Jump to content

Verkleuring Aroma (DIY)

GALABOY

Recommended Posts

Hoi, 

Heeft er iemand misschien enig idee waarom mijn vloeistof niet verkleurt??

Op 2 maart had ik 500 ml bubblegum gemaakt, inmiddels bijna 1 maand voorbij.

INHOUD:

-75 ml Aroma (15%)

-166,5 ml nic

-259 ml base 

In donker glas? Dat kan rijpen tegenhouden nl. Als je het dan ook nog goed bewaart, dan gebeurt er niet zoveel

En soms kan dat ook wel gewoon zo zijn.. Ik heb ook een smaakje die helder blijft of in ieder geval zo goed als

• Like 2

Waarom zou het moeten verkleuren? Bij mij blijft de strawberry en raspberry ook zo helder als water. (inawerra) De smaak is wel goed.
Nu steep ik deze smaken voor hooguit 1 week, en zit laag in mijn nicotine. (1,5%-2%)
Singel fruit hoeft niet langer te steepen.
Mijn tabak smaakjes verkleuren wel donkerder. Maar die staan dan ook wat langer. Ca 3-4 weken.
Ligt ook aan het merk aroma die je toevoegt. Sommige geven aan de aroma al een kleurtje mee.
Ik heb geen bubbelgum, dus kan hier niet specifiek op antwoorden.

• Like 1

@GALABOY Verkleuring betekent degradatie van de nic. Meer is het eigenlijk niet en heeft niks steepen te maken.

Zet het mengsel op een warme plek zo rond de 20 graden celsius en dan zal de nic uiteindelijk gaan verkleuren.

Mijn mengsel van 4mg gaat uiteindelijk ook gewoon licht verkleuren na een paar weken (banaansmaak)

Daarom vind ik het vreemd dat het bij jou gezien de flinke hoeveelheid nic dat niet gebeurd.

• Like 1

16 hours ago, TheRich said:

In donker glas? Dat kan rijpen tegenhouden nl. Als je het dan ook nog goed bewaart, dan gebeurt er niet zoveel

En soms kan dat ook wel gewoon zo zijn.. Ik heb ook een smaakje die helder blijft of in ieder geval zo goed als

Nee, het zit niet in een donker glas.

Het zit wel donker in mijn kast. Dus wat betreft met donker heeft het niet te maken. 

13 hours ago, Dr.Smoke said:

Wat ook meespeelt is de hoeveelheid nicotine, een mix met 18mg/ml zal veel eerder ''verkleuren'' dan een mixje met 3mg/ml

Het waren flesjes van 10 ml (18mg).

11 hours ago, Blazer said:

Waarom zou het moeten verkleuren? Bij mij blijft de strawberry en raspberry ook zo helder als water. (inawerra) De smaak is wel goed.
Nu steep ik deze smaken voor hooguit 1 week, en zit laag in mijn nicotine. (1,5%-2%)
Singel fruit hoeft niet langer te steepen.
Mijn tabak smaakjes verkleuren wel donkerder. Maar die staan dan ook wat langer. Ca 3-4 weken.
Ligt ook aan het merk aroma die je toevoegt. Sommige geven aan de aroma al een kleurtje mee.
Ik heb geen bubbelgum, dus kan hier niet specifiek op antwoorden.

Bubblegum hoort toch niet helder te zijn denk ik.

Trouwens merk "Capella"

13 hours ago, Dr.Smoke said:

Wat ook meespeelt is de hoeveelheid nicotine, een mix met 18mg/ml zal veel eerder ''verkleuren'' dan een mixje met 3mg/ml

Oooh, dus als je een vloeistof maakt zonder nicotine, dan verkleurt het niet?

10 hours ago, GALABOY said:

Oooh, dus als je een vloeistof maakt zonder nicotine, dan verkleurt het niet?

Nee, da's niet perse waar. Net als dat het niet perse waar is dat een liquid met nic altijd zou verkleuren. Het hangt namelijk ook af van de gebruikte aroma's. 

Het hangt simpel gezegd af van de (combinatie van) ingrediënten die erin zitten. Sommige zorgen voor verkleuring tijdens steepen, anderen niet.

Hoe dan ook, of je gemixte liquid kleurt of niet is niet direct iets om je zorgen over te maken en is geen wetmatigheid.

Edited by Zappa
  • Like 1

On 31-3-2024 at 11:34, Zappa said:

Nee, da's niet perse waar. Net als dat het niet perse waar is dat een liquid met nic altijd zou verkleuren. Het hangt namelijk ook af van de gebruikte aroma's. 

Het hangt simpel gezegd af van de (combinatie van) ingrediënten die erin zitten. Sommige zorgen voor verkleuring tijdens steepen, anderen niet.

Hoe dan ook, of je gemixte liquid kleurt of niet is niet direct iets om je zorgen over te maken en is geen wetmatigheid.

Duidelijk, Tnx 👍🏻