Jump to content

Tips voor stenen winkels in Duitsland bij Noord Nederland over de grens

thuban

Recommended Posts

Wie heeft er ervaring met bestellen en afhalen bij een stenen winkel in Duitsland net over de grens, omgeving Emmen/ Hardenberg? Of wat verder weg? 

Ik ben eigenlijk op zoek naar een winkel waar ik mijn Cirkus Authentics tabaks liquids zou kunnen kopen. 

LPV verstuurt nu nog wel maar dat houdt een keer op. 

Ik zoek dus een stenen winkel die het voor mij willen bestellen en waar ik het dan maar zelf af ga halen. 

• Like 1

@thuban Hou er rekening mee dat een flesje liquid van 10ml in Duitsland al gauw 20 euro kost.

Dat komt omdat er in Duitsland extra belasting wordt geheven over e-liquids. Ik geloof iets van €1.50 per ml

De vraag is dus of het überhaupt zinvol is om in Duitsland je liquids te kopen. Koop je 10 flesjes van 10ml dan kost je dat zeker €200

• Like 1

@thuban Google al eens geprobeerd? https://www.google.nl/maps/place/Vape+Shop+Meppen/@52.691029,7.2866774,495m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x47b7912552a0d1ab:0x221eecf0b7ef5b19!8m2!3d52.6909362!4d7.2893098!16s%2Fg%2F11g1nmb3h1?entry=ttu

Deze zit in Meppen, ik rij er langs als ik ga shoppen bij de Kaufland. Er is nog een andere, wellicht nog wel twee, maar geen idee meer uit welke ooghoek ik die gezien heb.

@wicket Met zulke prijzen ga ik mijn jerrycans base maar weer terugbrengen naar Duitsland. 😜

Edited by Raycoupe
  • Like 2

@Raycoupe, die winkel vlakbij de Kaufland ken ik, mocht je het wat dichter bij de grens zoeken kun je ook terecht in Haren ( aan de Ems), schuin tegenover  de parkeerplaats van Hagebau bouwmarkt.

• Like 3

On 23-3-2024 at 11:09, Raycoupe said:

@thuban Google al eens geprobeerd? https://www.google.nl/maps/place/Vape+Shop+Meppen/@52.691029,7.2866774,495m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x47b7912552a0d1ab:0x221eecf0b7ef5b19!8m2!3d52.6909362!4d7.2893098!16s%2Fg%2F11g1nmb3h1?entry=ttu

Deze zit in Meppen, ik rij er langs als ik ga shoppen bij de Kaufland. Er is nog een andere, wellicht nog wel twee, maar geen idee meer uit welke ooghoek ik die gezien heb.

@wicket Met zulke prijzen ga ik mijn jerrycans base maar weer terugbrengen naar Duitsland. 😜

Uiteraard heb ik wel eens van Google gehoord 🤔 ben gewoon benieuwd naar ervaringen van mede forummers in deze regio. 

On 22-3-2024 at 17:11, wicket said:

@thuban Hou er rekening mee dat een flesje liquid van 10ml in Duitsland al gauw 20 euro kost.

Dat komt omdat er in Duitsland extra belasting wordt geheven over e-liquids. Ik geloof iets van €1.50 per ml

De vraag is dus of het überhaupt zinvol is om in Duitsland je liquids te kopen. Koop je 10 flesjes van 10ml dan kost je dat zeker €200

Zo duur??? Niet normaal..

• Like 2

@wicket ¨Vooral de prijzen van base zijn in Duitsland absurd hoog. Bijna €250 voor een litertje base! ¨😳 en ik hoorde laatst in Duitsland al prijzen vanaf €300,-

Kom ik aan met twee liter base inclusief nicotine voor €35,- 🤭

• Like 1

@thuban Tja, ik ben wel uit de omgeving, maar maak mijn eigen tabaksaroma en mix zelf. Dat is mede omdat in deze regio nauwelijks wat te vinden is qua dampshops.

PS, Gave avatar!

@Dennis555 Die Duitsers mogen hier wel een 20 liter jerrycan komen halen voor 5000 euro. :ja

En dan te bedenken dat dat VG bij de groothandel per IBC container (1000 liter) nog geen 2000 euro kost. PG kost twee keer zoveel.

Ik ben wel benieuwd wanneer de Duitse wet het ziet als accijnsplichtige dampvloeistof of als de simpele grondstof die voor vele doeleinden gebruikt worden. Elke melkveehouder koopt foodgrade VG per IBC voor 1650 euro. Wij willen uiteraard wel de pharmagrade variant en dat kost een paar honderd meer per 1000 liter.

• Like 1

On 23-3-2024 at 11:09, Raycoupe said:

Daar ben ik wel een aantal keren binnen geweest. Vriendelijk personeel en een ze hadden altijd een leuke selectie liquids. Hoe dat nu is, geen idee.  Sinds de belasting die er in Duitsland geheven wordt, ben ik er niet meer binnen geweest.

Edited by Chasepoes
  • Like 3

• 2 weeks later...
On 20-3-2024 at 19:15, thuban said:

Wie heeft er ervaring met bestellen en afhalen bij een stenen winkel in Duitsland net over de grens, omgeving Emmen/ Hardenberg? Of wat verder weg? 

Ik ben eigenlijk op zoek naar een winkel waar ik mijn Cirkus Authentics tabaks liquids zou kunnen kopen. 

LPV verstuurt nu nog wel maar dat houdt een keer op. 

Ik zoek dus een stenen winkel die het voor mij willen bestellen en waar ik het dan maar zelf af ga halen. 

Hou er rekening mee dat in Duitsland TOTAAL andere merken verkrijgbaar zijn dan in Nederland, en ook wel wat....andere prijzen. Het merk dat je noemt ken ik totaal niet en zie ik ook bij geen enkele groothandel staan  (maar wellicht is er iets dat er op lijkt), en de liquids kosten hier 7,50 tot 10 euro per flesje. 

• Like 5

32 minutes ago, Raycoupe said:

@L33ntje Leuk dat je weer opgedoken bent! En nog in business als ik het zo lees in een ander draadje. 🙂

Ja hoor, volop ! Ik ben op de fora eigenlijk een beetje doodgebloed omdat de situatie in Nederland en Duitsland steeds meer uit elkaar loopt (en die tussen forummensen en fysieke klanten nog veel en veel meer), en vooral omdat mensen er moeite mee hebben als je als 'handelaar'  gewoon neutraal op een forum kunt zijn, dus ik had niet meer echt het gevoel dat ik nog wat nuttigs bij kon dragen. Nu heb ik sinds gisteren een nieuwe laptop en ik had mijn oude avatar ergens voor nodig, die stond alleen nog hier. Toen ben ik weer een beetje gaan neuzen. Vermoedelijk niet definitief, hoor. 

• Like 3