Jump to content

Het e-leven na het Smaakjesverbod

TheDan

Recommended Posts

Hallo mede-dampers,

Ik heb goed gezocht op het Dampforum. Maar een helder antwoord op de vraag welke e-liquids nog smakelijk zijn na het Smaakjesverbod, kan ik niet goed vinden. Nu is smaak ook heel persoonlijk en er resten alleen nog zogenaamde tabakssmaken. Ik heb het voordeel dat ik van meet af aan (2012) alleen tabakssmaken gebruik. Al jaren en jaren damp ik alleen Dekang en Aramax en wel op 18mg.

Kan iemand mij helpen met de vraag welke merken en smaken e-liquid nog de toets der kritiek kunnen doorstaan, nu er nog maar 16 smaakbepalende toevoegingen toegestaan zijn? Ik begrijp dat smaak persoonlijk is, maar ik zoek naar positieve ervaringen. Welke adviseer jij om te proberen?

Ik zou dankbaar zijn ... dus dank je wel alvast.

Mvgr

Theo

PS: Mocht ik mijn vraag onjuist gepost hebben, dan hoor ik dat ook graag.

Edited by TheDan
  • Like 1

5 minutes ago, TheDan said:

Goeiemiddag Theo,

Aangezien jouw topic geen review is heb ik hem verplaatst naar "Liquids"

• Like 1
  • Thanks 1

Om het eens te proberen, en om als gevorderde damper een beginnerssetje, namelijk de Justfog Q16 pro te testen, heb ik kort geleden de Tobacco Red van Millers gekocht bij de Primera. En eerlijk: ik moet zeggen: deze is goed te doen. Maar smaak blijft natuurlijk persoonlijk.

• Like 1

Ontzettend bedankt Erwin. Dit is een waardevolle tip. Dank en dank !

Edited by Sub-Ωhm
⚠️ Onnodige quote verwijderd, https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten
  • Like 1

Ik haal meestal mijn spulletjes uit Duitsland nu maar soms lui 😉 dus ook

een flesje Millers Tobacco Red gehaald en ik moet zeggen helemaal

niet verkeerd en erger nog, vind het behoorlijk lekker.

Maar kan iemand me iets uitleggen over de gebruikte aroma's aangezien

aroma's op plantaardige basis niet meer mogen in deze geweldige

dictatuur.

Wat is het allemaal want ik kan weinig vinden op internet, en gaat over

de volgende stoffen:

2,6,6-trimethycyclothex-2ene1,4-dione, 2-hydroxy-3,5,5-trimethylcyclo-

hex-2 en-1-one en Millers zet op de verpakking dat dit allergische reacties kan

veroorzaken !?

En wat is beter synthetische aroma's of op plantaardige basis

(zoals in Duitsland verkrijgbaar) of maakt het niks uit ? HELP

@TheDan

Dank je wel, ik heb nu wat leesvoer.

Ik vraag me echt af wat voor stoffen het allemaal zijn.

Ik haal in Duitsland bv een flesje aroma wat ook echt gemaakt is van de tabaksplant.

Sorry misschien heb ik het verkeerd hoor maar natuurlijke aroma's klinken voor mij wat gezonder,

maar misschien maak het allemaal niet uit.

Om ook even eerlijk te zijn vraag ik me serieus af of er ook maar 1 kamerlid is die weet waarover die lijst met stoffen gaat. 

Tevens vermoed ik dat Tata steel op dit moment per uur meer schadelijke stoffen uitstoot dan wat heel dampend Nederland per jaar binnen krijgt via het dampgerei.

• Like 4

On 29-2-2024 at 10:55, Dennis555 said:

Ik haal meestal mijn spulletjes uit Duitsland nu maar soms lui 😉 dus ook

een flesje Millers Tobacco Red gehaald en ik moet zeggen helemaal

niet verkeerd en erger nog, vind het behoorlijk lekker.

Maar kan iemand me iets uitleggen over de gebruikte aroma's aangezien

aroma's op plantaardige basis niet meer mogen in deze geweldige

dictatuur.

Wat is het allemaal want ik kan weinig vinden op internet, en gaat over

de volgende stoffen:

2,6,6-trimethycyclothex-2ene1,4-dione, 2-hydroxy-3,5,5-trimethylcyclo-

hex-2 en-1-one en Millers zet op de verpakking dat dit allergische reacties kan

veroorzaken !?

En wat is beter synthetische aroma's of op plantaardige basis

(zoals in Duitsland verkrijgbaar) of maakt het niks uit ? HELP

Ik ben het met je eens @Dennis555. Ik heb hier even in het dorp bij de Primera een flesje Millers Tobacco Red gekocht (18mg). Zojuist in een Joyetech EGO AIO 1500 gedaan met een verse coil. En de smaak is best aardig. Niet verkeerd!

Nogmaals dank voor je waardevolle tip.

Mvgr

Theo.

• Like 1

Posted (edited)

Wellicht een domme vraag @Dennis555 ... maar mag Rauchlose Freiheit spullen opsturen naar een adres in Nederland?

PS:
Ik damp trouwens alleen maar tabakssmaken. In de beginjaren van dit onvolprezen forum, bestelde ik overal sample setjes van allerlei e-liquids. Ik ben uiteindelijk geland bij Dekang (nu Dekang Europe) en Aramax USA Tobacco. Ik heb een klein fortuintje uitgegeven trouwens aan MOD's, sub, zelfbouw ... maar nu puur voor het gemak een stuk of drie Joyetech EGO AIO 1500's.

Edited by TheDan

1 hour ago, TheDan said:

Wellicht een domme vraag @Dennis555 ... maar mag Rauchlose Freiheit spullen opsturen naar een adres in Nederland?

Ja dat mag. Heb er recent nog besteld en prima verzorgd.

13 hours ago, wicket said:

Ja dat mag. Heb er recent nog besteld en prima verzorgd.

Dank je wel @wicket
Op welke manier heb jij dat gedaan, dat bestellen bij Rauchlose Freiheit ? Als dat niet zomaar hier geplaatst mag worden, kun je dan een PM sturen?

Wel grappig in Duitsland, de base is niet te betalen (één liter €300+) maar als je laat mengen in de winkel is 60ml €22 en 120ml €40 😁

IMG_20240308_073051_866.jpg

Dus nog steeds achterlijk duur en is dus helemaal niet goedkoper? want als de 60 ml fles basis al 8 euro kost en er dus 50 ml base van €14 bij moet, kost die liter base nog steeds 280 euro

On 27-2-2024 at 16:10, TheDan said:

Hallo mede-dampers,

Ik heb goed gezocht op het Dampforum. Maar een helder antwoord op de vraag welke e-liquids nog smakelijk zijn na het Smaakjesverbod, kan ik niet goed vinden. Nu is smaak ook heel persoonlijk en er resten alleen nog zogenaamde tabakssmaken. Ik heb het voordeel dat ik van meet af aan (2012) alleen tabakssmaken gebruik. Al jaren en jaren damp ik alleen Dekang en Aramax en wel op 18mg.

Kan iemand mij helpen met de vraag welke merken en smaken e-liquid nog de toets der kritiek kunnen doorstaan, nu er nog maar 16 smaakbepalende toevoegingen toegestaan zijn? Ik begrijp dat smaak persoonlijk is, maar ik zoek naar positieve ervaringen. Welke adviseer jij om te proberen?

Ik zou dankbaar zijn ... dus dank je wel alvast.

Mvgr

Theo

Inmiddels weet ik - dankzij o.a. @erwinwessels en @Dennis555 - dat er misschien toch een e-leven na het Smaakjesverbod bestaat. Ik kan bevestigen dat de Millers Tobacco Red (18mg) best wel goed smaakt. Ik vergelijk ze met mijn 10 jaar ervaring met Dekang Desert en USA Mix en 5 jaar met Aramax Classic Tobacco. Niet verkeerd dus die Millers en van Nederlandse makelij (Oosterhout NB).

Op eigen initiatief heb ik bij Primera ook een flesje Zensations USA Mix (18 mg) genomen. Die is ook wel aardig, maar misschien net ietsje minder dan de Tobacco Red van Millers, maar toch prima te doen. Ik tartte toen het noodlot door gisteren nog een experiment aan te gaan. Dit keer viel mijn keuze op Millers Tobacco Gold (18 mg). Die lijkt weer iets minder dan beide hierboven genoemde e-liquids.

Ik schrok trouwens wel van de prijs bij Primera. Ik betaalde 'elders' normaal altijd zo tussen € 2.50 en € 3.00 voor een flesje van 10 ml. Nu is dat € 4.95. Erg vreemd! Of heeft dat met Primera misschien te maken?

Ik zou het ontzettend plezierig vinden als ook anderen hun ervaring met de in Nederland regulier verkrijgbare e-liquids zouden willen beschrijven; al was het maar of het een aanrader is of niet en wat je voorheen dampte. En ja ... ik weet hoe persoonlijk smaak is.

Veel dank en vriendelijke groeten,

Theo.

• Like 1

Nou tabaksmaken komen er hier gewoon niet meer in. Had ik net zo goed kunnen blijven roken.

Daarbij vind ik bijna 5 euro voor een flesje sap van 10ml pure oplichting. Wat bij mij ook een rol speelt is dat ik geen spullen wil consumeren die alleen door de overheid zijn voorgeschreven.

Daarom maak ik lekker alles zelf. Scheelt me gewoon een hoop duiten in de maand en kan zelf bepalen welke smaken ik wil.

Dat hele smaakjesverbod is gewoon een dikke miskleun want het werkt gewoon niet, althans voor mij niet.

7 hours ago, Dennis555 said:

@TheRichIk snap er niks meer van 😕 want dit kan je weer op een Duitse site bestellen https://rauchlosefreiheit.de/shop/3-mg-ml-liquid-base/

Dat bedrijf zit helemaal niet in Duitsland maar in Nederland. Kijk anders maar eens bij contactinformatie

En die 3mg base van hun heb ik hier in de koelkast staan. Een vriend van mij heeft de 6mg variant.

• Like 2