Jump to content

Recommended Posts

Posted

Onbewust leg ik soms als ik de bank lig mijn damper op mijn borst. En veel van mijn t shirts hebben nu dus vlekken door mijn driptip (ondanks dat ik deze regelmatig schoonmaak). Het gaat er niet uit in de was. 

Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt en weet iemand een oplossing zodat ik die vlekjes er alsnog uit kan krijgen? Beetje zonde als ik elke keer mn t shirts moet weggooien😅

• Confused 1
Posted

Mijn ervaring is juist dat vlekken van liquid zich buitengewoon makkelijk laten verwijderen ; ze zijn gewoon oplosbaar in water. Anders wordt het wanneer je een liquid gebruikt met veel kleurstof, maar dat is een keuze. Op mijn kleding vind ik het beduidend minder ergerlijk dan de gaatjes van de vonkjes die ik altijd in mijn kleren had toen ik nog rookte. Op meubels heb ik niet echt ervaring mee, daar ligt bij mij altijd een kleed op. 

• Like 4
Posted

Er word hierboven mij iets benoemd wat denk ik mogelijke oorzaker kan zijn: Kleurstof in liquid...
Want kan me eigenlijk niet voorstellen dat er een ander ingredient blijvende vlekken veroorzaakt?
Hier gebeurd regelmatig hetzelfde maar ik heb geen kleurstoffen in mn liquid & wasmachine krijgt hier probleemloos op 30 of 40 graden die vlekken uit kleding/bankdeken...

Posted

In het linkje wat ik plaatste staat dat PG de vlekken veroorzaakt.Ik ben smeerpoets 1e klas, ik veeg met een t shirt die toch in de was moet de gemorste juice van tafel op en ik veeg een lekkende tank ermee af.Maar die komt gewoon brandschoon weer uit de was.Gooi maar in m´n petje.In een emmer heerwater met afwasmiddel krijg ik ze nog schoon.De was doen is nou ook niet echt bepaald een hobby van me.Je moet zo´n ding ook op 70 graden zetten en wat meer ariel erin knikkeren misschien.Of Kek-weg vlek.

Posted

Het komt van de red astaire en die heeft idd behoorlijk wat kleurstof. Ik heb de vlekken er uit gekregen door het eerst met vanish te behandelen en daarna met afwasmiddel op een tandenborstel. 

Wellicht dat alleen het afwasmiddel ook voldoende was geweest.

Bedankt allemaal voor het meedenken

• Like 5