Jump to content

Coils uit China?

EMJEES

[Poll] Coils uit China?  

26 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

@EMJEES Verkopen die nog coils dan? Voor zover ik weet zijn ze opgehouden met alle dampspullen, al vind je nog wel wat mini soldeerboutjes die eigenlijk een Eleaf Pico modje zijn met ipv een tank een soldeerboutje erop.

Ik heb in het begin veel coils daar besteld. Meestal geen probleem en gewoon de originelen maar 1 keertje kreeg ik waardeloze namaak coils.

• Like 1

Bestel heel veel uit China, wekelijks liggen hier wel dampgerelateerde pakketjes in de brievenbus en er is echt nog nooit iets tegengehouden door de Douane. Alleen liquids en katoen heb ik liever van een betrouwbare verkoper. Liquids kom ik ook eigenlijk nooit tegen bij ome Ali maar wel aromas die bedoeld zijn om zeep van te maken bijvoorbeeld.

Hier pas nog coils besteld:

https://nl.aliexpress.com/item/1005005889618125.html

Edited by Pjotrrr

18 hours ago, romana said:

Veilig: Ja
Of het wel/niet tegengehouden word door Douane: Dat gaan weinig mensen je kunnen vertellen, en zekerheid ga je al helemaal niet krijgen

Persoonlijk is het altijd doorgelaten van mij. Coils alleen nog nooit besteld uit China. 

Vraag was ook of de watten etc dat zij gebruiken veilig zijn voor gebruik hier.. 

17 hours ago, Pjotrrr said:

Bestel heel veel uit China, wekelijks liggen hier wel dampgerelateerde pakketjes in de brievenbus en er is echt nog nooit iets tegengehouden door de Douane. Alleen liquids en katoen heb ik liever van een betrouwbare verkoper. Liquids kom ik ook eigenlijk nooit tegen bij ome Ali maar wel aromas die bedoeld zijn om zeep van te maken bijvoorbeeld.

Hier pas nog coils besteld:

https://nl.aliexpress.com/item/1005005889618125.html

Heb je ook wel eens gewatteerde coils besteld bij ome Ali voor Sub-Ohm coils. 

Voor 1-1-24 werden dat soort dingen altijd doorgelaten.
Het is de vraag of dat nu nog steeds zal gebeuren; en dat is een antwoord waar niemand je zekerheid over zal kunnen geven

• Like 1

Als het originele coils zijn, dan heb ik er alle vertrouwen in. Ik heb in het verleden vele originele Voopoo PNP coils besteld, en die bevallen zeer goed.

Alleen: ook die coils kan ik niet meer bestellen bij Ali. Of ik kan ze niet meer vinden, of ik krijg de melding dat ze niet naar Nederland verzenden.

• Like 1

1 hour ago, erwinwessels said:

Als het originele coils zijn, dan heb ik er alle vertrouwen in. Ik heb in het verleden vele originele Voopoo PNP coils besteld, en die bevallen zeer goed.

Alleen: ook die coils kan ik niet meer bestellen bij Ali. Of ik kan ze niet meer vinden, of ik krijg de melding dat ze niet naar Nederland verzenden.

Die coils zie ik ook niet in de official store staan maar de Voopoo drag sturen ze wel gewoon naar Nederland.

https://nl.aliexpress.com/item/1005003181528425.html

Kwam wel deze coils tegen:

https://nl.aliexpress.com/item/1005005964329861.html

Maar voor die prijs kan je ze net zo goed ergens in Europa bestellen.

• Like 2

De coils die je ziet zijn volgens de beschrijving voor een mobiele telefoon. Grappig. Dat geld ook voor sommige mods die ineens voor het solderen zijn. Zolang Ome ALI niet door heeft wat er werkelijk aangeboden wordt door de vele verkopers op zijn site,  gaat het gewoon naar Nederland.
Alleen die van de Voopoo sets snap ik het niet, waarom ze die wel naar Nederland sturen. Misschien dat de verkoper ze verkeerd gecategoriseerd heeft. Ook vreemd dat sommige kleuren gewoon bijna de helft van de prijs is, t.a.v. de andere kleuren.

On 8-1-2024 at 20:36, Pjotrrr said:

Die met bijna dubbele prijs zijn uitverkocht, niet beschikbaar.

De goedkopere prijs zetten ze vaak bij artikelen om zo hoger op de homepage te komen.. Zit hier vaak mee te kloten helaas..

Shit, wilde eergisteren een bestelling doen in een shop met Cigs in de naam.
Toen deed Paypal ineens moeilijk wat ik nog nooit had meegemaakt.

Als onderdeel van onze veiligheidsmaatregelen controleren we bepaalde betalingen nauwkeuriger om ervoor te zorgen dat ons platform naar behoren wordt gebruikt en om het potentiële risico voor ons en onze klanten te minimaliseren. Een van de betalingen die u hebt overgemaakt, wordt op dit moment gecontroleerd. We werken er hard aan om deze kwestie zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

Toen heb ik gewoon betaald met Ideal en het artikel is ook verzonden.

Die store bestond al sinds 2013 en had vrijwel enkel positieve feedback.

Een dag later kreeg ik dit bericht van Paypal:

Zoals eerder gemeld heeft PayPal deze betaling opgeschort om te controleren of deze voldoet aan de vastgestelde Gebruikersovereenkomst en onze wereldwijde wettelijke verplichtingen. Tijdens onze controle hebben we een risico geïdentificeerd waardoor we deze betaling niet kunnen voltooien. Onze excuses voor het ongemak.

Nu zijn alle artikelen verdwenen uit die store  😭

En de Voopoo shop waarvan ik hier een link heb geplaatst is nu helemaal verdwenen.

@Pjotrrr

Ik hoop voor je dat de bestellingen alsnog binnen komt! 

Als je AliExpress instelt op een ander land, bestaat de winkel dat wel weer? Het kan zijn dat ze weg zijn gehaald voor Nederlandse of Belgische klanten! 

• Like 1

• 2 weeks later...

ik bestel mijn coils voor mijn Lost Vape op Amazon.de tot nu toe geen enkel probleem omdat ze nic vrij zijn. (schijnt dan te mogen) ?

en het zijn de gewone duitse vapewinkels die ze toesturen.

Hoe snel het  probleem gaat komen is afwachten op handhaving.
Er is een verbod op grensoverschrijdende verkoop, op vape/damp artikelen.
Die nicotine heeft er niets mee te maken.

• Like 1

weet ik maar staat er duidelijk bij vermeld ? wat ze daar mee bedoelen of op die manier proberen te omzeilen geen idee.

zelfde als 30ml Aroma bij LPV vanmorgen besteld en T&T al ontvangen.

zie wel hoelang het goed gaat. 

• 3 months later...