Jump to content

Recommended Posts

Posted

@Steve

Hi Steve, de melkschuimer is voor het mixen dan? Dat werkt goed? Krijg je dan niet een ontzettend schuim/bubbel sapje?

Ik vroeg jullie trouwens eerder om minder zoete juice. De tips waren:

• Meerdere smaken combineren
  • Minder aroma
  • Minder vg
  • De juiste aroma

Ik heb nu zelf ook nog dit gevonden:

https://www.aromaworld.nl/nl/powerful-sour.html

Iemand ervaring mee? Lijkt me handig om dingen wat minder zoet te maken.

Ik vind bijvoorbeeld ook alleen zoetzure appels lekker of zoetzuur snoep.

Groetjes.

Posted

Ik gebruik iets heel ouderwets om te mengen bij kleine hoeveelheden.
Namelijk een lepeltje.
Voor grote hoeveelheden heb ik verschillende mengstaven, voor op de schroefmachine.

• Like 1
Posted (edited)

@Cyber_Huubja maar jij maakt een batch in drums en ibc containers dan heb je wel een mixer nodig 😀

@robbieronaldhet gaat wel schuimen met zo een melkopschuimding maar dat is niet erg dat gaat vanzelf weer weg.

het sour van aromaworld ken ik persoonlijk niet. In het verleden heb ik het wel eens gehad van lpv en toen vond ik het lijken op een soort van geconcentreerde zure snoepjes.

het nadeel van capella vind ik dat de concentratie die je moet toepassen vrij hoog is

Edited by Maurice1974
  • Like 1
Posted
10 hours ago, robbieronald said:

@Steve

Hi Steve, de melkschuimer is voor het mixen dan? Dat werkt goed? Krijg je dan niet een ontzettend schuim/bubbel sapje?

Dat ding mixt je liquid als een malle. Je liquid wordt eerst troebel van de belletjes en dat trekt dan na een (paar) uur weer weg en je liquid is weer helder. Ik heb het idee dat het wel een paar dagen steepen scheelt. Meestal damp ik het de volgende dag al, vooral aardbeien of banaan met icecream. Met koek etc kan je het beter een weekje laten staan en je fles elke dag even schudden. Tabak nog wat langer, maandje ofzo.

Wat ook handig is om bijv 90 ml te mixen en dat in een 100 ml flesje te doen zodat je goed kan schudden, paar minuten totdat het troebel is vd belletjes, elke dag even de dop eraf om te luchten 

• Like 2
Posted

https://www.aromaworld.nl/nl/samples-1ml/

dit is ideaal om smaken te ontdekken. Eenmaal je de smaak gevonden hebt in de juiste voor u aangename mix, kan je er meer van aanmaken. Voor mij was dit de eerste kennismaking met zelf mixen.

Wel belangrijk is om elk flesje te labelen en een boekje bijhouden welke mix er het beste uitkomt. Ik heb 10ml flesjes aangekocht om te testen. Nu moet ik enkel nog eens kijken hoeveel % aroma ik gebruik van welke smaak. Ik werk nog altijd met maatbekers en spuitjes. Maak lang genoeg op voorhand zodat het zeker de tijd heeft om te rijpen. Soms een halve liter van de smaak die ik heel graag heb. Wel hou ik al mijn smaken afzonderlijk in klaargemaakte flesjes en het mengen  doe ik pas in mijn tank. Als de combinatie niet bevalt is het enkel dat ene tankje dat tegenvalt😉

Posted

@Blij  Ik ook zo,alles apart.Al dampende.denk ik wat er bijpast en zo heb ik nooit een smaakblock gehad.Alleen wat voor mij nieuw is damp ik eerst met een schone wick om het eerst  's even te proeven.Elk tankje heeft per aroma zijn eigen voorkeur lijkt wel.Damp smakelijk!

• Like 1