UGL 110824 Posted August 8, 2024 Posted August 8, 2024 (edited) Ik heb inmiddels (redelijk goede) ervaring met de RY4 versie van 'Elpha liquid'. Deze voldoet aan de wettelijke ingrediënten vereiste. Maar zijn er meer merken op de Nederlandse markt die (bij voorkeur) een RY4 variant maken die voldoet aan de richtlijnen. Liquids die voldoen aan de 16 smaakstoffen en in Nederland verkocht mogen worden (handig voor de continuïteit): Elpha juice, RY4 naast een hele lijn met andere tabak smaken. € 4,99 Flavourtec, RY4 naast een hele lijn met andere tabak smaken. € 4,29 Edited August 10, 2024 by Bobpie
UGL 110824 Posted August 8, 2024 Author Posted August 8, 2024 Beetje domme vraag. https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2022-32367.pdf
UGL 110824 Posted August 8, 2024 Author Posted August 8, 2024 Ik zei "een beetje dom", maar dat blijkt een understatement. Graag on-topic reacties.
TheRich Posted August 8, 2024 Posted August 8, 2024 Je bekt precies degene af die je heel veel kan vertellen over mixen van dampsapjes in het algemeen, zo ook over het niet persé in Nederland inkopen. Nodigt ook niet echt uit om verder antwoord op je vraag te geven, want het zou wel eens een domme opmerking kunnen zijn Dus ipv iemand dom te noemen, zou je ook kunnen vragen naar de motivatie van zijn "domme" vraag 3 1
UGL 110824 Posted August 8, 2024 Author Posted August 8, 2024 Weet ik allemaal al. Graag on-topic reageren.
TheRich Posted August 8, 2024 Posted August 8, 2024 (edited) 🤣 Succes met je verdere leven dan. Om met de legendarische woorden van mijn voorganger te spreken: Stik met je RY4 Edited August 8, 2024 by TheRich 3 1
erwinwessels Posted August 8, 2024 Posted August 8, 2024 (edited) 10 hours ago, Cyber_Huub said: Dom? Stik met je RY4 😄 Hoewel ik @Cyber_Huub hoog heb zitten, vind ik deze reactie niet bepaald netjes... Ondanks de smiley. De bewuste lijst is bekend. Daarnaast heeft hij op @Mirrie101 ook op een niet bepaald nette manier gereageerd. Edited August 8, 2024 by erwinwessels
erwinwessels Posted August 8, 2024 Posted August 8, 2024 (edited) 4 hours ago, TheRich said: Je bekt precies degene af die je heel veel kan vertellen over mixen van dampsapjes in het algemeen, zo ook over het niet persé in Nederland inkopen. Nodigt ook niet echt uit om verder antwoord op je vraag te geven, want het zou wel eens een domme opmerking kunnen zijn Dus ipv iemand dom te noemen, zou je ook kunnen vragen naar de motivatie van zijn "domme" vraag Klopt, maar diegene moet zich ook gedragen op dit forum... Edited August 8, 2024 by erwinwessels
TheRich Posted August 8, 2024 Posted August 8, 2024 (edited) Nou ja, zo arrogant en pretentieus iemand dom noemen getuigt niet echt van sociaal benul, in dit geval is het actie reactie en snap ik de sneer wel. Feit blijft dat ik, en ik kan alleen maar vanuit mezelf spreken, me niet erg geneigd voel om dan wel het gewenste antwoord te geven. Je kan beter met honing smeren dan met stront smijten, zei mijn oma altijd. Vind het gewoon jammer dat er zo aanvallend gereageerd wordt. Dit zijn dan wel de laatste woorden die ik hier aan vuil maak, ik heb wel wat beters te doen. Edited August 8, 2024 by TheRich
Sub-Ωhm Posted August 8, 2024 Posted August 8, 2024 Ik heb even de ventilator aangezet... ... dit topic kan wel wat verkoeling gebruiken. 1 2 5 1
erwinwessels Posted August 9, 2024 Posted August 9, 2024 (edited) On 8-8-2024 at 09:28, Cyber_Huub said: Welke richtlijn, en wat is wettelijk? On 8-8-2024 at 09:34, Cyber_Huub said: Dom? Stik met je RY4 😄 @Cyber_Huub Ik weet dat jij alles goed voor elkaar hebt, net als ik. Maar er zijn ook 'nieuwe dampers' die nog geen voorraad hebben ingeslagen, vanwege hun terechte onwetendheid. Die mag je ook respecteren. Helaas moet ik voor de tweede keer constateren dat je dat respect niet hebt. Erg jammer... 😡 Vanwege jouw reactie elders heb ik @Mirrie101 een DM gestuurd, om te hopen dat zij zich toch nog welkom voelde, ondanks jouw reactie. Ik had echt plaatsvervangende schaamte. Niet iedereen is zo wetend en voorbereid als jij. Houd daar aub rekening mee!!! Edited August 9, 2024 by erwinwessels 3 1
Cyber_Huub Posted August 10, 2024 Posted August 10, 2024 En zo maak je dus van een mug een olifant. Als Mirrie101 mijn vraag beantwoord had, was het misschien mogelijk haar te helpen, in haar omgeving. Het enigzins bitse antwoord "Ik denk eigenlijk niet dat het de mensen hier iets interesseert dat ik twee katten heb en in Zeist woon", was voor mij reden om af te haken. Wat betreft de ondertussen aangepaste vraag van Bobpie, met de uiteindelijke sneer "Blijkt nodig voor sommigen", die was me niet meteen duidelijk. De opmerking "beetje domme vraag" deed de rest. En wtf dit met wetend en voorbereid te maken heeft, is me ook onduidelijk. En hierbij laat ik het. 4 1
erwinwessels Posted August 10, 2024 Posted August 10, 2024 (edited) @Cyber_Huub Op een bepaalde manier begrijp ik je wel, maar hoe je dan reageert is niet bepaald netjes. Zij is hier hartstikke nieuw, wil een vraag stellen, en jij komt wel heel erg dwingend over. Heb ook een beetje respect voor nieuwe leden... Hierbij een screenshot van het bewuste topic. Jouw onderste reactie getuigt totaal van disrespect. En wat mij betreft totaal niet welkom op dit forum. En hetzelfde laat je in dit topic ook weer zien... Het is mooi als iemand zich voorstelt in het welkomtopic, maar niemand is dat verplicht. @Mirrie101 zei nog tegen mij: ik wist niet dat het verplicht is om me voor te stellen. Dat komt geheel door jouw reactie. Op dit forum is niets verplicht, behalve respect naar elkaar. En laat dat nou hetgene zijn dat ik totaal bij jou mis in beide topics... Edited August 10, 2024 by erwinwessels
Sledge Posted August 11, 2024 Posted August 11, 2024 Well, that escalated quickly. Al met al ben ik niet veel wijzer geworden dan ik al was over Ry4. Gelukkig vind ik het ook niet te pruimen. Met het afdwingen van on-topic reacties door TS, waarbij we maar moeten ruiken welke kennis TS al bezit en het direct wegzetten van hen die niet op gelijk kennisniveau zitten als dommerds, lijkt een averechts doel bereikt. Gevalletje je oogst wat je zaait, zoals @TheRich al treffend verwoord. Kortom, hier kan eerdaags wel de bezem door, waarna er weinig meer overblijft dan een stelling van @Bobpie. Klein zijstapje naar dat andere topic. Ik voel @erwinwessels hier wel. Ik vond @Cyber_Huub hier ook wel erg kort op de kar, korter dan gebruikelijk. Hoewel het wel Huub is die direct de helpende hand probeert toe te reiken, komt het wel wat rigide over. Maar goed, we zijn allemaal mensen. Zo ook @Mirrie101, die met haar 70 jaar een forum weet te betreden. Petje af. Temeer na jaren van (a)sociale media, zijn fora een vreemde eend in de bijt geworden en zijn de fora netiquette geen gemeengoed meer. Een goede herinnering dat sommige nieuwe leden oprecht onwetend zijn over hoe en wat met fora in het algemeen en denken het goed te doen zoals gebruikelijk op de (a)sociale media. Enfin, dat topic is eind goed, al goed. 1
UGL 110824 Posted August 11, 2024 Author Posted August 11, 2024 56 minutes ago, Sledge said: Well, that escalated quickly. Al met al ben ik niet veel wijzer geworden dan ik al was over Ry4. Gelukkig vind ik het ook niet te pruimen. Met het afdwingen van on-topic reacties door TS, waarbij we maar moeten ruiken welke kennis TS al bezit en het direct wegzetten van hen die niet op gelijk kennisniveau zitten als dommerds, lijkt een averechts doel bereikt. Gevalletje je oogst wat je zaait, zoals @TheRich al treffend verwoord. Kortom, hier kan eerdaags wel de bezem door, waarna er weinig meer overblijft dan een stelling van @Bobpie. Klein zijstapje naar dat andere topic. Ik voel @erwinwessels hier wel. Ik vond @Cyber_Huub hier ook wel erg kort op de kar, korter dan gebruikelijk. Hoewel het wel Huub is die direct de helpende hand probeert toe te reiken, komt het wel wat rigide over. Maar goed, we zijn allemaal mensen. Zo ook @Mirrie101, die met haar 70 jaar een forum weet te betreden. Petje af. Temeer na jaren van (a)sociale media, zijn fora een vreemde eend in de bijt geworden en zijn de fora netiquette geen gemeengoed meer. Een goede herinnering dat sommige nieuwe leden oprecht onwetend zijn over hoe en wat met fora in het algemeen en denken het goed te doen zoals gebruikelijk op de (a)sociale media. Enfin, dat topic is eind goed, al goed. Wat mij betreft, mag dit topic gesloten worden, en ik zal proberen mijn account te verwijderen. Dit forum voegt niets (meer) toe als informatiebron. 1
Recommended Posts