Jump to content

Europese Commissie richt zich op vapen in nieuwe rookvrije aanbevelingen

Recommended Posts

Posted

☹️

Als de Europese Commissie haar zin krijgt, zullen de lidstaten van de Europese Unie publieke vapen op dezelfde manier behandelen als roken en dit vrijwel uitsluitend beperken tot privéwoningen. Volgens de uitvoerende macht van de EU brengt het gebruik van dampen en verwarmde tabaksproducten (HTP's) risico's met zich mee van "aanzienlijke ademhalings - en cardiovasculaire problemen"

Vandaag heeft de Commissie nieuwe “rookvrije omgevingen” aanbevelingen voor beleid aangenomen door de 27 EU-lidstaten. De Commissie dringt er bij de leden op aan om hun wetten aan te passen om vapen op te nemen onder de bestaande rookbeperkingen, en om nieuwe regels op te leggen aan openbare vapen en het roken van brandbare tabak. 

De aanbevelingen zijn volgens de Commissie gericht op het beschermen van kinderen tegen damp en rook, inclusief damp, tegen nicotinevrije producten. Als lidstaten de aanbevelingen opvolgen, wordt vapen verboden in

• Binnenwerkplekken
  • Openbare plaatsen binnen
  • Openbaar vervoer 
  • Buitenrecreatiegebieden, waaronder openbare speeltuinen, pretparken, zwembaden en dierentuinen
  • Buiten- of semi-buitenruimtes naast of dichtbij een etablissement, inclusief buitenruimtes van restaurants, bars en cafés
  • Buiten- of halfopen ruimtes gerelateerd aan openbaar vervoer, inclusief bus-, tram- en treinhaltes en luchthavens
  • Buitenruimtes geassocieerd met werkplekken
  • Buitenruimtes van ziekenhuizen, klinieken en verpleeghuizen
  • Buitenruimte van onderwijsfaciliteiten, inclusief universiteiten

De Commissie dringt er ook bij regeringen op aan om te overwegen om vapen en roken te verbieden in privéauto's met kinderen en “kwetsbare mensen, ” in buitenruimtes zoals stadions, en in buitenruimtes grenzend aan gebouwen met veel voetgangers, zoals de ingangen van winkelcentra.

https://vaping360.com/vape-news/8236/european-commission-targets-vaping-in-new-smokefree-recommendations/

• Haha 1
Posted

Ik voel me hierdoor behoorlijk gekwetst,dus ik mag bij mezelf in de buurt niet meer dampen. Hoe ga ik dat nou weer oplossen....Ik denk dat dit moeilijk worden gaat gaan sjaan.Half vier alweer?Ik moet de Piepers jassen.Verdomme wat een stress.

• Haha 1
Posted
On 18-9-2024 at 13:08, Piet Kanarie said:

.....De Commissie dringt er bij de leden op aan om hun wetten aan te passen om vapen op te nemen onder de bestaande rookbeperkingen..............

Aangezien dat in Nederland al zo is, veranderd er dus niets voor ons.

Posted
22 hours ago, richard-V said:

Alleen A.E.G. laat je niet in de steek.De andere zonder uitzondering.

als servicemonteur electrolux, aeg en zanussi moet ik dit helaas ontkrachten...

• Haha 1
Posted

Nu kunnen die beleidsmakers hier kijken waar ze ons kunnen raken.Wanneer begrijpen ze dat het hier niet om ROOK gaat maar DAMP.En wanneer worden die luchvervui...verfrisser Ambi-Pur zijn ook verdamper,en vooral Airwich achtige dingen.Alsof je in een plastic rozenstruik gepoept hebt.En die achterlijke Elektrische anti-muggen citroen verdamp dingen, (muggen gaan echt niet weg door citroen,vraag het een bioloog)  aftershaves en die gore peperdure parfums een keer verboden? Kijk ook eens achterop een shampoofles wat een lange lijst aan troep je inademt onder de douche.Zet er dan minstens groot het woord BIOLOGISCH of organisch en linksdraaiend op.Dat geeft nog wat vertrouwen.n nu heb ik trek in een groot glas jenever,o da´s waar ook,ik drink niet meer.Zien ze nou niet wat ze me (ons) aandoen die lieve mensen die het eigenlijk toch nooit zullen begrijpen en waar ik eigenlijk wel medelijden mee heb.Je zal zelf zo zijn of er woont zo een in je straat.Ik ga dan maar koffie zetten.Is dat nog toegestaan,want er komt wel damp,geen rook,DAMP vanaf.Waar ligt de valium...   

• Like 2
Posted

tegen damp en rook, inclusief damp, tegen nicotinevrije producten.

• Rookvloeistof (disco/cafe) (met PG/VG formula) verbieden?
  • BBQ(restaurant)/houtkachel verbieden?

vapen en roken te verbieden in privéauto's met kinderen en “kwetsbare mensen,

In woonkamer roken is OKE maar roken in auto is STRAFBAAR. EU=🤡

• Like 1
Posted (edited)

Dat snap ik.Het is wel zo dat ik er zo  heel erg de balen van krijg.Zoals ze met dat hele

damp,rook,suiker vet auto´s windmolens en noem maar op bezig zijn.Maarja we zullen het als makke schapen moeten ondergaan.Wat anders.

Edited by richard-V
  • Like 1
  • Sad 1
Posted

Ja het is waar dat we alles over ons heen moeten laten komen ondanks het veranderde stemgedrag. Hier staat toevallig een artikel over de eisen die we aan onszelf stellen en waarom we daar nu aan moeten voldoen. Daar zal vast ook rooken vapebeleid in zitten:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1965829633/nederland-dreigt-miljarden-uit-coronaherstelfonds-mis-te-lopen-door-eigen-strenge-voorwaarden

Gelukkig woon ik vlak bij de Duitse grens waar men niet zo achterlijk doet.

• Like 1