EMJEES Posted January 7, 2024 Posted January 7, 2024 Goedenavond! Ik vraag mij af hoe lang nicotine 99% houdbaar is. Ik heb al enige tijd geleden een fles aangeschaft, maar het etiket en dergelijke zijn compleet vervaagd.. Hoe lang bewaren jullie nicotine maximaal?
jackal_ut Posted January 7, 2024 Posted January 7, 2024 Heeeeeeeel lang minstens 10 jaar, de kleur van de vloeistof kan wel donkerder worden door oxidatie.
Raycoupe Posted January 7, 2024 Posted January 7, 2024 @EMJEES Pure nicotine is minder lang houdbaar dan opgelost in PG. Algemeen geldt des te sterker de concentratie, des te korter de houdbaarheid. Zelf werk ik alleen met 48 en 100mg/ml, misschien dat iemand met pure nic ervaring zoals @Cyber_Huub hier meer over kan vertellen.
jackal_ut Posted January 7, 2024 Posted January 7, 2024 @Raycoupe oeps ik ging er vanuit dat de basis PG zou zijn 1
Cyber_Huub Posted January 7, 2024 Posted January 7, 2024 Hoe sterker de concentratie word, hoe eerder je aan invriezen moet denken. Gebruiksversies tot 18mg hou je koel en donker nog lang goed(koelkast makkelijk 2 jaar) Voor eigen gebruik en lange termijn zou ik net als @Raycoupe hogere mg bewaren op PG, in de vriezer. Bedenk ook, hoe vaker blootgesteld aan warmte en lucht, des te eerder verval van de nicotine. Van een gele kleur tot lichtbruin is er nog niks aan de hand. Bij een kleur als donkere thee, is je nicotine aan het degraderen. 4
Luc rafc Posted January 10, 2024 Posted January 10, 2024 Is het bij donkerbruin nog bruikbaar? Is bij mij nog niet zo ver, gewoon nieuwsgierig.
Cyber_Huub Posted January 15, 2024 Posted January 15, 2024 Wel bruikbaar, maar gehalte is zeker verminderd.
Luc rafc Posted February 10, 2025 Posted February 10, 2025 Even een update,ik heb deze week een nieuwe badge geopend. Ook van savevape, deze is echt donker bruin en heeft een raar geurtje.hij is op PG basis en stond naast de vorige badge die een lichte thee kleur had . Ga deze niet meer gebruiken en overstappen op mijn 200mg/ml .. Die zit in de diepvries
Cyber_Huub Posted February 11, 2025 Posted February 11, 2025 Was die donkerbruine ingevroren, en hoe oud?
Luc rafc Posted February 19, 2025 Posted February 19, 2025 De donkerbruine was gewoon in de kruipruimte opgeslagen. Rond de 10graden. Dat was 48mg/ml van savevape. Nu nog een gesloten verpakking 200 Mg/ ml in de diepvries staan, die staat er nu ongeveer twee jaar in . De savevape stond er van 2018
the martin Posted February 22, 2025 Posted February 22, 2025 grappig, ik heb het spul al jaren in de kruipruimte staan, was al wel 3jaar voor ik het überhaupt gebruikte, omdat ik toen nog wel tevreden was met mijn kant en klare sapjes. Sinds ongeveer een jaar aan het zelf mengen. Dus het spul zal zo'n 4 jaar oud zijn. Is nog steeds helder.
Recommended Posts