Jump to content

Recommended Posts

Posted

Halootjes 

Sinds kort heb ik een vaporesso luxe xr mod gekocht maar hij blijft borrelen  

Heb al een andere coil in gedaan  een 0.6

Maar blijft borrelen 

Posted

Bij de eerste hijsjes is dat nog niet zo vreemd, maar het moet na een paar hijsjes wel over zijn. Vaak is een te laag wattage daarvan de oorzaak van het borrelende geluid. Dan verdampt er niet veel maar loopt de vloeistof wel makkelijk door die warme coil. Iedere coil heeft een minimum wattage en een maximum. Staat vaak op de coil aangegeven.

Des te lager de weerstand van de coil, des te meer wattage en dus damp productie. Een klein trekje nemen zoals bij een sigaret gaat dan niet, je moet bij een hoger wattage ook harder zuigen om de coil te koelen. Wil je het wat rustiger aan doen neem dan een coil met hogere weerstand en dus lager wattage. Je moet het afstemmen op wat jij wil.

Het kan soms ook zijn dat de tank/pod niet helemaal goed dicht is, bv doordat een rubbertje scheef zit of ontbreekt. Dan loopt er ook te snel en teveel vloeistof in de coil. Ik ken dit specifieke podsysteempje niet, dus waar je bij dit type specifiek op moet letten.

Posted (edited)

@bibi Volgens mij heb jij de Luxe XR Max. Als het goed is, gebruikt deze direct het juiste wattage als je een nieuwe coil gebruikt. Anders 20 tot max 24 Watt. Daarnaast heb ik nog een vraag: Wat voor pod je? Je kunt het beste een RDL (of MTL) pod gebruiken. 

Edited by erwinwessels
Posted (edited)

Ik heb volgens mij mtl

0 6 coil 😊 en ik heb hem op 18 wattage staan

4 hours ago, erwinwessels said:

@bibi Volgens mij heb jij de Luxe XR Max. Als het goed is, gebruikt deze direct het juiste wattage als je een nieuwe coil gebruikt. Anders 20 tot max 24 Watt. Daarnaast heb ik nog een vraag: Wat voor pod je? Je kunt het beste een RDL (of MTL) pod gebruiken. 

Edited by bibi
Posted

@bibi Ik gebruik zelf de 0,8 ohm coil met MTL pod. Na langere tijd gebruik gaan ze bij mij dan wel wat borrelen. Wat ik dan probeer (kan jij ook proberen) is de pod eruit nemen en er een paar keer krachtig door het mondstuk blazen (wel met een tissue o.i.d. erachter om de liquid op te vangen). Vaak helpt dat en als het niet helpt wordt het tijd voor een nieuwe coil.

Misschien voor jou ook een idee om de 0,8 ohm coils te proberen.

Posted

Ik heb geen vaporesso luxe XR, maar ik gebruik wel de vaporesso coils. Soms borrelt hij, maar dan is de coil volgelopen met vloeistof.
Hij gaat dan ook lekken door de luchtgaten aan de onderkant/zijkant van de coil. Dat maakt dan bij het zuigen dat borrelend geluid.
Te dunnen vloeistof, of zoals bij mij wel eens gebeurt; dat ik de dop van de tank niet gesloten had na het vullen. Dan loopt de tank langzaam leeg.

Posted

En een rolletje draad met een pak watten.Maar vaporeso en geekvape zijn bij mij favoriet.Die pods zou ik nooit willen.En opeens zijn ze niet meer te koop...wat dan he.

• Like 1