Raycoupe Posted December 12, 2023 Posted December 12, 2023 Gezien de regels voor grensoverschrijdende verkoop en aanstaande smaakjes verbod, vroeg ik mij af of er mensen zijn die gebruik maken van een doorstuur dienst. Om producten te kunnen bestellen die alleen in bepaalde landen worden geleverd zijn er doorstuur diensten actief. Je kunt dan in bv. Duitsland wat bestellen, dit laten afleveren op een Duits adres en vervolgens wordt het doorgestuurd naar een adres in NL. Deze site bespreekt er een paar: https://id.nl/huis-en-entertainment/computer-en-gaming/netwerk/geen-bezorging-naar-nederland-gebruik-een-doorstuurservice ook met google vind ik bv. nog: https://www.huifkarverzendservice.nl/ Er zullen er ongetwijfeld meer zijn. Het gaat mij niet om de specifieke dienst maar om de constructie an sich. Zou dit een oplossing zijn voor bestellingen uit het buitenland? 2
wicket Posted December 12, 2023 Posted December 12, 2023 Dat zou een goede optie kunnen zijn maar erg prijzig. Een andere optie is om een betrouwbaar forumlid hier het voor je te laten bestellen en door hem of haar te laten doorsturen
mario007 Posted December 12, 2023 Posted December 12, 2023 Zijn er leden die in België of Frankrijk wonen die pakketjes willen doorsturen naar Nederland?
Luc rafc Posted December 13, 2023 Posted December 13, 2023 België had dit verbod al jaren geleden ingevoerd. Naleving was niet echt haalbaar dus niet te snel in paniek slaan. De eerste weken gaat de kontrole streng zijn, maar dat houden ze niet vol. Er zijn altijd wel achterpoortjes
Raycoupe Posted December 13, 2023 Author Posted December 13, 2023 18 hours ago, wicket said: Dat zou een goede optie kunnen zijn maar erg prijzig. Een andere optie is om een betrouwbaar forumlid hier het voor je te laten bestellen en door hem of haar te laten doorsturen Voor een pakje coils is dat ook niet interessant, je zou uiteraard grotere bedragen moeten bestellen. Forumleden hier? Dat zijn er maar een paar en het worden er steeds minder. Fora zijn nogal dood aan het gaan, ongeacht het onderwerp. 't Is allemaal social media wat de klok slaat. Ook is het voor mensen nogal een risico, je maakt je schuldig aan diverse vormen van fraude waarop hoge straffen staan. Bij mensen met een eigen zaak of een uitkering is handhaving en controle nog eens vrij simpel ook. Zelf woon ik dicht bij de grens met Duitsland en shop daar voor heel wat zaken, maar ik was gewoon benieuwd of iemand deze route al eens bewandeld had.
fiekesof Posted December 14, 2023 Posted December 14, 2023 Kumulusvape verzend vanaf morgen niet meer naar Belgie dus helaas kunnen Belgen niet meer bestellen daar. Le Petit vapoteur verzond al lanfg niet meer naar Belgie. Ik denk dat Nederland er beter voorstaat om online te bestellen in Frankrijk, naar Nederland wordt wel nog verzonden. 1
Recommended Posts