Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb sinds een aantal maanden de pico25 i.c.m. de Eleaf Gsair M.

Nu komt het met regelmaat voor, dat bij indrukken van de vuurknop hij niet werkt.

In het display staat dan de melding: "device too hot"! Hij dampt dan niet op dat moment.

Bij ongeveer 50 trekjes komt dit soms 3x voor.

Ik heb dezelfde gsair M op een oudere pico geprobeerd en dat gaf geen problemen. Ook op mijn andere mods geen enkel probleem.

Alleen de pico25 geeft dit euvel.

Ik wil voor een vriend dezelfde pico25 bestellen, maar ik ben bang dat deze hetzelfde euvel heeft

Wie o wie heeft hetzelfde probleem en de eventuele oplossing daarvoor?

De mod is gekocht bij LPV

Posted

Het verschijnsel dat de vuurknop versleten is na een a twee jaar ken ik wel.

De melding 'device to hot' is nieuw, geen idee wat daar de oorzaak van is. Als de melding terecht is zou je die warmte ook moeten voelen. Er zit een temperatuur sensor in je mod, bij mijn Pico Sqeeuze kun je ook zien wat die aangeeft, geen idee of dat ook voor de Pico 25 geld maar dat staat wel in de handleiding.

Al met al is er meestal weinig aan te doen, een defecte mod. Ze gaan nu eenmaal geen jaren en jaren mee. Vaak komt er toch altijd wat eliquid in het toestel.

Een vuurknop vervangen heb ik wel vaker gedaan. Kan officieel niet met een soldeerbout maar lukt wel. En dan moet je ook nog op Aliexpress of zo een zelfde maat schakelaartje vinden. Een hoop gedoe dus bij elkaar en als je het niet zelf kan kost het meer dan een nieuwe mod.

Posted

@Raycoupe De pico25 is nog geen half jaar oud dus de vuurknop kan nooit versleten zijn.

Verder heeft de gewone pico nergens last van en die is zeker 4 jaar oud.