Meli Posted May 24, 2024 Posted May 24, 2024 Hallo allemaal, Ik ben al jaren bekend met een ouder model van Justfog en die werkt net wat anders dan de Q16 pro. Voordat het online verbod kwam, heb ik er een paar van ingeslagen en eentje aan mijn tante gegeven. Nu hebben wij allebei het probleem dat hij soms lekt uit de luchttoevoer nadat we hem gevuld hebben. Ik heb de coil al gecontroleerd en die zit goed vast. Ik had nog een paar extra bovenstukjes liggen dus daar ga ik er nu eentje van proberen. Maar mijn vraag is, waarom lekt hij? Ik heb er wel een paar meer mensen over gehoord maar ik geb geen flauw idee waarom. Zou het kunnen dat bij de productie (want ze zijn gloednieuw) de o-ring onder de coil misschien niet goed is geplaatst? En mocht dat zo zijn, waarom is het dan dat hij maar af en toe lekt en niet heel de dag? En dan ook nog alleen na het vullen? Ik snap er geen snars van. Mocht iemand ideeën hebben, hoor ik het graag!
VapeLiker Posted May 24, 2024 Posted May 24, 2024 Zetten jullie wel even de airflow (indien mogelijk) helemaal dicht tijdens het vullen? Als de bovenste kap eraf gaat om te vullen valt het vacuum weg uit het tankje en is er geen tegendruk meer die voorkomt dat de liquid door de spoel wegstroomt. (tot zo ver mijn theoretische kennis, heb zelf geen justfog) 1
Meli Posted May 24, 2024 Author Posted May 24, 2024 Dat heb ik nog niet geprobeerd! Ik had er wel al iets over gelezen, maar had niet gezien of het daadwerkelijk werkte of niet. Ik ga het proberen! Over een weekje ofzo zal ik laten weten of hij heeft gelekt of niet! Super bedankt voor de tip ❤️ 1
Meli Posted May 27, 2024 Author Posted May 27, 2024 On 24-5-2024 at 12:37, Pjotrrr said: Zetten jullie wel even de airflow (indien mogelijk) helemaal dicht tijdens het vullen? Als de bovenste kap eraf gaat om te vullen valt het vacuum weg uit het tankje en is er geen tegendruk meer die voorkomt dat de liquid door de spoel wegstroomt. (tot zo ver mijn theoretische kennis, heb zelf geen justfog) even en vraagje. ik weet niet wat ik gisteren avond precies verkeerd heb gedaan maar hij lekte weer. volgens mij heb ik de airflow dicht gezet? maar na het vullen heb ik hem weer open gezet en meteen aan de oplader gelegd want ik ging naar bed. toen ik wakker werd zag ik dat hij dus gelekt had. zou het kunnen dat dat misschien was omdat ik er na het vullen geen hijs meer van heb genomen en hij dan dus misschien niet vacuum is getrokken ofzo? (ik heb daar niet zoveel verstand van want bij mijn vorige vape zat niet eens een airflow control)
Meli Posted May 30, 2024 Author Posted May 30, 2024 On 24-5-2024 at 17:07, Meli said: Dat heb ik nog niet geprobeerd! Ik had er wel al iets over gelezen, maar had niet gezien of het daadwerkelijk werkte of niet. Ik ga het proberen! Over een weekje ofzo zal ik laten weten of hij heeft gelekt of niet! Super bedankt voor de tip ❤️ Ik heb wat dingen uitgeprobeerd. Het was denk ik een combinatie van hem te ver vullen (zodat de luchtdruk wegvalt, zoals ik heb gelezen op sommige plekken) en de airflow open laten staan bij het vullen. Sinds dien maar twee instanties gehad waar hij lekte, 1 keer was ik de airflow vergeten, en 1 keer heb ik hem waarschijnlijk te ver gevuld! Bedankt voor het advies, dit heeft zeker geholpen! 2
erwinwessels Posted May 30, 2024 Posted May 30, 2024 (edited) @Meli Fijn dat je dit meldt. Hier kunnen anderen ook wat mee. En natuurlijk fijn dat het probleem voor jou nu opgelost is. Edited May 30, 2024 by erwinwessels 1
Meli Posted May 30, 2024 Author Posted May 30, 2024 1 minute ago, erwinwessels said: @Meli Fijn dat je dit meldt. Hier kunnen anderen ook wat mee. En natuurlijk fijn dat het probleem voor jou nu opgelost is. ja natuurlijk! ik had beloofd anderen op de hoogte te houden, dus ik hoop dat dit hun helpt! dus in het kort: airflow dicht en niet te ver vullen (ik vul hem wel boven het aangegeven streepje, maar hou ongeveer een milimeter of 3/4 over aan de bovenkant). dit helpt mij persoonlijk enorm en heb het ook aan mijn tante doorgegeven (die rookt op het moment weer sigaretten maar was dankbaar voor het advies als de sigaretten op zouden zijn) 🙂 1
witkop Posted January 26 Posted January 26 Oeps,hoe zo blond,ik lees dit nu,en vulde hem net als de c14 van beneden
Recommended Posts