik kan mij voorstellen dat er meerdere redenen zouden zijn om eerst een proef met kleinere hoeveelheden te proberen. Dit zie ik wel in veel topics en bronnen terugkomen. Ik heb een fles van 100ml bij een van mijn diy kits gekregen. Wat zeggen jullie daarvan? Misschien dat ik 30ml booster op 30ml base en 15ml kan proberen om te kijken of dat bevalt? Er komen namelijk ook nog wat andere boosters en bases aan dus wellicht dat ik om die reden wat angel dust wil bewaren. Deze formule is correct naar mijn inziens? Edited November 8 by rdegraaf87 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cumulus Posted November 8 Share Posted November 8 De formule klopt, je hebt dan een sapje met 8 mg nicotine Link to comment Share on other sites More sharing options...
rdegraaf87 Posted November 8 Author Share Posted November 8 Vriendelijk bedankt voor jullie tijd en energie. Wordt heel erg gewaardeerd! Nu alleen nog geduld hebben dus 🤗 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wicket Posted November 8 Share Posted November 8 @rdegraaf87 Het is inderdaad beter om eerst kleine batches te maken. Zo weet je ook gelijk of het je bevalt of niet 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wicket Posted November 8 Share Posted November 8 4 hours ago, rdegraaf87 said: Ik kan mij voorstellen dat er meerdere redenen zouden zijn om eerst een proef met kleinere hoeveelheden te proberen. Dit zie ik wel in veel topics en bronnen terugkomen. Ik heb een fles van 100ml bij een van mijn diy kits gekregen. Wat zeggen jullie daarvan? Misschien dat ik 30ml booster op 30ml base en 15ml kan proberen om te kijken of dat bevalt? Er komen namelijk ook nog wat andere boosters en bases aan dus wellicht dat ik om die reden wat angel dust wil bewaren. Deze formule is correct naar mijn inziens? Als je een juice van in totaal 100 ml wil maken dan kloppen de verhoudingen niet. Bij jou kom ik uit op 65 ml in totaal. Waaruit bestaat de rest van die 35 ml? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rdegraaf87 Posted November 9 Author Share Posted November 9 Mijn excuses Wicket, volgens mij ben ik daarbij specifiek vergeten te melden dat ik dan 75ml in die fles van 100ml wilde proberen. Die andere 25ml bestaat uit zuurstof dus 🙂 Heb m tot nu toe 2x 10 minuten laten luchten en af en toe even uit de lade halen om goed te schudden. Misschien de verkeerde locatie om dat hier te vragen, maar ik heb zojuist 2 ml in een nieuwe pod gedaan om in de tussentijd te testen. De smaak is top. Al bedenk ik mij nu wel dat ik volgende keer wellicht wat ice zou willen toevoegen. Mogen jullie hier bepaalde producten aanbevelen? En zoja, zijn er eventueel ergens soort van voordeelverpakkingen ice te bestellen zover jullie weten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts