EllyvC Posted July 2, 2025 Posted July 2, 2025 On 8-5-2025 at 13:20, LeLas said: Het is wel enorm slordig en idioot om klaplongen erbij te vermelden. Dat is geen aandoening door vapen maar een slechte genetische aanleg. Het gebeurd ook bij hoesten of niezen. Wegwerpvapes harder aanpakken lijkt logisch alleen zal weinig effect hebben. Producenten hoeven alleen ervoor te zorgen dat je de pod eraf kan trekken en dan is het juridisch gezien gewoon een reguliere pod. Dit is een allergische reactie. Ja het is gevaarlijk, maar voor de meeste mensen is het geen probleem. Dit is het zelfde als angstzaaien om pindas omdat er mensen zijn met een noten allergie. Of een klaplong een slechte genetische aanleg is vraag ik me af. Als jonge vrouw van 25 jaar heb ik een klaplong gehad en heb een week lang aan een drain gelegen om de long weer 'uitgeklapt' te krijgen. In die jaren rookte ik nog en vroeg aan de longarts of ik daar die klaplong van had gekregen. Hij vertelde dat dit vooral voorkomt bij lange dunne mensen ( wat ik ben) en waarvan de longblazen langs de ribben schuren en kunnen knappen. Dit gebeurt alleen bij longen die heel erg soepel zijn. Jonge mensen dus. Heeft ook niks met roken te maken en volgens mij ook niet met de genen.
frans_2 Posted July 3, 2025 Posted July 3, 2025 https://en.wikipedia.org/wiki/Pneumothorax Quote Significantly above-average height is also associated with increased risk of PSP – in people who are at least 76 inches (1.93 meters) tall, the AAIR is about 200 cases per 100,000 person-years. Slim build also seems to increase the risk of PSP. Quote The risk of contracting a first spontaneous pneumothorax is elevated among male and female smokers by factors of approximately 22 and 9, respectively, compared to matched non-smokers of the same sex. Quote 11.5% of people with a spontaneous pneumothorax have a family member who has previously experienced a pneumothorax. Several hereditary conditions – Marfan syndrome, homocystinuria, Ehlers–Danlos syndromes, alpha 1-antitrypsin deficiency (which leads to emphysema), and Birt–Hogg–Dubé syndrome – have all been linked to familial pneumothorax.
richard-V Posted July 10, 2025 Posted July 10, 2025 NOS Teletekst 111 NVWA neemt 80.000 vapes in beslag De NVWA,de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit heeft een recordaantal van 80.000 illegale vapes in beslag genomen.De vapes zijn gevonden in een loods in de buurt van Schiphol. De lading woog ruim 3600 kilogram.Als de vapes op de markt waren gekomen, hadden ze honderdduizenden euro's op kunnen leveren.De NVWA heeft bij de vangst samengewerkt met de douane.De vapes zijn illegaal omdat ze smaakjes hebben.Ze zijn in China geproduceerd. De verkoop van vapes met een smaakje is sinds 1 januari 2024 verboden.Dat is gedaan om jonge mensen minder in de verleiding te brengen.Vapes met tabak mogen wel worden verkocht. 3
LeLas Posted July 11, 2025 Posted July 11, 2025 On 2-7-2025 at 18:55, EllyvC said: Of een klaplong een slechte genetische aanleg is vraag ik me af. Als jonge vrouw van 25 jaar heb ik een klaplong gehad en heb een week lang aan een drain gelegen om de long weer 'uitgeklapt' te krijgen. In die jaren rookte ik nog en vroeg aan de longarts of ik daar die klaplong van had gekregen. Hij vertelde dat dit vooral voorkomt bij lange dunne mensen ( wat ik ben) en waarvan de longblazen langs de ribben schuren en kunnen knappen. Dit gebeurt alleen bij longen die heel erg soepel zijn. Jonge mensen dus. Heeft ook niks met roken te maken en volgens mij ook niet met de genen. Lang en slank zijn heeft alles te maken met je genen. 2
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted July 12, 2025 Posted July 12, 2025 Oh ik snap het al.. Ik heb een genetische afwijking. Kon je dat niet ietsje tactvoller brengen? 2
Cyber_Huub Posted July 12, 2025 Posted July 12, 2025 Troost je, ik heb tegenwoordig een wok status 😛 3
richard-V Posted July 13, 2025 Posted July 13, 2025 Wanda;’Steeds meer kinderen hebben een eigen vape-dealer’https://archive.ph/J72ne#selection-277.81-277.132 4
jackal_ut Posted July 13, 2025 Posted July 13, 2025 Het is toch wat, ze zegt gewoon we maken geen vapes. Youp noemt haar fabriek ‘kankerkubussen’, maar deze ceo nodigt hem uit: ‘Kom kijken wat we hier doen’ | Bergen op Zoom | bndestem.nl https://share.google/QqKouaU3TPP0IrpTv 4
jackal_ut Posted September 4, 2025 Posted September 4, 2025 De gemeente bemoeit zich hier intussen ook met vapen. 3
Recommended Posts