Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo iedereen ik ben nieuw hier en hoop via deze weg hulp te krijgen.

Ik heb zo af en toe eens een trekje genomen van me zoon zijn vape (alien) 

Maar die komen te straf binnen in me keel. Omdat ik al sinds 2007 gewoon rook tussen de 15 a 18 sig per dag en de prijzen van sig nu echt wel de pan uitvliegen wil ik ook overstappen op vapen om zo te kunnen stoppen met roken ik ken hier hellemaal niks van dus weet ook niet wat ik moet nemen van vape tot liquits dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mvg K3vin 

Posted

Er is te weinig informatie om je (goed) te kunnen helpen, Ik ken alien enkel van een mod (batterij drager) zal ik maar even zeggen.

Is het een wegwerp of de mod zelf ?

In de eerste geval moet je er even aan wennen dat hebben wij ook gehad dat je veel gaat hoesten en naar je keel gaat grijpen.

Hoe rook je ? direct over de longen of eerst opnemen in de mond en dan pas inhaleren ?

Is het een wegwerp wat je zoon gebruikt ? Als het een mod is welke tankje zit erop? (dit staat meestal onder het tankje) dat is het ding wat je dan op de batterij drager zit.

Miss is het wel een ingrediënt in de liquid waar je niet tegen kan, tevens kunnen wij je niet echt helpen met de keuze voor de liquid want niet iedereen vind bijv. appel lekker.

Maar 6 tot 9 mg zou voldoening moeten geven, ik zou beginnen met een 6mg je kan altijd hoger mocht dat geen voldoening geven anders moet je het weggooien of weggeven.

Posted

Vermoedelijk heeft je zoon een zogenaamde ' DL-Verdamper' (Alien met een Baby Beast of groter); die apparaten zijn gemaakt om dikke wolken te maken door rechtstreeks te inhaleren (zoals een waterpijp of shisha). Dat is an sich al vrij heftig, maar als je daaraan voorzichtig probeert MTL (zoals je een sigaret rookt) te dampen, wordt het een gegarandeerde hoestpartij. 

Nu zullen sterke rokers altijd de eerste dagen hoesten als ze overstappen op dampen, een kwestie van even wennen, maar met een passend apparaat gaat dat doorgaans stukken beter. Ik zou adviseren een eenvoudig modern podsysteem aan te schaffen (bijvoorbeeld een Vaporesso XROS, een Caliburn G3 of een OXVA Xlim (maar er zijn veel meer soorten) en daarin wat verschillende pods - en liquids-  uitproberen. Doorgaans gebruik je in een MTL-verdamper een relatief hoger nicotinegehalte, omdat je ook veel minder damp inhaleert. Maar ook dat is een heel perwsoonlijke aangelegenheid, en dus meeswtal ook even een zoektocht. 

De tijd van dikke verdampers met gigantische rookwolken is eigenlijk (al een paar jaar) voorbij. Nu hebben we in Duitsland ook met tabaksaccijns op liquids te maken, wat grootverbruik ook een prijzige hobby maakt, maar ook onze Nederlandse klanten zien we in groten getale al vijf jaar overtappen op handzamer spul. 

• Like 1
Posted

Dankjewel voor de reacties.

Die van mijn zoon is een weg werp vape met 10000 puffs.

Ik inhaleer zoals een sig gewoon derict de longen in niet eerst in de mond.

Mvg K3vin

Posted

In de wereld van de illegale wegwerpvapes (alles met meer dan 600 puffs/2 ml en 20 mg nicotine)  ben ik helaas niet thuis. Ik weet dus ook absoluut niet hoeveel nicotine er in zit (en wat voor andere eventuele rommel) of welke weerstand er gebruikt is.  En rechtstreeks in de longen is bij het roken van sigaretten tamelijk ongebruikelijk, al komt het incidenteel voor. (In de praktijk zie ik veel mensen die aanvankelijk aangeven DL te roken, maar dat blijkt 99 vn de 100 keer toch echt gewoon MTL te zijn. Via de mond in de longen dus).

In dit geval kun je denk ik het beste een stenen winkel opzoeken en je goed op maat laten voorlichten. Ongezien gok ik dat een XROS met 0,4 of 0,6 Ohm coils voor jou een goede keuze kan zijn, maar met een beduidend lager gehalte aan nicotine. In wegwerpers is die standaard 20mg/ml, maar illegale wegwerpers kunnen tot wel 60 mg nicotine per ml bevatten (en nee, het staat er vaak niet op of de aanduiding klopt niet). Ook dat kan zeker een oorzaak voor het hoesten zijn. 

Posted

Misschien is er een vaper in je omgeving, die je belangeloos op weg kan helpen.
Winkels hebben eigenbelang en zullen vaak iets aansmeren, waar de meeste marge op zit.
Woon je misschien in de grensstreek, mag je hier in ieder geval op de koffie komen.

• Haha 1
Posted
3 hours ago, Cyber_Huub said:

Misschien is er een vaper in je omgeving, die je belangeloos op weg kan helpen.
Winkels hebben eigenbelang en zullen vaak iets aansmeren, waar de meeste marge op zit.
Woon je misschien in de grensstreek, mag je hier in ieder geval op de koffie komen.

Als je zelf van Brugge bent kom ik graag eens langs 😅

Posted
6 hours ago, Cyber_Huub said:

Ik vrees dat Eindhoven een tikje uit de buurt is.

Ja dat is idd een eindje uit de buurt maar toch bedankt dat je mij helpen bij mijn zoektocht.

Mvg K3vin

10 hours ago, L33ntje said:

In de wereld van de illegale wegwerpvapes (alles met meer dan 600 puffs/2 ml en 20 mg nicotine)  ben ik helaas niet thuis. Ik weet dus ook absoluut niet hoeveel nicotine er in zit (en wat voor andere eventuele rommel) of welke weerstand er gebruikt is.  En rechtstreeks in de longen is bij het roken van sigaretten tamelijk ongebruikelijk, al komt het incidenteel voor. (In de praktijk zie ik veel mensen die aanvankelijk aangeven DL te roken, maar dat blijkt 99 vn de 100 keer toch echt gewoon MTL te zijn. Via de mond in de longen dus).

In dit geval kun je denk ik het beste een stenen winkel opzoeken en je goed op maat laten voorlichten. Ongezien gok ik dat een XROS met 0,4 of 0,6 Ohm coils voor jou een goede keuze kan zijn, maar met een beduidend lager gehalte aan nicotine. In wegwerpers is die standaard 20mg/ml, maar illegale wegwerpers kunnen tot wel 60 mg nicotine per ml bevatten (en nee, het staat er vaak niet op of de aanduiding klopt niet). Ook dat kan zeker een oorzaak voor het hoesten zijn. 

Ik heb eens de XROS opgezocht maar welke bedoel je dan want je hebt er verschillende in.

Mvg K3vin

Posted

Of een Voopoo met Pnp of Pnp-x coils

Dit is een mooi platform om mee te beginnen met breed assortiment aan verschillende coils

die wegwerp vapes zijn mtl, dan kan ik me voorstellen dat het niet lekker gaat, en hou er rekening mee dat 20mg vrij hoog is zelfs voor een roker

Posted
12 hours ago, K3vin said:

Ja dat is idd een eindje uit de buurt maar toch bedankt dat je mij helpen bij mijn zoektocht.

Mvg K3vin

Ik heb eens de XROS opgezocht maar welke bedoel je dan want je hebt er verschillende in.

Mvg K3vin

Ik heb zelf de mini (niet meer bij LPV verkrijgbaar) en haal vandaag of morgen de XROS 3 mini, de XROS 4 mini en de XROS 4 op. Al deze kits gebruiken dezelfde pods, dus het maakt niet uit welke je kiest. 

Posted
On 2-9-2024 at 12:26, K3vin said:

Dankjewel voor de reacties.

Die van mijn zoon is een weg werp vape met 10000 puffs.

Ik inhaleer zoals een sig gewoon derict de longen in niet eerst in de mond.

Mvg K3vin

Volgens mij zijn de meeste wegwerp vapes behoorlijk licht en niet zwaar om te dampen. Ze hebben bijna altijd nicsalt, dat niet zwaar in de keel aanvoelt en zijn mtl.

Voor rokers is dampen in het begin wel heel erg wennen. Door het roken raken de luchtwegen sneller geïrriteerd. Ik zou gewoon rustig oefenen met een glas water erbij. Drinken scheelt enorm bij het droge gevoel dat je krijgt van vapen.

• Like 1