Jump to content

[Poll] Hoeveel mensen heb jij al overtuigd om over te stappen naar dampen ?


Guest goldmaxx

Hoeveel mensen heb jij al overtuigd om over te stappen naar dampen?  

525 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Gaat hard hier.

Eerst vrouwlief, daarna twee vrienden.

En een bevriend echtpaar welke niet geheel gestopt zijn maar hun a-tjes inname is wel drastisch gedaald. En sinds kort een collega en een tante.

Meeste stappen trouwens over vanwege de geweldige smaken van GLV. Mogen ze allemaal komen proeven en dan bestel ik wat voor ze.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

0.


 


Ik ken nog amper mensen die roken en een van hen heeft mij aan het dampen gekregen maar is zelf blijven roken. Als het zich toch eens voordoet dat met een roker contact heb, prik ik even met een grapje of iets dergelijks en als iemand wat weten wil vertel ik er graag over, maar verder moet iedereen maar zijn eigen keuzes maken en voel ik niet de behoefte mensen te bekeren.


Link to comment
Share on other sites

0.

Ik ken nog amper mensen die roken en een van hen heeft mij aan het dampen gekregen maar is zelf blijven roken. Als het zich toch eens voordoet dat met een roker contact heb, prik ik even met een grapje of iets dergelijks en als iemand wat weten wil vertel ik er graag over, maar verder moet iedereen maar zijn eigen keuzes maken en voel ik niet de behoefte mensen te bekeren.

Ik heb er nu 2 die een aankoop hebben gedaan voor een e-sigaret.

Je hoeft inderdaad niet rokers te bekeren. Als zij interesse tonen in je damper, kan je er over vertellen(doe ik met alle plezier). De mensen waarmee ik praat vertel ik meestal: probeer het eens, ga je een klein beetje er in verdiepen en maak een aankoop voor een simpele starterset. Als het je niet bevalt, heb je het iig geprobeerd, wat al een goede stap Is.

Helemaal bekeren doe ik niet, ik ga er niet op hameren, maar zeg ze gerust dat ze het eens moeten proberen. :D

Link to comment
Share on other sites

Nog helemaal niemand... De mensen die met mij samen gestopt waren zijn allemaal weer begonnen zelfs hen die er een damper voor aanschaften :-(

Maar ik richt me hier dan ook op die enkele damper die vragen heeft of dit forum niet kent. Doorverwijzen en vertellen dat je trots op ze bent. Damper of geen damper - stoppen met roken vereist moed en inzet!!

Schreef JeroX die heel blij is met zijn damper...

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een verstokt sigaar rokend echtpaar over gehaald een e-sigaar te kopen. Ze vinden het erg leuk, maar ik zie nog steeds sigaartjes.. maar ik zie ze niet zo vaak.


Ik heb ex op verzoek een bitsetje kado gedaan, maar hij heeft het nog niet gebruikt een half jaar.. 


Ik heb iemand op de goede weg gezet, klonk heel enthousiast en was zwanger.


 


En verder, hoeveel dat weet ik natuurlijk niet.. ik krijg wel veel reacties. 


Link to comment
Share on other sites

0, en dat zal ook zo blijven ook, als in; hoe je het ook bekijkt het is iets nieuws, men moet er zelf van overtuigd zijn lijkt me ? Ik deel op verzoek alleen mijn ervaring mee. Heb zo wel een paar twijfelaars maar ze zullen toch zelf de stap moeten nemen :-) (en ja, de wet van Jante wordt hier sterk gehandhaaf! :\) ("Dat is heel ongezond!!! Was laatst op TV !!!!" Daar ga ik serieus niet op in. Ook omdat we niet weten wat het inhaleren van alle stoffen met je doet op lange termijn.)

Heb 2 neven, 22 en 24, rokers, die aangegeven hebben ook te willen gaan dampen. Da's mooi, hier kunnen ze alles proeven en proberen. (misschien is dat een vorm van overtuigen, okay :))

Link to comment
Share on other sites

Bij mij op kantoor is dampen echt een hype, maar helaas is er geen collega die echt van de peuken af is.


 


Eentje had bij gebrek aan een reserve clearomizer maar weer peuken gekocht, een ander praat continu over haar damp activiteiten terwijl ze sigaretten staat te roken, weer een ander rookte tussendoor nog sjekkies "om de voorraad op te maken"... die blijkbaar steeds weer aangevuld wordt, en ga zo maar door.


 


Ja eentje is al meer dan een jaar helemaal over, zij heeft mij aan het dampen geholpen. :aai


 


Ik zeg er verder niets van, iedereen moet het zelf weten.


 


Maar een beetje treurig is het wel. De techniek biedt je een betaalbare en plezierige mogelijkheid om uit de sneltrein naar longkanker te stappen, en vervolgens stap je als een tabaksslaafje bij het volgende station doodleuk weer in.


 


Het lijkt er in elk geval op dat combineren van dampen en roken bijna gegarandeerd weer eindigt bij helemaal roken. Ik hoop echt dat dat mij nooit meer gebeurd.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...