richard-V Posted December 1, 2023 Posted December 1, 2023 Je bent er nooit zeker of een webwinkel volgende maand nog bestaat.Draad kan je altijd wel aankomen.Het zit zelfs in broodroosters of elektrische kachels. 1
Longbeach Posted December 1, 2023 Posted December 1, 2023 1 hour ago, richard-V said: Import is straks toch verboten? zeggen ze. Bijna alles is verboden buiten het betalen van taks, btw, accijns…etc… wie weet komt er binnenkort geen verbod op het forum 🤔 1 hour ago, richard-V said: Import is straks toch verboten? zeggen ze. Bijna alles is verboden buiten het betalen van taks, btw, accijns…etc… wie weet komt er binnenkort geen verbod op het forum 🤔 1 hour ago, richard-V said: Import is straks toch verboten? zeggen ze. Bijna alles is verboden buiten het betalen van taks, btw, accijns…etc… wie weet komt er binnenkort geen verbod op het forum 🤔 1 hour ago, richard-V said: Import is straks toch verboten? zeggen ze. Bijna alles is verboden buiten het betalen van taks, btw, accijns…etc… wie weet komt er binnenkort geen verbod op het forum 🤔
Longbeach Posted December 1, 2023 Posted December 1, 2023 3 minutes ago, Longbeach said: Bijna alles is verboden buiten het betalen van taks, btw, accijns…etc… wie weet komt er binnenkort geen verbod op het forum 🤔 Bijna alles is verboden buiten het betalen van taks, btw, accijns…etc… wie weet komt er binnenkort geen verbod op het forum 🤔 Bijna alles is verboden buiten het betalen van taks, btw, accijns…etc… wie weet komt er binnenkort geen verbod op het forum 🤔 Bijna alles is verboden buiten het betalen van taks, btw, accijns…etc… wie weet komt er binnenkort geen verbod op het forum 🤔 Kan de moderator mijnbericht aanpassen svp, het was niet de bedoeling dat mijn reactie vier maal gepost werd 🙏
richard-V Posted December 1, 2023 Posted December 1, 2023 (edited) @Longbeach Straks staat de antivape politie ook nog voor de deur.Je mag nog wel nog wiet ETEN straks??? Je kan altijd nog een pluk watten met juice in een wiet vaporizer doen trouwens. Edited December 1, 2023 by richard-V 1
richard-V Posted December 1, 2023 Posted December 1, 2023 Ik baal behoorlijk van die verboden "om ons te beschermen"Het raak kant nog wal. Wiet legaliseren terwijl je het straks niet mag roken.XTC is zo goed als gelegaliseerd,paddo's en weet ik veel.Maar wel Vet tax,suiker tax, Zelfs op die o-zo-gezonde vruchtendranken gemaakt van leidingwater met aroma en suiker. 2
Longbeach Posted December 2, 2023 Posted December 2, 2023 @richard, beschermen en veiligheid zijn de twee meest misbruikte termen van de laatste jaren. Langs de andere kant zorgen alle regels en wetten toch wel voor wat spanning (lees plezier) om soms clandestien bezig te zijn met onze damphobby 😅 stel je voor dat alles kan en mag het leven zou een stuk saaier zijn. 1 1
Luc rafc Posted December 3, 2023 Posted December 3, 2023 Dat vind ik nu net niet, voor de ervaren vaper misschien wel. Wat met de net beginnende vaper?
Longbeach Posted December 3, 2023 Posted December 3, 2023 Voor de beginnende damper is er toch het forum om informatie of hulp te zoeken? En plus is het nog steeds niet verboden om te dampen in Nederland en belgie en is het poepsimpel om wat liquid of hardware te vinden ook al betaal je wat meer dan vroeger. Dik 10jaar geleden toen ik ben begonnen was het stukken moeilijker hoor om je gerief te vinden, uitwijken naar Rijsel, Valenciennes of Parijs was normaal maar ook nodig want in de buurt was dan ook helemaal niets van dampspul te vinden. Dus als het ons 10 a 12jaar geleden lukte om onze weg of alternatief te vinden voor die stinkende sigaret dan zitten de nieuwe stoppers momenteel wel in een luxe situatie.
richard-V Posted December 3, 2023 Posted December 3, 2023 (edited) @Longbeach Ik zou er maar niet teveel op rekenen.En er zijn ook nog veel dampers die niet zo mobiel zijn.Mijn advies;sla genoeg spullen in zodat je een paar jaar verder kan zonder stress,dan kan je rustig afwachten wat er komen gaat.Zo als het was zal het nooit meer worden. Edited December 3, 2023 by richard-V
wicket Posted December 3, 2023 Author Posted December 3, 2023 @richard-V Ik ben ook niet zo mobiel meer, maar kom toch nog wel aan mijn spullen. Alleen is het advies aan de mensen die nu het kant en klare spul dampen om te toch proberen over te gaan op diy zoals ik heb gedaan. Over het zelf maken van e-juice staat hier genoeg informatie 1
richard-V Posted December 3, 2023 Posted December 3, 2023 Dat zou ik zeker zelf mixen.Ik betaalde voor een flesje 10ml Dinnerlady 5.95. Als ik zelf meng is het voor een liter 30.-aroma 10.-base en 5.-nicotine.En dan die kant & klaare vaporesso coils 5 voor 19.-Euro,Dan ben ik nog meer aan coils kwijt dan d.i.y. juice.Nee een draadje om een boortje of zoiets wikkelen was ik zo aan gewend.Eco watjes erdoor en klaar..Fabriekscoils zijn ook wel te recoilen.Maar met mesh zal het niet makkelijk zijn.En de Vaporesso mesh tankjes die ik nu gebruik vindt ik echt de lekkerste met fabriekscoils.Jammer dan. 1
wicket Posted December 3, 2023 Author Posted December 3, 2023 Zelf coils maken is voor de beginnende damper toch een stuk moeilijker dan zelf mixen. Misschien dat ik het ooit een keer zelf ga doen. Maar dan ook alleen uit pure noodzaak Ik damp bijna 8 jaar, en heb me altijd weten te redden met fabriekscoils.
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted December 3, 2023 Posted December 3, 2023 Coiltjes draaien is acht niet moelijk hoor. Ik doe het nog met trilhandje op mn ouwe dag. Anders is er hoogst waarschijnlijk wel een forummer bereid om je er doorheen te loodsen! 1
wicket Posted December 3, 2023 Author Posted December 3, 2023 @Moppersmurf aka Dramaqueen Men moet toch investeren in spullen om ze te maken en wat technische kennis bezitten. Zonder techische kennis kan het maken van eigen coils leiden tot levengevaarlijke situaties Iemand die pas begint met dampen kan het beste eerst leren om zelf e-juice te maken voor zijn / haar fabriekscoil. 1
richard-V Posted December 3, 2023 Posted December 3, 2023 Hier staat wel hoe je dat doet.Met filmpje erbij.Doe je het een paar keer fout so what...Ik weet nog goeddat ik shaggies moest leren draaien.En dan in het donker in de bioscoop.Kan je nagaan jong&lui,hoelang dat geleden is. https://dampforum.nu/topic/50069-kun-je-justfog-q16-coils-ook-recoilen/#comment-1135538 1
wicket Posted December 3, 2023 Author Posted December 3, 2023 Ondanks dat ik al heel lang niet meer rook, kan ik nog steeds een shaggie draaien als het moet, zelfs met mijn ogen dicht. Het is net als fietsen. Je verleert het nooit 😀 1
richard-V Posted December 3, 2023 Posted December 3, 2023 (edited) Moet jij zien hoe snel je het onder de knie hebt als het moet.Gooi de gebruikte coils in een bak voor jeweetmaarnooit.Rolletjes draad en watjes kan je dan ook niet meer kopen.Bij de eco winkel hebben ze grote pakken watten.In amsterdam kan je niks meer kopen.Alleen eroine en cocaine ....24-7 makkelijker dan een brood. Edited December 3, 2023 by richard-V 1
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted December 3, 2023 Posted December 3, 2023 1 hour ago, wicket said: Men moet toch investeren in spullen om ze te maken en wat technische kennis bezitten. Zonder techische kennis kan het maken van eigen coils leiden tot levengevaarlijke situaties Welnee, de belangrijkste tool heb je al in huis. Dat is de mod om de weestand te meten. Een nagelknipper en een boortje van de juiste diameter is in principe al voldoende voor een eenvoudige coil. Voor het exotische werk heb je wat zwaarder geschut nodig omdat het stugger materiaal is. Kwa kennis.. ja ik zou het mn zus niet vragen want dat mokkel is vele malen dommer als een varkenskont.. Maar voor de rest? pfffffff
Longbeach Posted December 3, 2023 Posted December 3, 2023 (edited) 16 hours ago, wicket said: @Moppersmurf aka Dramaqueen Men moet toch investeren in spullen om ze te maken en wat technische kennis bezitten. Zonder techische kennis kan het maken van eigen coils leiden tot levengevaarlijke situaties Iemand die pas begint met dampen kan het beste eerst leren om zelf e-juice te maken voor zijn / haar fabriekscoil. No way dat coils draaien moeilijk of uberhaupt gevaarlijk is, gebruik je gereguleerde mod om de weerstand uit te meten en je kan helemaal geen kortsluiting veroorzaken. Edited December 4, 2023 by Longbeach
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted December 3, 2023 Posted December 3, 2023 En gereguleerde mods zijn ook tegen kortsluiting beveiligd.
EMJEES Posted December 3, 2023 Posted December 3, 2023 Hoe dan ook zijn er altijd nog leuke manieren! Een goede babbel kan veel oplossen gelukkig! ☺️
OvergeefDave Posted December 12, 2023 Posted December 12, 2023 (edited) Het is uitgesteld tot ergens 6/2024 voor wat tot 31/12/2023 geproduceerd wordt en in voorraad is. Je kan je inbeelden wat de winkels en fabrikanten nu aan het doen zijn 😉 Vergeet niet dat bovenop die 15 cent per 10 ml ook nog 21% btw komt = 18 cent per 10 ml. Edited December 12, 2023 by OvergeefDave
KeesB Posted December 12, 2023 Posted December 12, 2023 @OvergeefDave ik vind dat best meevallen, waar maakt men zich druk om? Of bedoel je per ml?
Recommended Posts