Jump to content

Recommended Posts

Goede dag!

Ik heb in mijn huis al heel lang een water verdamper staan die de lucht vochtighoudt. 

Hier komt altijd koude waterdamp uit.

Ik ben gestopt met normaal roken, maar rook nog wel dagelijks een jointje. 

Maar eigenlijk wil ik helemaal stoppen. 

Nu kwam ik op een geniaal idee om dan gewoon alleen water te verdampen en te roken, maar blijkbaar heb je hier helemaal niks voor, qua rokers, alleen e-liquids of met een vaporizer bijv de wiet verdampen. 

Tenminste zover dat ik zocht, kon ik niks vinden wat ik zoek. 

Mijn vraag is eigenlijk waarom er niet een soort e-sigaret bestaat die zoals mijn luchtbevochtiger werkt, waar gewoon koude of lauwe damp uit komt. 

Dan heb je het idee van roken, maar heb je totaal geen risico's alleen moet je net als met de lucht bevochtiger elke dag je water reservoir ff verschonen. Anders heb je kans op legionela. 

Weet iemand hier dat je zoiets wel al bestaat? Of weet iemand een slim persoon die zoiets zou kunnen maken?

Alvast bedankt.🙏

• Like 1

@IceKoweds Wees welkom, 😂😂 Ik lach je niet uit hoor, vind het een zeer origineel idee. Lekker aan de luchtbevochtiger lurken 😂😂

Voor wietvapes ff zijn er hier ook mense  die er veel verstand van hebben. Ik rookte ook savonds een stickie met zware vannelle en wiet. Ben daar ook mee gestopt en rook nu puur. Anders ben je nog steeds verslaafd aan de tabak vond ik

4 minutes ago, erwinwessels said:

Ik denk toch dat, als je water verdampt, de damp veel te heet is om in te ademen. Helemaal omdat het dan rechtstreeks vanuit de verdamper in je mond komt.

Het zal ook wel een vernevelaar zijn aangezien er koude damp uit komt. Dampend water is stoom, dat heb je idd liever niet in je longen.

• Like 1
  • Haha 1

6 minutes ago, erwinwessels said:

@Pjotrrr Er is inderdaad een wezenlijk verschil tussen vernevelen en verdampen. En met een e-sigaret verdampen we wel liquid...

Dus ik denk dat wat jij wil erg moeilijk wordt...

Vraag me af of de earosol van waterdruppels ook weer met je adem mee naar buiten komt, denk dat het tegen de tijd van uitademen allemaal al is neergeslagen in je mond en luchtwegen.
Ze zullen niet voor niets glycerine gebruiken in rookmachines of iest anders dan water voor het vapen.

• Like 1
  • Haha 1

@erwinwessels @Pjotrrr ik hoop dat @IceKoweds nog ff weer online komt. Want et lijkt nu net of ik hem aan wou zetten om aan zijn water verdamper te lurken. Ik dacht dat ie een grapje maakte 

2 hours ago, IceKoweds said:

Dan heb je het idee van roken, maar heb je totaal geen risico's alleen moet je net als met de lucht bevochtiger elke dag je water reservoir ff verschonen. Anders heb je kans op legionela. 

Dat vond ik wel echt een goeie grap van legionella😅🙄

• Haha 1

Posted (edited)

@erwinwessels Maar je hebt toch ook stoombaden en dergelijke waarbij verdampt water wordt ingeademd dat ook niet te heet is. Daarnaast is het kookpunt van water met 100 graden misschien wel wat heet om in te ademen maar voor dat deze temperatuur bereikt wordt verdampt er ook al een hoop water. Zelfs als je een glas koud water neerzet zal dit water na een paar dagen verdampt zijn. Ik denk dat het wel mogelijk is dus.

Edited by alindevape

Zou het knap vinden om zichtbaar grote wolken waterdamp uit te blazen bij het nemen van een stoombad of gebruik van een nevelaar. En "rook" uitblazen is juist het hele idee van roken.
Of je moet in de winter bij -10 buiten gaan staan, maar dan heb je ook geen vernevelaar nodig om te roken.

• Haha 1

@IceKowedd Als ik me niet vergis was de allereerste e-sigaret uit 1963 (Herbert A. Gilbert) op basis van waterdamp. Werkt op zich om de nicotine binnen te krijgen, maar smaakt vrij beroerd want water is een slechte smaakdrager. Pas in 2003 toen Hon Lik propyleenglycol als drager ging gebruiken werd de e-sigaret, nu met smaak, een succes.

Zelf heb ik ook lang gezocht naar een 'betere' joint, maar heb niet echt een bevredigend alternatief gevonden. THC met een dampbare waterbasis nuttigen gaat niet, het is slecht oplosbaar in water. Dus ook met een ultrasoon verdamper gaat het niet werken.

De beste/schoonste methode is zo'n kruidenverdamper, echter door het ontbreken van de tabak is het effect ervan toch heel anders dan een joint. Zelf heb ik zowel verdampers geprobeerd als e-liquid gemaakt van wiet die samen met een NET (Natural Extracted Tobacco) in m'n reguliere tankjes gedampt werd. Net als bij een puurpijpje of kruidenverdampers blijf je het effect van verbrandde tabak missen. En dan is het effect minder ontspannend dan een echte joint.

• Like 1

11 minutes ago, Raycoupe said:

De beste/schoonste methode is zo'n kruidenverdamper, echter door het ontbreken van de tabak is het effect ervan toch heel anders dan een joint. Zelf heb ik zowel verdampers geprobeerd als e-liquid gemaakt van wiet die samen met een NET (Natural Extracted Tobacco) in m'n reguliere tankjes gedampt werd. Net als bij een puurpijpje of kruidenverdampers blijf je het effect van verbrandde tabak missen. En dan is het effect minder ontspannend dan een echte joint

Zeer interessant @Raycoupe 👍 Sta versteld van wat je gedaan hebt😅Ik ben nu een week van et stickie af en mijn slaap probleem doet weer de kop op. Jaren lang allerlei chem medicijnen voor gehad. En een stickie deed wonderen. Vind het nog steeds onbegrijpelijk dat het effect zo anders is met tabak, lekker loom ipv high.  kan er ook nergens een echt antwoord op vinden waarom je stoned gaat worden alleen met tabak. en high zonder tabak. Als ik een hijsje van een pure neem en daarna een lurkje met nicotine van de damper, verneem ik er iets meer van maar nog niet het wat zware gevoel van een stickie. Mss weet jij waardoor et kan 👍

4 hours ago, alindevape said:

@erwinwessels Maar je hebt toch ook stoombaden en dergelijke waarbij verdampt water wordt ingeademd dat ook niet te heet is. Daarnaast is het kookpunt van water met 100 graden misschien wel wat heet om in te ademen maar voor dat deze temperatuur bereikt wordt verdampt er ook al een hoop water. Zelfs als je een glas koud water neerzet zal dit water na een paar dagen verdampt zijn. Ik denk dat het wel mogelijk is dus.

Ga eens met je gezicht vlak boven een pan kokend water staan en adem die damp in. Die is heet, ondanks dat de damp eerst nog in contact met de lucht in de omgeving komt en daarmee al wat afkoelt. Dit heb je ook bij bijvoorbeeld stoombaden. De damp koelt snel af waardoor het in te ademen is. Als je damp van heet water direct inademt via een mondstuk als bij een e-sigaret, dan heeft deze nog geen kans gehad om voldoende af te koelen. Daar zit het grote verschil.

• Like 1

@Vapelikker Met een NET wordt het effect nog iets beter, maar nog steeds lang niet in de buurt van een joint met tabak. Waarom weet ik niet precies. Verbrandde tabak bevat meer 'lekkers' dan alleen nicotine, o.a. de verbrande suikers die als antidepressiva werken. Wat ik nog niet geprobeerd heb is om zowel tabak als wiet in zo'n kruidenverdamper te stoppen. Wellicht werkt dat beter dan alle andere opties die ik al geprobeerd heb.

@alindevape @erwinwessels De temperatuur in stoombaden is maximaal zo'n 45 graden. Die stoom wordt gemaakt door water te verhitten tot 100 graden, maar koelt snel af. Daarom wordt die stoom ook niet vanuit een pijp de ruimte in gespoten, maar zit er een plaat voor zodat je niet in aanraking kunt komen met de directe stroom veel te hete stoom.

• Like 2

3 hours ago, Raycoupe said:

@Vapelikker Met een NET wordt het effect nog iets beter, maar nog steeds lang niet in de buurt van een joint met tabak. Waarom weet ik niet precies. Verbrandde tabak bevat meer 'lekkers' dan alleen nicotine, o.a. de verbrande suikers die als antidepressiva werken. Wat ik nog niet geprobeerd heb is om zowel tabak als wiet in zo'n kruidenverdamper te stoppen. Wellicht werkt dat beter dan alle andere opties die ik al geprobeerd heb.

Dank voor deze informatie Raycoupe, ik vind et zeer interessant wat je schrijft en gedaan hebt. Normaal (eerder) gesproken zou ik et niet zo erg vinden om een puur jointje of pijpje te roken, dat deed ik jaren geleden ook wel. Maar jaah wou en wil graag stoppen met tabak. En nu met een puur stickie doet mijn slaapprobleem weer de kop op omdat er dus blijkbaar een stofje mist, net wat je zegt. Erg lastig... 

Vind het ook erg typisch dat ik er niets over kan vinden op de welbekende wietsites als mediwiet\cnnbs etc. Ze schijnen et niet te weten. Over dat NET wat je gedaan hebt is vast niet even simpel te doen, ook gezien ik er totaal geen ervaring mee heb. Ik hoop dat ik er oplossing voor ga vinden, ik wil die slaapmiddelen ook niet meer namelijk. ☺

On 14-5-2024 at 17:02, Pjotrrr said:

Het zal ook wel een vernevelaar zijn aangezien er koude damp uit komt. Dampend water is stoom, dat heb je idd liever niet in je longen.

Ahh, dat zal het dan inderdaad zijn.

Vindt het zo jammer dat roken niet gewoon gezond kan zijn.

Het is zoon leuke bezigheid soms, alleen onderinvloed van bepaalde chemicals dan voelt het roken als een last en rook ik een paar dagen niet.

On 15-5-2024 at 10:46, Pjotrrr said:

Zou het knap vinden om zichtbaar grote wolken waterdamp uit te blazen bij het nemen van een stoombad of gebruik van een nevelaar. En "rook" uitblazen is juist het hele idee van roken.
Of je moet in de winter bij -10 buiten gaan staan, maar dan heb je ook geen vernevelaar nodig om te roken.

Hoef niet persee rook uit te blazen, gaat me meer om dat ik het idee heb dat ik rook en een bezigheidje heb op de momenten dat ik me verveel. 

Wss ga je het dan met de tijd ook minder doen en als de zin dan toch weer op komt dan lurk je er gewoon weer ff aan dacht ik.

On 15-5-2024 at 13:16, Raycoupe said:

@IceKowedd Als ik me niet vergis was de allereerste e-sigaret uit 1963 (Herbert A. Gilbert) op basis van waterdamp. Werkt op zich om de nicotine binnen te krijgen, maar smaakt vrij beroerd want water is een slechte smaakdrager. Pas in 2003 toen Hon Lik propyleenglycol als drager ging gebruiken werd de e-sigaret, nu met smaak, een succes.

Zelf heb ik ook lang gezocht naar een 'betere' joint, maar heb niet echt een bevredigend alternatief gevonden. THC met een dampbare waterbasis nuttigen gaat niet, het is slecht oplosbaar in water. Dus ook met een ultrasoon verdamper gaat het niet werken.

De beste/schoonste methode is zo'n kruidenverdamper, echter door het ontbreken van de tabak is het effect ervan toch heel anders dan een joint. Zelf heb ik zowel verdampers geprobeerd als e-liquid gemaakt van wiet die samen met een NET (Natural Extracted Tobacco) in m'n reguliere tankjes gedampt werd. Net als bij een puurpijpje of kruidenverdampers blijf je het effect van verbrandde tabak missen. En dan is het effect minder ontspannend dan een echte joint.

Klopt, heb dit ook gedaan.

Maar wil eig 1x in zoveel tijd een jointje draaien met tabak.

En dus als drang van roken opkomt, gewoon wat waterdamp in ademen.

Wil beetje gezonder leven, nicotine boeit me niet echt in die zin. Alleen jointje met tabak vindt ik chill.

Maar wil dat wat minderen zodat ik ook weer een beter effect krijg.

• 1 month later...