Anke Posted December 7, 2024 Posted December 7, 2024 Hallo mensen, ik ben nieuw hier en heb een specifieke vraag. 4 jaar geleden ben ik overgestapt van roken (2 pakjes per dag) naar vapen. Dit was voor mij een heel goede beslissing, omdat ik daardoor veel minder lichamelijke klachten kreeg. De eerste 3 jaar heb ik een Uwell Crown 4 gebruikt en dat beviel prima. De coil ging minimaal 2 weken mee. Daarna moest ik overstappen op een ander merk, omdat de Uwell niet meer verkrijgbaar was (ik woon in Spanje). Dit werd een Vaporesso. Het probleem hiermee was dat ik de coil al na 3 of 4 dagen moest vervangen. Niet alleen irritant, maar zo wordt het ook best duur. Samen met de mensen van de vapeshop hebben we naar een oplossing gezocht. Ook omdat ik niet de enige was met deze klachten. Dit bleek uiteindelijk veroorzaakt te worden door de vloeistof. Dus uiteindelijk vonden we een vloeistof waarmee de coil veel langer meeging. Maar ..... met deze vloeistof werd ik uiteindelijk stikbenauwd. Tot ik ´s nachts in bed lag te piepen en gewoon angstig werd. Omdat ik niet terug wilde naar de oude problematiek ben ik ruim 2 maanden geleden ook gestopt met vapen. Maar eigenlijk bevalt me dit nu ook niet. Stoppen met vapen was voor mij gemakkelijker dan stoppen met roken. Maar nog steeds voel ik het gemis en eigenlijk voel ik ook geen enkel voordeel. Heb niet meer energie, geen frisser gevoel in mijn mond, niet meer smaak. Gewoon geen enkel verschil. Het liefst wil ik gewoon weer beginnen met vapen, maar ik wil niet terug naar de oude problemen. Wie herkent dit en weet een oplossing? Let wel, ik heb geen enkele technische kennis van de E-cigaret. 2
jackal_ut Posted December 7, 2024 Posted December 7, 2024 @Anke In de eerste plaats zou ik een dokter raadplegen om uit te sluiten dat het niet aan het vapen ligt. Volgende wat ik vanuit mijzelf kan zeggen is dat ik niet tegen RY4 varianten vape vloeistof kan. 1
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted December 7, 2024 Posted December 7, 2024 Wat Bovenstaand bericht zegt: Eerst naar de dokter! Daarna zou het door je dampvloeistof kunnen komen maar kan het ook door je tankje komen? Sommige mensen hebben bijvoorbeeld een nikkelallergie. Maar wat de oorzaak ook mag zijn, zonder betere beschrijving zoals merk/samenstelling en verhouding van alles is dr geen zinnig woord over te zeggen. Probeer anders bij die dampwinkel na te gaan van welk materiaal je tankje is en waaruit je dampsap bestond. 1
Cyber_Huub Posted December 7, 2024 Posted December 7, 2024 Verhouding van de vloeistof kan al van invloed zijn. Als ik jou verhaal lees, is de liquid de oorzaak. Wat betreft de coils is het probleem vaak hoge VG of veel aromatische stoffen.
richard-V Posted December 7, 2024 Posted December 7, 2024 Ik krijg hoestaanvallen van vaporessocoils,door nikkel meshcoils denk ik. Ni80 draad ´t zelfde.Misschien ligt het daaraan.Maar als je nu al twee maanden niet dampt laat je het toch gewoon. 2
Maurice1974 Posted December 8, 2024 Posted December 8, 2024 Als je nu 2 maanden niet dampt en je voelt je nog hetzelfde. geen verbetering kwa hoesten,energie en andere ongemakken. dan lijkt me een arts de juiste keus om te bezoeken 2
Recommended Posts