Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik heb jaren gevaped maar de laatste paar jaar niet.

Veel is veranderd in de e sigaret industrie.

Ik heb waar ik woon alleen een Primera.

Heeft Primera ook vapekits? of alleen liquids..

Zoja is dat wat zo vapekit van Primera? (vapekit bedoel ik mod ofzo met cleoromizer)

En ik hoest altijd best van vapen, althans jaren terug.

Heb al 80%vg geprobeerd mocht niet baten.

Maar Nicsalt is dat lichter op de keel?

Want ik wil een sigaret nabootsen, maar heb geen zin om de hele dag te hoesten van het vapen.

En wil ook niet de hele dag lurken, dus dacht aan Nicsalt met hoge nicotine ofzo. Zodat ik minder lurk.

Verkopen ze ook Nicsalt nogsteeds en bij de primera?

Sorry veel vragen, maar je kan niks meer opzoeken tegenwoordig op het internet over vapen.

Ook Primera website mag niks laten zien.

Hopelijk kan iemand mij beetje helpen. Alvast bedankt erg aardig als je mij helpt

mvg,

Michiel

• Like 1
Posted

@Michiel34 Hallo voor een goede vape kun je 

beter naar LPV gaan, ze zijn goed en goedkoop.

Vele dampvrienden hier bestellen daar. 

Ik hebr gisteren net een setje van hun binnengekregen.

Ik zou als ik jou was wel voor 1 gaan die je zelf kan

vullen van metaal en dat je zelf gaat mixen ivm de

corrupte regering en diens verknipte regels

Mss kan\wil @erwinwessels je helpen

hij heeft veel goede ervaring met LPV 👍👍

• Like 3
Posted

Ik denk dat het onderling nog wisselend kan zijn wat elke filiaal heeft in het assortiment.
Dat ga je alleen weten door je lokale Primera te bezoeken..

• Like 1
Posted

O dankje wel. 😀😇🤩

Ja ik heb jaren terug altijd alles zelf gemaakt.

Deed ook sub-ohm en reviews.

Maar rookte sigaretten weer paar jaar ivm psychoses.

Maar ik wil geen sub-ohm meer, vind dat te overdreven.

Wil gewoon sigaret nabootsen en niet 24 uur vapen.

Ga die website even doornemen, bedankt!

• Like 1
Posted (edited)

@Michiel34 Nicotinesalts zijn inderdaad lichter op je keel. Je krijgt een mindere hit bij dezelfde hoeveelheid nicotine. Er zijn liquids te koop met nicotine salts bij de Primera, maar smaakjes mogen daar echter niet meer verkocht worden.

Ik denk dat de Q16 Pro wel wat voor je kan zijn. Verkrijgbaar bij de Primera, en ze verkopen ook extra tanks. Makkelijk te vullen en makkelijk in te stellen op vier verschillende wattages. Deze is ook bij lepetitvapoteur.com/en te krijgen, en nog eens aanzienlijk goedkoper (bijvoorbeeld een enkele Q16 Pro kost bij de Primera ca. 33 euro, een losse tank 13 euro), of je koopt daar direct een dubbele set. Reserve onderdelen en coils zijn ook weer veel goedkoper bij LPV. Als je zoekt op Q16 zie je alle onderdelen die ze verkopen.

Enkele Q16 Pro:

https://www.lepetitvapoteur.com/en/all-of-our-kits/7205-q16-pro-kit-justfog.html?queryID=7373f41df7a59196b1bcd0d911d48f08&s=q16

Dubbele Q16 Pro (zijn gewoon twee enkele, dus twee losse kits, maar dan goedkoper dan per stuk):

https://www.lepetitvapoteur.com/en/all-of-our-kits/10042-q16-pro-duo-pack-.html?queryID=f41604412d959806fc1442bd34eb2979&s=q16

De Q16 Pro damp ik met 1,2 ohm coils (los verkrijgbaar per 5 stuks, bij de kit zitten 1,6 ohm coils) en 12 mg freebase nicotine of 20 mg nic salts.

Of als je dan toch bij Le Petit Vapoteur kijkt, dan kan ik de pod systemen van Vaporesso aanraden.

https://www.lepetitvapoteur.com/en/all-of-our-kits/10193-xros-mini-pod-vaporesso.html?queryID=7bfff0769e18be91945bce700b8527cf&s=xros

Koop hier dan wel direct wat extra pods bij:
https://www.lepetitvapoteur.com/en/clearomisers/8710-xros-cartridge-vaporesso.html?queryID=33bd0387c3ab5c700a2efac7d56160a2&s=xros

De pods zijn navulbaar, alleen kan je de coil dan weer niet vervangen, dus als de coil 'op' is, gooi je de hele pod weg.

De XROS Mini damp ik met 0,8 ohm pods en 6mg freebase nicotine (zit bij de kit).

En dan kan je bij LPV natuurlijk ook direct kijken voor smaakjes, die daar nog volop te krijgen zijn.

Succes!

Edited by erwinwessels
tikfoutje aangepast
  • Like 3
Posted

Ja bedankt.

Ik heb een bestelling gedaan.

Of als je dan toch bij Le Petit Vapoteur kijkt, dan kan ik de pod systemen van Vaporesso aanraden.

Dit heb ik gehaald:

https://www.lepetitvapoteur.com/en/all-of-our-kits/10193-xros-mini-pod-vaporesso.html?queryID=7bfff0769e18be91945bce700b8527cf&s=xros

Koop hier dan wel direct wat extra pods bij:
https://www.lepetitvapoteur.com/en/clearomisers/8710-xros-cartridge-vaporesso.html?queryID=33bd0387c3ab5c700a2efac7d56160a2&s=xros

De pods zijn navulbaar, alleen kan je de coil dan weer niet vervangen, dus als de coil 'op' is, gooi de de hele pod weg.

En nic salt geen idee hoeveel nicotine, maar heb meerde 20mg nic salts en meerdere 10 mg nic salts. En heb ook nic booster gehaald van 20mg

En pods en twee van die Vaporesso kits.  A 168 euro 😅

Hopelijk is dit voldoende en komt het snel aan.

Bedankt voor de reakties!

• Like 3
Posted

@Michiel34 Als ik lees wat je hebt gekocht en in totaal hebt uitgegeven, dan moet dat voldoende zijn. Alleen weet ik niet of je nog smaakjes hebt gekocht / die in huis hebt.

Betreffende de nicotine: de één vindt meer nicotine prettiger dan de ander, maar ik denk dat je met 10 mg een heel eind komt.

Je bestelling wordt, indien je met PayPal hebt betaald, waarschijnlijk maandag of dinsdag bij je aangeboden door DPD. DPD bezorgt normaliter niet op zaterdag. Als je via een bankoverschrijving hebt betaald, duurt het één à twee werkdagen langer.

• Like 2
Posted

Kan je aankoop toejuichen. Zelf al jaren Vaporesso fan, de laatste jaren gebruik ik alleen nog hun podsystemen vanwege het gemak. 

Vorige week ook de xros mini aangeschaft vanwege het kleine meeneem formaat. Ik heb wel de 0,7 pods bijbesteld omdat daar 3 ml liquid in kan. Vaak navullen is gewoon niet mijn hobby 😎

Je zult je bestelling snel binnen hebben. Ik heb eergisteren besteld bij LPV, vandaag was het al in Nederland, nu moet ik nog wachten eer het bij mij in Zweden is, dat duurt vaak nog wel een weekje, verzending in  Zweden is altijd traaaaaaag, dat ligt niet aan LPV

Benieuwd naar je ervaring straks.

• Like 3
Posted

image.png.12b2b431b7ec1e7891839a937c05ff43.png

Ik heb twee van die XROS mini modjes gehaald.

4 pakken 3 flesjes nicsalt 10 mg.

5 pakken 3 flesjes nicsalt 20mg.

1 booster pack nicsalt 20mg.

3 pakken podcoil catridges.

Is dit wat?

Ga even testen of ik 20mg of 10mg nicotine fijner vind. 

Heb ook nicsalt genomen omdat je dan minder vaped ofzo en sneller voldoening hebt. En minder prikkel op de keel ofzo 😅

Ja volgende keer haal ik ook wat 3ml catridges goede tip.

Van vapen hoesten ik altijd hoop dat ik met nicsalt dat minder doe. Maar ja ga gewoon vapen.

Vind wel die Nederlandse wetgeving ernorm lastig. Kan niet eens informatie meer vinden in Nederland.

Ik rookte altijd shag die gaat van 50mg hoeveelheid van 16 euro naar 24 euro 🤐

Echt niet normaal duur is dat roken, dus dacht ga weer vapen.

Heel lief van jullie dat jullie hebben gereageerd bedankt!

mvg, Heb een fijne dag.

Michiel

• Like 3
Posted

@Michiel34 Graag gedaan!

Alles bij elkaar is dit zeker wat.

Mocht de 10 mg te weinig zijn, dan kan je ook 20 mg en 10 mg mengen om op 15 mg te komen.

Je hebt met je aankoop van 168 euro als het goed is 16 loyalty points ontvangen. Deze kan je bij een volgende bestelling gebruiken. Let wel op dat je, als je ze hebt ingewisseld moet je nog steeds boven de 30 euro uitkomen voor gratis verzending.

Alvast veel plezier met je aankoop! Laat je het hier weten hoe alles bevalt?

• Like 4
Posted (edited)
19 hours ago, Michiel34 said:

En ik hoest altijd best van vapen, althans jaren terug.

Heb al 80%vg geprobeerd mocht niet baten.

Want ik wil een sigaret nabootsen, maar heb geen zin om de hele dag te hoesten van het vapen.

En wil ook niet de hele dag lurken, dus dacht aan Nicsalt met hoge nicotine ofzo. Zodat ik minder lurk.

Dat je hoest zal waarschijnlijk te maken hebben met een te hoge concentratie nicotine en niet zozeer de verhouding pg/vg

Nicsalt zal waarschijnlijk wel wat milder voor je keel en luchtwegen zijn, maar je bent nog steeds hoge concentraties nicotine aan het dampen.

Mijn advies is dan ook om het nicotine gehalte drastisch te verlagen tot ongeveer 3mg.

Zelf ben ik ooit begonnen met 18mg nic en zit nu op 2mg nic

Een te hoge vg kan ervoor zorgen dat de coil verstopt raakt en je daardoor een verbrande smaak krijgt. Dit komt door de stroperigheid van je 80% VG

Kies beter de gulden middenweg en hou 50% pg aan en 50% vg

Dampen kun je niet vergelijken met gewoon roken. Een peuk steek je aan en drukt hem weer uit als die op is.

Bij dampen lurk je eraan wanneer je zin hebt en zo vaak of zo weinig als je maar wil.

Edited by wicket
  • Like 4
Posted (edited)

@erwinwesselsMocht de 10 mg te weinig zijn, dan kan je ook 20 mg en 10 mg mengen om op 15 mg te komen. O ja hele goede tip!

Hoeveel flesjes gebruiken jullie per dag? van 10ml

Alvast veel plezier met je aankoop! Laat je het hier weten hoe alles bevalt: Dankjewel!!

Edited by Sub-Ωhm
⚠️ Onnodige quote verwijderd, https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten
  • Like 2
Posted (edited)

@wicketBedankt voor je tip 50-50% ga ik volgende keer proberen.

Edited by Sub-Ωhm
⚠️ Onnodige quote verwijderd, https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten
  • Like 1
Posted

@Michiel34 Hoeveel nicotine het beste is hangt af van vele variabelen:

• De setting (in jouw geval een pod systeem met een 0,8 ohm coil), hoe lager de weerstand en daarmee hoger het wattage, des te minder het nicotinegehalte. Maar dat laatste is niet van toepassing voor jou;
  • Het soort nicotine (in jouw geval dus nic salt), met nic salts kan je hoger in nicotine dan met freebase nicotine voor hetzelfde gevoel;
  • En het belangrijkste: je persoonlijke voorkeur. @wicket en ik denken dus heel anders over het percentage nicotine dat het beste voor je is. Je moet het zelf uitvinden. Maar ik denk wel dat 3 mg nic salt met deze setting echt te weinig voor je is. Maar ik ben jou niet 😉
  • Like 3
Posted (edited)

Doe jij ook DIY vapes zelf maken? iig deed ik dat vroeger, natuurlijk denk ik wel veel goedkoper.

Mijn coils zijn 1 ohm omdat bij die coils stond goed werkt met nic salt

Edited by Sub-Ωhm
  • Like 1
Posted

@erwinwessels Mijn setting ging uit naar de 3mg freebase nic. Niet naar de nicsalt

@Michiel34 Gaf aan dat hij vaak deed hoesten met dampen. Daarom was mijn advies om het nic gehalte te verlagen.

Zelf ben ik ook pas geleden met de nic omlaag gegaan naar 2mg omdat mijn longen wat gevoeliger zijn geworden.

• Like 2
Posted

Oh bedankt wicket. Ik ga eerst en voor het eerst Nicsalt proberen. Daarna als ik last heb Nicsalt verlagen totdat ik beetje normaal kan vapen zonder hele dag te hoesten.

Start met nicsalt nicotine: 20mg en test 10mg. Daarna misschien 10mg mixen met 5mg. Of 5mg mixen met nul ect.

Sorry voor mij velen vragen, maar heb er nog 1. Stel ik vind Nicsalt geweldig.. kan ik dan ook zelf liquid maken met Nicsalt nicotine? Dat ik bijv Nicsalt boosters koop en grote fles 50-50% PG/VG. En smaakje. Is dat mogelijk met Nicsalt of alleen met standaar nicotine?

En die Nicsalt calculator (rekenmachine) is hetzelfde berekenen als normale nicotine?

Wens jullie een fijne dag en niet sigarretten roken!

mvg

Michiel

• Like 1
Posted

@Michiel34 Ik ben net deze week begonnen met een goede vape, en heb na het lezen en goede info van @erwinwessels een goed setje gekocht. Natuurlijk met een 50/50 base van 1 liter en div. aroma's. Heb nu 3 smaakjes staan te steepen (rijpen). Ik zelf heb de 20mg nic salts erbij gedaan en verdun deze met base tot 10mg. 

Ook heb ik er een RTA (rebuildable tank atomizer)

bij gekocht met lont, en losse coils (gloeispiraaltjes).

Ik heb dit gedaan omdat ik van mening ben dat die coils en lont (katoen watten) makkelijker voorhanden zijn als als de andere opties. Ik wil namelijk zo min mogelijk afhankelijk zijn van leveringsproblemen in de toekomst

• Like 1
Posted

@Michiel34 Zoals @Vapelikker hierboven al aangaf, kan je inderdaad zelf liquid maken met nic salt. Alleen zal je altijd onder de 20 mg nicotine uitkomen, omdat je aroma moet toevoegen, en die bevat geen nicotine (wat je ook met gewone nicotine hebt trouwens). Boosters zijn altijd maximaal 20 mg.

Betreffende de calculator: daar heb ik geen ervaring mee maar het lijkt me dat het berekenen het zelfde is als met normale (freebase) nicotine. Je werkt immers met dezelfde percentages, alleen met een andere soort nicotine.

• Like 1
Posted

Heb jullie berichten gelezen. Bedankt hiervoor.

Ga eerst even die Nicsalt 10ml flesjes testen welke nicsalt ik het fijnste vind. En als het onder de 20mg nicsalt nicotine is.

Dan kan ik Diy dat maken.

Verder weet ik niet wat te typen op jullie berichten, heb het gelezen en begrepen en bedankt!

Mijn vragen zijn wel tijdelijk allemaal beantwoord.

Hopelijk gooien ze die sigarrettenhet land uit en versoepelen ze de vape iets. Maar Nederland zal nooit iets versoepelen.

Hopelijk word die vape EU geregeld dan krijgen wij misschien versoepelde regels. (hopelijk)

• Like 2