Pasha Posted July 25, 2024 Posted July 25, 2024 Goedenavond dampers, Heeft er iemand ervaring met de online shop van vaping101 of recent nog een aankoop daar gedaan? Ik zie dat ze daar de stubby 21 xray nog wel hebben.
vaper89 Posted July 26, 2024 Posted July 26, 2024 @Pasha vaping101 is een van de grotere webshops in de uk.. Heb er zelf nooit besteld.. Heb er geen negatieve dingen over gelezen... 1
Pasha Posted July 27, 2024 Author Posted July 27, 2024 @vaper89 bedankt voor je berichtje. Ik ben gewoon meer nieuwsgierig naar het eindresultaat. Maar daar kom ik denk ik wel snel achter. Ik heb een kleine bestelling geplaatst, als dat goed verloopt waag ik mijn gok op de stubby21 2
Sandrazv Posted July 28, 2024 Posted July 28, 2024 Vanuit de UK heb je kans op invoerkosten. Dit omdat ze niet meer bij de EU horen 😉 2
Pasha Posted July 29, 2024 Author Posted July 29, 2024 @Sandrazv bedankt voor je berichtje. Ik denk dat de kosten nog best wel meevallen, mijn zorg is meer komt het ook wel echt aan. Soms lees je toch wel de gekste dingen 🙂 1
Gerben Posted July 30, 2024 Posted July 30, 2024 Zelf ook aantal keer op t punt gestaan daar wat te bestellen maar uiteindelijk durfde ik niet 😔 Hou ons op de hoogte, ben benieuwd.
Pasha Posted July 30, 2024 Author Posted July 30, 2024 (edited) @Gerben ik heb een kleine bestelling geplaatst de tallboy rba tank van suicide mods met verzend kosten kwam ik uit op 44,01 euro en net een bericht gekregen van postnl met het verzoek om 15,21 euro te betalen. Maar er staat niet echt bij voor wat ik nou precies moet betalen, totaal geen uitleg. Dus eerlijk gezegd durf ik nu niet de stubby 21 x ray te bestellen straks komt er nog is 60 tot 80 euro op terwijl die bij de Franse shops en Spaanse shops voor 140-170 euro te verkrijgen is. ( helaas niet in het paars maar dan in het groen ) Update: de mail met uitleg is in mijn spam box gekomen. Belasting: Artikel 1: 21% van EUR 43,86 Btw bij invoer: € 9,21 Afhandelingskosten: € 6,00 Totale inklaringskosten: € 15,21 Edited July 30, 2024 by Pasha 1 1
erwinwessels Posted July 30, 2024 Posted July 30, 2024 (edited) @Pasha Je betaalt 21% btw en daarnaast inklaringskosten. Die inklaringskosten à € 12,00 zijn vaste kosten. Dus bij een grotere bestelling betaal je minder extra (zolang je maar onder de € 150 blijft, want anders komt er nog een importheffing bovenop). Bij kleine aankopen betaal je in verhouding dus veel extra kosten. Dus als je wilt weten hoeveel je moet bijbetalen als je de Stubby 21 X Ray koopt, dan reken je 21% btw plus € 12,00. En dan kan je de beslissing maken of je het wel op niet wilt doen. Edited July 30, 2024 by erwinwessels 1
Pasha Posted July 31, 2024 Author Posted July 31, 2024 @erwinwessels klopt helemaal, zoals ik het bij mijn update ook heb aangegeven. en een grotere bestelling is inderdaad goedkoper in verhouding. Anders heb je alsnog iedere keer weer de verzendkosten erbij. 1
Pasha Posted August 22, 2024 Author Posted August 22, 2024 (edited) Helemaal vergeten een update te geven. Belasting: Artikel 1: 21% van EUR 120,19 Btw bij invoer: € 25,24 Afhandelingskosten: € 6,00 Totale inklaringskosten: € 31,24 Mijn ervaring met vaping101 is toppie ! Edited August 22, 2024 by Pasha 5
heideroosje Posted February 5, 2025 Posted February 5, 2025 Ik heb hier toevallig vandaag een bestelling van gekregen, 1 keer en nooit weer. Ze hebben mijn producten in een veel te grote doos verstuurd waardoor mijn bestelling van nog geen 100 euro Mij uiteindelijk 40 euro douane kosten opleverde.
romana Posted February 5, 2025 Posted February 5, 2025 hoe heeft de grootte vd doos impact op douanekosten? Die berekenen ze op de inhoud ?
Joeri94 Posted February 5, 2025 Posted February 5, 2025 49 minutes ago, romana said: hoe heeft de grootte vd doos impact op douanekosten? Die berekenen ze op de inhoud ? Niet. Ze berekenen op basis van de opgegeven waarde van de inhoud. Maw, de grootte van de doos heeft geen invloed op de douanekosten.
heideroosje Posted February 5, 2025 Posted February 5, 2025 (edited) @Joerie94 Vreemd. Als ik bij ecigone voor 200 euro bestel dan betaal ik nog geen 15 euro inklaringskosten aangezien ze die in een grote zak versturen. De bestelling van vaping101 was 84 euro en de kosten waren 39,40 terwijl de doos 50 x50 was vol met verpakkingsmateriaal. En als ik de mensen voor mij zie betalen ze veel minder kosten terwijl ze meer producten hebben. Kan iemand me uitleggen waarvoor dit is? Dit is de reden dat ik denk dat het door die belachelijke grote doos komt waarin het binnen kwam. Ik heb UPS inmiddels een bericht gestuurd en laat jullie weten wat ze zeggen . DUTY : 0.00 SHIPMENT VALUE : 83.79 EUR VAT : 21.31 OTHER : 0.00 TOTAL BRK SURCHRG: 15.20 TOTAL TAXES : 3.19 TOTAL 39.70 EUR Edited February 5, 2025 by heideroosje
romana Posted February 5, 2025 Posted February 5, 2025 Zal er vermoedelijk aan liggen wat verkoper wel/niet op de verpakking zet over waarde vd producten.
Raycoupe Posted February 6, 2025 Posted February 6, 2025 20 hours ago, heideroosje said: @Joerie94 Vreemd. Als ik bij ecigone voor 200 euro bestel dan betaal ik nog geen 15 euro inklaringskosten aangezien ze die in een grote zak versturen. De bestelling van vaping101 was 84 euro en de kosten waren 39,40 terwijl de doos 50 x50 was vol met verpakkingsmateriaal. En als ik de mensen voor mij zie betalen ze veel minder kosten terwijl ze meer producten hebben. Kan iemand me uitleggen waarvoor dit is? Dit is de reden dat ik denk dat het door die belachelijke grote doos komt waarin het binnen kwam. Ik heb UPS inmiddels een bericht gestuurd en laat jullie weten wat ze zeggen . DUTY : 0.00 SHIPMENT VALUE : 83.79 EUR VAT : 21.31 OTHER : 0.00 TOTAL BRK SURCHRG: 15.20 TOTAL TAXES : 3.19 TOTAL 39.70 EUR Dit lijstje klopt als een bus. Je betaald 21% Nederlandse BTW over die 83,79 en 15,20 afhandelingskosten waarover kennelijk ook 21% BTW geldt. Hoewel het goedkoper is dan 150 euro betaal je toch het hoge tarief afhandelingskosten omdat het een tabaksproduct betreft: https://www.postnl.nl/klantenservice/inklaringskosten/wanneer-betalen/ Wellicht gebruikt Ecigone het IOSS systeem. Kort gezegd, daarbij regelt de winkelier vooraf digitaal de BTW afhandeling, wat veel handmatig werk scheelt voor de douane. De webshop hanteert dan prijzen inclusief BTW. Dan komt er alleen nog die afhandelingskosten overheen, dat is die +/- 15 euro. Meer over al die kosten en IOSS: https://www.postnl.nl/klantenservice/inklaringskosten/verandering-afhandelingskosten/ Het heeft verder niets met het formaat doos of zak van doen. Het is inderdaad best verwarrend geworden, al die verschillende opties voor pakketten van buiten de EU. Afhankelijk van de prijs, wel of niet verschuldigde invoerrechten en dus hoe goed een webshop het geregeld heeft. De afhandelingskosten kunnen ook nog verschillen, die betaal je aan het bedrijf (bv PostNL) die het pakket voor jou behandeld en die bepaalt dat tarief. Deze discussie speelt nu ook met Shein en Temu, die nu nog de regels handig gebruiken waardoor het onmogelijk wordt voor de douane om die miljoenen pakketten te controleren. Of alle tarieven en BTW netjes betaald is EN of producten voldoen aan veiligheidseisen e.d. Ze willen nu dat Shein en Temu hetzelfde gaat handelen als Aliexpress en producten per bulk aanbiedt aan de douane. Aliexpress regelt voor de meeste spullen alles zelf met douane. Zij verschepen hele containers naar EU warehouses van waaruit ze dan aan de consument geleverd worden. Hierdoor heeft de consument voor het gros van de bestellingen geen gedoe met extra kosten en wordt het werk van de douane een stuk simpeler. 2
heideroosje Posted February 6, 2025 Posted February 6, 2025 @Raycoupe Bedankt voor de uitleg. UPS gaat het uitzoeken want die vinden het bedrag blijkbaar ook afwijkend. Hoe dan ook bestel ik daar niet weer mocht alles kloppen. Waar het dan ook aan mag liggen. Ik heb heel wat pakketjes uit Engeland mogen ontvangen de laatste tijd, en 20 euro was altijd de max. Dus ik sla deze webshop in vervolg over. 2
Pufuf Posted January 24 Posted January 24 (edited) Op aanrading van Heideroosje hier gekocht. 98 Euro bestelling, kwam aan binnen enkele dagen zonder problemen. 21% vat en 10 Euro toeslag van Postnl. Totale bestelling was ongeveer 130 Euro. Betreft 45 flesjes Een aanrader 👍 Edited January 24 by Pufuf
Recommended Posts