erwinwessels Posted December 9, 2023 Posted December 9, 2023 https://nos.nl/artikel/2500935-zorgen-over-handhaving-verkoopverbod-vapes-met-smaak Twee grove fouten in dit artikel, wat dus zegt dat de journalist totaal geen verstand van zaken heeft. 1: Een e-sigaret rook je niet, maar die damp je; 2: Je ademt geen verhitte olie in. Er zit geen olie in de gereguleerde liquids. Ik heb de NOS gemaild met het verzoek tot aanpassen van het artikel, maar of ze het gaan doen... 1 1
wicket Posted December 9, 2023 Posted December 9, 2023 (edited) De Nederlandse Onzin Stichting (NOS) Welke bronnen gebruiken ze eigenlijk vraag ik me af? En in welke mate zijn hun overige artikelen betrouwbaar als ze dit niet eens fatsoenlijk kunnen publiceren En beneden op hun pagina staat er zo'n horror artikel die verwijst naar youtube over ontploffende vapes Edited December 9, 2023 by wicket 1
wicket Posted December 9, 2023 Posted December 9, 2023 @erwinwessels Desnoods dreigen met juridische stappen. Meestal zijn ze daar wel gevoelig voor. Of je het doet is een tweede.. 1
richard-V Posted December 9, 2023 Posted December 9, 2023 Fake nieuws en misinformatie noemen ze zulke dingen bij de NOS zelf.Het andere nieuws wat we dagelijks voorgeschoteld krijgen klopt dan allemaal wel?Ogod wat een bende toch. 2
richard-V Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 https://eenvandaag.avrotros.nl/item/vapes-met-smaakje-verboden-maar-hoe-effectief-is-dat-eigenlijk-het-is-symboolwetgeving/
erwinwessels Posted December 11, 2023 Author Posted December 11, 2023 Af en toe werkt het nog wel als je een mail stuurt naar de NOS. De olie is eruit gehaald en nu noemen ze het de eerste keer 'e-liquid' en de tweede keer 'vloeistof'. Hierbij de reactie van de NOS: Beste meneer Wessels, We hebben het artikel aangepast, dank voor uw mail. Overigens is het zo dat instanties als het RIVM het ook nog weleens hebben over het roken van een e-sigaret (bijvoorbeeld hier: https://www.rivm.nl/tabak/producten/wat-is-een-e-sigaret#). Met vriendelijke groet, NOS Publieksvoorlichting 2 2
wicket Posted December 11, 2023 Posted December 11, 2023 Goede gedaan @erwinwessels Ze moeten niet allerlei onzin gaan vermelden zoals olie. Een nieuwssite en zeker de NOS hoort objectief nieuws te vermelden en hun bronnen te controleren 2
erwinwessels Posted December 11, 2023 Author Posted December 11, 2023 Ik moet zeggen dat het me alleen al meeviel dat ze reageerden. En dat ze het dan ook nog aangepast hebben, is toch wel een pluspunt voor de NOS. Ze luisteren dus wel naar kritiek. 2
Vapingvape Posted December 12, 2023 Posted December 12, 2023 Ze willen er alles aan doen om de vape industrie aan banden te leggen om vervolgens dit naar een Australische model te creëren. Oftewel via een recept en extra inkomsten voor big pharma. Nu is het het moment om Fleur Agema van de PVV te twitteren! Zoals in de partijprogramma stoppen met onzinnige betutteling beleid overheid informeert maar meer niet. 2
Recommended Posts