Sledge Posted March 7, 2025 Posted March 7, 2025 Hey dampers, @Sub-Ωhm en ik zijn op zoek naar jullie hulp voor het volgende... Dagelijks worden er spam accounts aangemaakt op ons forum. Erg exotische IP adressen worden al voor de voordeur afgevangen, en een aantal worden er afgevangen door onze waakhond. Toch glippen er bijna dagelijks wel een paar door, zelfs met de strakste captcha. Sub en ik hebben inmiddels een aardig één-tweetje. Sub is razendsnel met bannen zodra de melding van een nieuw spam-account binnenkomt. Ik sukkel daar veelal achteraan om het account even op te poetsen. Een hoop accounts willen namelijk niet openlijk spammen als post, maar zoveel mogelijk spam in hun account bio kwijt, zodat Google de rest kan doen. Enfin, heel heel soms ben ik Sub te snel af Nu speel ik al een tijdje met idee. En dat is dat een nieuw lid een vraag moet beantwoorden. Maar dan wel een vraag die elke inwoner van Nederland en Vlaanderen eenduidig kan beantwoorden - zelfs als ze niet of gebrekkig Nederlands spreken. Bijvoorbeeld "Wat is de hoofdstad van Nederland?" - alleen lijkt me dat dan weer te voor de hand liggend voor de botjes. Dus het moet net een stapje lastiger, maar nog steeds eenduidig. Vragen over de naam van de koning van NL is bijvoorbeeld alles behalve eenduidig, zelfs als we hoofdlettergebruik buiten beschouwing laten. Dampgerelateerde vragen zijn wellicht te lastig voor nieuwkomers en wordt ook een gekunstel met vertalingen voor primen en wicken. Vragen over de Jaap Aap show zijn wellicht lastig voor de zuiderburen, alsmede voor de jongere generatie en al helemaal voor import medelanders. Wie heeft er een goed idee? Ik weet zeker dat het wel moet kunnen, maar dat ik er simpelweg niet op kom. 6
erwinwessels Posted March 7, 2025 Posted March 7, 2025 Hoe heet dit forum? -> Het ... Wat is naast Nederland en België het derde land van de Benelux? Waar staat 'lux' voor in Benelux? In welke eenheid drukken we weerstand uit? In welke maand begint de zomertijd? In welke maand begint de wintertijd? Welk land in de Benelux ligt niet aan zee? Welk land in de Benelux heeft geen koning? Wat is de verslavende stof in sigaretten? 4 1
Sledge Posted March 7, 2025 Author Posted March 7, 2025 Kijk 'm gaan, hij schud ze zo uit z'n mouw. 3
Raycoupe Posted March 8, 2025 Posted March 8, 2025 - Op welke datum halen we massaal grappen met elkaar uit. Met als kanttekening dat tegenwoordig forum spammers gebruik maken van gratis AI die dit soort vragen en captcha's makkelijk oplossen Al gedacht aan het blokkeren van tijdelijke email domains? Dat scheelt vaak een stuk. 1 1
Sledge Posted March 8, 2025 Author Posted March 8, 2025 1 hour ago, Raycoupe said: Met als kanttekening Precies dat, anderzijds elke gestopt is er één, het hoeft ook geen 100% score te worden. 1 hour ago, Raycoupe said: blokkeren van tijdelijke email domains Ja, maar enerzijds gun ik ieder z'n privacy. Anderzijds is het bizar om te zien hoeveel Gmail en Outlook spam accounts er worden gemaakt. Maw het is verrassend om te zien hoeveel accounts met typische tijdelijke mailboxen vloeiend Nederlands spreken 😁
romana Posted March 8, 2025 Posted March 8, 2025 Met die AI word het lastig om iets te verzinnen om ze af te schudden vrees ik , Die veegt alle vragen die ik kan bedenken meteen van tafel denk ik. (bv andere benaming voor de gloeispiraal in tank --> 'coil'. Meest gebruikte materiaal om liquid te transporteren naar je coil --> Katoen Ander woord voor dampen --> Vapen Maar zoals ik zei; vrees dat AI botjes dat zo door hebben, óf dat het voor beginnende dampers te moeilijk is 😛 1 1
jackal_ut Posted March 8, 2025 Posted March 8, 2025 Ik heb mij weleens aangemeld bij een forum dat ik eerst 2 vragen moest beantwoorden en de 3e vraag was "waarom heb je je bij dit forum aangemeld" En aan de hand van de antwoorden konden de forum beheerders ze wel of geen toegang geven. Ik denk dat je dan goed kan filteren. 1 1
Sledge Posted March 8, 2025 Author Posted March 8, 2025 4 hours ago, jackal_ut said: waarom heb je je bij dit forum aangemeld" Ooh, dat is ook aan leuke benadering. Twijfel of die mogelijkheid in de software zit ingebakken, maar dat ga ik eens onderzoeken. 9 hours ago, romana said: andere benaming voor de gloeispiraal in tank --> 'coil'. Meest gebruikte materiaal om liquid te transporteren naar je coil --> Katoen Ander woord voor dampen --> Vapen Gevaar hierbij is dat we legitieme, maar onwetende, dampers buiten de deur houden.
Sledge Posted March 14, 2025 Author Posted March 14, 2025 Nou luitjes, ik ben jullie tips aan de slag gegaan en het is nu al een paar dagen actief. Tot op heden geen nieuwe spammers. Overigens totaal geen nieuwe leden 2
Sub-Ωhm Posted March 14, 2025 Posted March 14, 2025 Lekker gozert! Wel moeilijke vragen hoor 🤔 Vraag: Hoeveel straling zendt een banaan uit? Antwoord: 0.1 Microsievert Vraag: Welke van de volgende Inuit-talen was de EERSTE die een uniek schrijfsysteem gebruikte dat niet op het Latijnse alfabet was gebaseerd? Antwoord: Inuktitut 😎 2
jackal_ut Posted March 14, 2025 Posted March 14, 2025 @Sledge en wat moet een toekomstig lid nu doen om toegang te krijgen tot het forum
Sledge Posted March 15, 2025 Author Posted March 15, 2025 Vijftig euro overmaken naar Dampforum Poet Pot @jackal_ut, dat is alles. Ohnee, één of twee super simpele vragen beantwoorden zoals voorgedragen door de leden hierboven. Het is @Donald trouwens prima gelukt vandaag, dus we kunnen eens vragen hoe hij het heeft ervaren 3
wicket Posted March 15, 2025 Posted March 15, 2025 Gebruiken jullie Cloudflare voor dit forum? Anders op de server alleen Nederlandse en Belgische IP adressen toelaten.
Sledge Posted March 16, 2025 Author Posted March 16, 2025 In de drukkere jaren op VPS hebben we wel cloudflare gebruikt. Inmiddels al geruime tijd niet meer. Daarnaast gun ik graag iedereen zijn anonimiteit met zijn VPN en wegwerp mail.
vaper89 Posted April 22, 2025 Posted April 22, 2025 De ik ben geen robot vinkje dan? of de afbeeldingen met de beruchte verkeerslichten XD. Redenen tot aanmelden en beoordelen geeft immers ook weer extra werk. Dat kan je afwegen tegen het opruimwerk dat je ervan hebt.
Sledge Posted April 23, 2025 Author Posted April 23, 2025 Die vinkjes en zoekplaatjes worden blijkbaar een steeds gemakkelijkere hindernis voor bots. Maar tot nu toe zijn de simpele multiple choice vragen een groot succes en vallen we niet meer onder laaghangend fruit. 1 1
Sledge Posted April 28, 2025 Author Posted April 28, 2025 Hoi hoi, Het is even geleden, maar afgelopen weekend hadden we het genoegen een ware trol in ons midden te hebben. Ter herinnering, voer ze niet . In plaats daarvan, ga naar hun account en doe bij voorkeur melding van hun eerste bericht. Hoe meer meldingen van een specifiek bericht, hoe sneller de auto-moderatie zijn werk doet. Dus als we allemaal het eerste bericht selecteren en een spam-melding doen, is het in een vloek en ene zucht gepiept. 3 5
witkop Posted June 2, 2025 Posted June 2, 2025 Waar houden mensen zich toch mee bezig? Trollen,waarom?? Eerlijk gezegd,die dingen met zebrapden of iets dergelijks,vind ik persoonlijk een crime
Recommended Posts