Karine63 Posted November 18 Share Posted November 18 Hoi ondertussen heb ik hier al heel veel gelezen, nu ben ik een op zoek naar een goeie Liquid , die niet zo duur is als in de stenen winkel, hier in BE betaal ik 6 € voor een klein flesje, ik damp nu al een dikke 3 weken en het gaat heel goed, ,met de Vaporesso de Luxe XR Max,ben ik heel tevreden ,alleen prikt het soms in mijn keel ,ik damp DL. Ik raak er niet aan uit welke coils ik daarvoor moet kopen, ik zie het cijfer er niet op staan, ik wil degene die de meeste smaak geven , en welke pv/vg verhouding is het beste voor mij, de smaak is het belangrijkste voor mij, ik ben nu aan het kijken op deze site maar daar staat zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie, ik moet daar ook zelf nog nic bijvoegen momenteel zit er in mijn flesje 6ml nic en iets met salt of zo , hoeveel moet ik daar bij doen en waarvoor dient die salt eigenlijk ? sorry voor mijn vragen, ik ben hier helemaal niet thuis in, maar vermits alles in 2024 naar omhoog gaat wil ik toch wel een voorraadje inslaan . Al bedankt voor jullie antwoord en allemaal een heel fijn weekend. Grtjs Karine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyber_Huub Posted November 18 Share Posted November 18 Nicsalt is slechts een andere nicotine vorm, die milder is voor de keel. Vaak is het nicotine aandeel bij Nicsalt hoger, dan bij normale. Dit om een snellere voldoening te krijgen. Er is veel meer liquid met gewone nicotine. Als je DL dampt, is een verhouding van 20/80 of 30/70 PG/VG prima. Een goede liquid valt moeilijk te bepalen, daar ieder een andere smaak heeft. Zelf maken kan een oplossing zijn. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wicket Posted November 18 Share Posted November 18 (edited) @Karine63 Ik heb hele goede ervaringen met 50% pg en 50% vg. De coils die gebruikt worden voor DL hebben vaak een lage weerstand waardoor je er meer energie in moet stoppen. Je geeft verder aan dat je last hebt van prik in je keel bij het dampen. Misschien is de overstap van gewoon roken naar DL dampen iets te groot? Ik damp trouwens alleen nog maar MTL omdat ik dit prettiger vind. Maar dat is een persoonlijke keuze. Zoals @Cyber_Huub al aangaf is zelf liquids maken een beter alternatief dan die kant en klare flesjes. Het is ook nog eens vele malen goedkoper. Het lijkt moeilijk maar uiteindelijk valt het allemaal best wel mee. Edited November 18 by wicket Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karine63 Posted November 18 Author Share Posted November 18 Hoi cyber Huub en Wicket, aller eerst bedankt voor jullie antwoord, ik begrijp nu waarom Nicsalt erin gedaan word , iets meer en ik heb minder last van mijn keel, wat de smaak betreft ja , ik ben nog op zoek naar goede smaken, daarom eerst maar kleine flesjes kopen, ik ben van plan om zelf mijn liquids te maken daarom had ik deze site https://www.inspire-vapestore.com/nl/ ,ik dacht daar de easy mix te bestellen maar noppes , daar ook niks meer van en met nic naar Belgie verstuurd worden pff dit word heel moeilijk dan, dan maar op zoek naar buitenlandse sites die wel versturen naar BE. Wicket, ik dacht dat ik MTL dampte maar ik moest het even voordoen van de winkelier en toen zei die dat ik DL dampte, tja zolang ik maar van de sigaretten af blijf en geniet van het dampen , blijft het voor mij gelijk hoe ik damp 😃ik neem jullie tips ter harte , dank je wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts