wicket Posted November 26, 2023 Posted November 26, 2023 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/11/25/vapen-wordt-vanaf-januari-duurder/ 1 2
Luc rafc Posted November 27, 2023 Posted November 27, 2023 Gelukkig is dat nog even weg en kan een slimme nu nog een verzameling opslaan. Ik heb mij de vorige weken toch nog voor enkele extra jaren voorzien van het één en ander. 2
OvergeefDave Posted November 27, 2023 Posted November 27, 2023 Idd, nu beginnen inkopen,. Ik kan ook al 2 jaar verder. Besparing: €1000 4
Pami Posted November 28, 2023 Posted November 28, 2023 Volgens de info hier: (ze houden het in 2024 online voor bekeken) https://www.aroma-company.be/nl/service/wetgeving/ gaat de prijs voor een liter basisvloeistof van €15 naar meer dan €200. Benzine kost hier 2 euro /liter... Als mijn voorraad op is word ik vapetoerist. 🚘 1
wicket Posted November 28, 2023 Author Posted November 28, 2023 @Pami Daarom nu zorgen voor voldoende voorraad.....
Longbeach Posted November 28, 2023 Posted November 28, 2023 2 hours ago, Pami said: Volgens de info hier: (ze houden het in 2024 online voor bekeken) https://www.aroma-company.be/nl/service/wetgeving/ gaat de prijs voor een liter basisvloeistof van €15 naar meer dan €200. Benzine kost hier 2 euro /liter... Als mijn voorraad op is word ik vapetoerist. 🚘 Ik ben al sinds de online drooglegging in 2018 een vapetoerist 😉 Laat ze daar in Brussel maar in de waan dat ze goed bezig zijn, sluipwegen zijn er toch in overvloed 🤘 1
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted November 28, 2023 Posted November 28, 2023 On 27-11-2023 at 01:16, Luc rafc said: Gelukkig is dat nog even weg en kan een slimme nu nog een verzameling opslaan. Een slimme heeft dat al lang geregeld. 2
Luc rafc Posted November 29, 2023 Posted November 29, 2023 Juist ja, dat doen we al jaren hé. Telkens er een doembericht opduikt toch maar weer aankopen. Alleen coils, draad en watten koop ik niet meer bij. Vloeistof heb ik ook voldoende voor een klein regiment 😜 En mods e.d. Heb ik Nóóit genoeg 😂😂 1
erwinwessels Posted November 29, 2023 Posted November 29, 2023 On 28-11-2023 at 14:41, Pami said: Volgens de info hier: (ze houden het in 2024 online voor bekeken) https://www.aroma-company.be/nl/service/wetgeving/ gaat de prijs voor een liter basisvloeistof van €15 naar meer dan €200. ... De accijns wordt 15 cent per ml. Voor een liter base ben je dan 1000 x 15 cent = 150 euro meer kwijt. Dus als het nu 15 euro kost, wordt het volgend naar165 euro. Scheelt toch weer ;). Maar natuurlijk nog steeds schandalig duur.
richard-V Posted November 29, 2023 Posted November 29, 2023 Ze hebben dus liever dat we gewoon roken.En glycerine word toch ook voor veel andere producten gebruikt,worden die dan ook zoveel duurder?
wicket Posted November 29, 2023 Author Posted November 29, 2023 (edited) Ja maar dat heeft niks met belastingen te maken, maar omdat het aanbod laag is en de vraag hoog. Als het voor dampen gebruikt gaat worden dan komt er wel een extra belasting op. Met andere woorden koop je glycerine of pg bij een webshop voor het maken van zepen of gebruik in voedingsmiddelen dan komt er geen extra toeslag op Koop je het bij een shop die gericht is om het alleen voor dampen te gebruiken dan komt er wel een extra toeslag op Edited November 29, 2023 by wicket 1 1
Raycoupe Posted November 30, 2023 Posted November 30, 2023 Er zal geen druppel PG, VG of aroma verkocht gaan worden om mee te dampen en die accijns gaat dus niets opleveren. Al een paar jaar geleden werden wetten aangescherpt waardoor dampshops een tweede webshop in de lucht gooiden met alleen base en aroma's en dan vallen ze buiten die wetgeving. Alleen de kant en klaar koper is de sigaar, die gaat de volle mep betalen. Iedereen die zelf mengt lacht in z'n vuistje en hoeft zelfs voor zijn nicotine niet naar de reguliere shop. Het is alsof je belasting heft op kant en klare cakes, maar niet op een pak bakmeel, suiker, boter en eieren. Dan wordt zelf je cake bakken, vanzelf populair. Zelf e-liquid maken is niet moeilijker dan zelf je cake mix bij elkaar gooien. 3
richard-V Posted November 30, 2023 Posted November 30, 2023 Een 10 ml Kant en klaar flesje voor 6.- euro is ook al veel te duur.Dat moet dan wel heel erg duur worden.Als je het nog kopen kan.En dan alleen tabaksmaak.Maar wat voor smaken worden dat. 1
wicket Posted November 30, 2023 Author Posted November 30, 2023 (edited) Zelf mengen is veel beter en helemaal niet zo moeilijk ook. Voordeel is dat men alsnog buiten tabak ook andere smaken kan mixen. Het kost mij amper €1.50 per flesje van 10ml om het te maken. Edited November 30, 2023 by wicket 2
richard-V Posted November 30, 2023 Posted November 30, 2023 (edited) Toch zijn er ook vele die niet handig genoeg (denken te) zijn om zelf een coil kunnen draaien of zelf te mixen en die weggooi dingen of fabriekscoils gebruiken.Ik ken aardig wat lui die amper eten kunnen koken.Water laten ze nog aanbranden.Maar wel zullen ze hier wel op de rit helpen denk ik. Edited November 30, 2023 by richard-V
wicket Posted November 30, 2023 Author Posted November 30, 2023 Nou ik draai zelf ook geen coils hoor. Is me veel te omslachtig en heb daar ook gewoon geen zin in. Maar zelf liquids maken vind ik dan wel weer leuk om te doen. Het geeft me daarom ook erg veel voldoening als ik kan genieten van mijn eigen brouwsel in mijn damper. 2
richard-V Posted December 1, 2023 Posted December 1, 2023 Maar die kan je dan nog wel kopen volgend jaar?
wicket Posted December 1, 2023 Author Posted December 1, 2023 (edited) 6 minutes ago, richard-V said: Maar die kan je dan nog wel kopen volgend jaar? Je bedoelt die voorgekauwde coils? Ik heb er genoeg van op voorraad en anders heb ik genoeg andere adressen om eraan te komen mocht het nodig zijn Edited December 1, 2023 by wicket 1
wicket Posted December 1, 2023 Author Posted December 1, 2023 En jij @richard-V? Ook nog genoeg op voorraad?
richard-V Posted December 1, 2023 Posted December 1, 2023 (edited) Nog zo'n 20 doosjes gti coils voor de vaporesso en voor de zeus (die ik niet zo erg goed vind) een stuk of vijf.Voor de andere tankjes draad en watten zat.Ik hoef niet elke keer coiltjes te draaien hoor,die gaan mee tot ze kapot of krom zijn.En dat coiltjes draaien is zo gebeurd. Edited December 1, 2023 by richard-V
erwinwessels Posted December 1, 2023 Posted December 1, 2023 @richard-V Voor alle heb voor alle tanks en pod kits nog voldoende coils en pods op voorraad om nog wel wat jaren door te gaan. Er nog steeds van uitgaande dat online kopen vanaf het buitenland vanaf komend jaar niet meer toegestaan is, kijk ik over een week of twee nog even of ik nog wat kan gebruiken zodat ik dat tijdig bij LPV kan bestellen.
erwinwessels Posted December 1, 2023 Posted December 1, 2023 @richard-V Dat zou per 1 januari het geval zijn, dat was het doel. Maar ik heb nog nergens een bevestiging gezien. Misschien valt het mee. Laten we het hopen (dat het meevalt). 2
Recommended Posts