Thomaz Posted September 23, 2024 Posted September 23, 2024 Onbewust leg ik soms als ik de bank lig mijn damper op mijn borst. En veel van mijn t shirts hebben nu dus vlekken door mijn driptip (ondanks dat ik deze regelmatig schoonmaak). Het gaat er niet uit in de was. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt en weet iemand een oplossing zodat ik die vlekjes er alsnog uit kan krijgen? Beetje zonde als ik elke keer mn t shirts moet weggooien😅 1
richard-V Posted September 23, 2024 Posted September 23, 2024 Nooit nooit meegemaakt.Wat voor juice is dat dan.
Mar1 Posted September 23, 2024 Posted September 23, 2024 @Thomazde vlek eerst even behandelen met vanish alvorens in de wasmachime? 1
Dr.Smoke Posted September 23, 2024 Posted September 23, 2024 Het enige wat ik kan bedenken is Pruimtabak-juice @richard-V enne Shout zal toch ook wel kunnen @Mar1. 1
richard-V Posted September 23, 2024 Posted September 23, 2024 Je kan de vlek gewoon met een schaar eruit knippen,maar het komt dus de pg.Daarom ken ik dat probleem niet.Ik gebruik heel weinig pg in de juice.Hier staat hoe en wat je kan doen.succes! https://aquavape.co.uk/blogs/news/how-to-get-e-liquid-stains-out-of-clothes
L33ntje Posted September 24, 2024 Posted September 24, 2024 Mijn ervaring is juist dat vlekken van liquid zich buitengewoon makkelijk laten verwijderen ; ze zijn gewoon oplosbaar in water. Anders wordt het wanneer je een liquid gebruikt met veel kleurstof, maar dat is een keuze. Op mijn kleding vind ik het beduidend minder ergerlijk dan de gaatjes van de vonkjes die ik altijd in mijn kleren had toen ik nog rookte. Op meubels heb ik niet echt ervaring mee, daar ligt bij mij altijd een kleed op. 4
richard-V Posted September 24, 2024 Posted September 24, 2024 Gewoon een slabbetje om als je op de bank dampt. 5
romana Posted September 25, 2024 Posted September 25, 2024 Er word hierboven mij iets benoemd wat denk ik mogelijke oorzaker kan zijn: Kleurstof in liquid... Want kan me eigenlijk niet voorstellen dat er een ander ingredient blijvende vlekken veroorzaakt? Hier gebeurd regelmatig hetzelfde maar ik heb geen kleurstoffen in mn liquid & wasmachine krijgt hier probleemloos op 30 of 40 graden die vlekken uit kleding/bankdeken...
richard-V Posted September 25, 2024 Posted September 25, 2024 In het linkje wat ik plaatste staat dat PG de vlekken veroorzaakt.Ik ben smeerpoets 1e klas, ik veeg met een t shirt die toch in de was moet de gemorste juice van tafel op en ik veeg een lekkende tank ermee af.Maar die komt gewoon brandschoon weer uit de was.Gooi maar in m´n petje.In een emmer heerwater met afwasmiddel krijg ik ze nog schoon.De was doen is nou ook niet echt bepaald een hobby van me.Je moet zo´n ding ook op 70 graden zetten en wat meer ariel erin knikkeren misschien.Of Kek-weg vlek.
jackal_ut Posted September 26, 2024 Posted September 26, 2024 Pg en vg is 100% oplosbaar in water, dus het moet kleurstof zijn in de aroma die is gebruikt
Thomaz Posted September 27, 2024 Author Posted September 27, 2024 Het komt van de red astaire en die heeft idd behoorlijk wat kleurstof. Ik heb de vlekken er uit gekregen door het eerst met vanish te behandelen en daarna met afwasmiddel op een tandenborstel. Wellicht dat alleen het afwasmiddel ook voldoende was geweest. Bedankt allemaal voor het meedenken 5
richard-V Posted September 27, 2024 Posted September 27, 2024 Red Astaire ahaa ! Weten we dat ook weer,en vanish is dus goed spul.Ook weer opgelost,letterlijk.
Recommended Posts