Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi, ik vroeg me af of platforms voor particuliere verkoop van tweedehands dampartikelen ook zijn verboden onder de regels van 2024. Ik liep online per ongeluk tegen een Franse website aan, genaamd "seconde vape" die je wellicht het beste kunt vergelijken met Vinted, maar dan voor dampartikelen. Van oude tankjes uit de Nautilus tijd of onderdelen tot complete verzamelingen die in een klap verkocht worden. Je kunt er ook echt juweeltjes vinden als authentieke DNA mods, of Kayfun tanks. Deelname als Nederlander is helaas (natuurlijk) niet mogelijk, maar ik vind het een geweldig idee. 

• Like 2
  • Thanks 1
Posted

Zeker mooi idee,
maar in NL is dat al langer verboden.
ALs particulier mag je geen tabaks-gerelateerde artikelen verkopen op afstand,
dat MOCHTEN alleen geregistreerde verkopers, tot ook dat verboden werd..

Posted

@romana Dat geldt alleen voor handelaren, niet voor particulieren.

Voor zover ik weet is er geen enkele wetgeving die het verbiedt dat jij je tweedehands pakje sjag, e-liquid of nicotine base verkoopt als particulier.

• Like 1
Posted

@Sledge, dat is ook niet verboden, maar Marktplaats wil geen negatieve aandacht van de anti vape lobby. Zo worden wel meer artikelen geband, die geenzins verboden zijn, bv luchtbuksen. Creditcard maatschappijen en bv. Paypal heeft er ook een handje van.

• Like 2
Posted

Op deze website kwam ik het tegen,
maar in de wettekst kan ik het zo 1,2,3 niet duidelijk terug vinden dat je als particulier niet mag doorverkopen...

Schermafbeelding 2024-11-24 180559.jpg

• Like 1
Posted

@romana De tekst van de website zet het woord 'doorverkopen' tussen haakjes. Ze bedoelen daarmee de illegale handeltjes op het schoolplein en via social media.

Want dat is wel verboden, een handeltje opzetten zonder KvK inschrijving, btw afdracht en alle andere regels die voor een product kunnen gelden.

Je eigen tankje, mod of wat dan ook doorverkopen zonder winstoogmerk mag gewoon. Anders zou het dampforum al jaren in overtreding met de tweedehandssectie.

• 2 weeks later...
Posted
On 23-11-2024 at 13:30, Raycoupe said:

@romana Dat geldt alleen voor handelaren, niet voor particulieren.

Voor zover ik weet is er geen enkele wetgeving die het verbiedt dat jij je tweedehands pakje sjag, e-liquid of nicotine base verkoopt als particulier.

Dat snap ik, maar een platform daarvoor faciliteren? 

Posted

Dan haal je jezelf wel aardig wat op de hals hè 🤣🤣🤣

Maar heb je een kijkje genomen? Is echt een tof concept.