Jump to content

user rating bij aan/verkoop.

Guest w00tie

Recommended Posts

Guest w00tie

Ik ben hier al niet zolang ingeschreven en ik heb aleen pqqr dingen via de forum aangekocht en verkocht.

wat mij heel hard opviel is dat er geen feedback/rating systeem aanwezig is op de aan/verkoop/ruil gedeelte van de forum en dit terwijl een redelijk populaire sectie is.

Er bestaat trouwens kant en klaar plugins for smf...

Lieve admins en  beheerders, kunnen jullie aub u werk van maken om zo'n rating systeem in te voeren ? Zonder zo'n ding is de deur open naar veel problemen...

mvg,

• Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Bappie-NL

Hi Wootie,

Vind je dat echt een must? Ik eigenlijk helemaal niet.

Indien een koper of verkoper zich echt zou misdragen, niet betalen, niet versturen etc. Dan wordt dat vast op het forum vermeld.

Guest miepfluit

Nou, ik vind dat W00tie gelijk heeft! Hier op het forum zitten wel degelijk figuren die zich hier schuldig aan maken. Is iig mijn ervaring, helaas. :boos

Guest w00tie

Hi Wootie,

Vind je dat echt een must? Ik eigenlijk helemaal niet.

Indien een koper of verkoper zich echt zou misdragen, niet betalen, niet versturen etc. Dan wordt dat vast op het forum vermeld.

Juist niet.. ik heb al melding gekregen.. en elke gerespekteert forum met zo'n afdeling heeft een rating systeem en sowieso heel hard gemodereerd.. Hier heb ik meermals prijs discussie gezien en flame discussie in aan/verkoop tzou allemaal niet mogen.

Guest w00tie

Rating systeem hebben we ooit gehad... was geen succes en gaan we dus ook niet doen.

Wat bedoel jij geen succes ? Wanneer was dat? Ik kan me niet voorstellen dat het slecht werkte... of hadden de admins hun handen vol?

Het is juist een meerwaarde voor alle kopers/verkopers.

Moet wel een sterk gemodereerd sectie maar toch...

Rating systeem hebben we ooit gehad... was geen succes en gaan we dus ook niet doen.

Wat bedoel jij geen succes ? Wanneer was dat? Ik kan me niet voorstellen dat het slecht werkte... of hadden de admins hun handen vol?

Het is juist een meerwaarde voor alle kopers/verkopers.

Moet wel een sterk gemodereerd sectie maar toch...

Was nog voor mijn tijd...

En was geen succes omdat sommige er status etc aan verbinden terwijl juist hier iedereen gewoon gelijk is.

Dit forum is opgericht door een groepje mensen die het niet eens was met de gang van zaken op een ander forum.

Het was een leuk klein gezellig forum dat dingen anders doet dan andere forums.

Guest w00tie

Ik ben zover aan het denken op zelf een ruil/verkoop platform op te richten.. juist door het feit dat oplichters en/of mensen die het slecht bedoelen hier hun gang kunnen gaan. Of is het de bedoeling om "gebruikers" hier op de schandpaal te hangen via een draad ? Ik zal maar geen namen noemen..

En andere oplossing is alleen maar een draad toelaten per gebruiker waar hij alle zijn objecten verkoop en ook daar de feedback van de kopers..

juist my 2 cents.

Guest w00tie

Ik ben zover aan het denken op zelf een ruil/verkoop platform op te richten.. juist door het feit dat oplichters en/of mensen die het slecht bedoelen hier hun gang kunnen gaan. Of is het de bedoeling om "gebruikers" hier op de schandpaal te hangen via een draad ? Ik zal maar geen namen noemen..

En andere oplossing is alleen maar een draad toelaten per gebruiker waar hij alle zijn objecten verkoop en ook daar de feedback van de kopers..

juist my 2 cents.

Wootie ik heb geheel andere ervaring met de aangeboden/verkoop/gevraagd hoek als wat je hier boven schrijft.

Er worden wel eens opmerkingen gemaakt van dit is te duur thats it. En er zal heel soms ook wel iets verkocht worden wat niet zo nieuw is als geschreven. Dat is het risico van 2 de hands en mijn ervaringen zijn goed met de genoemde hoeken. Zelf nadenken en je ogen gebruiken is niks mis mee.

Meestal zal alles vlot verlopen, idd die prijsdiscussie binnen een verkoop topic zijn soms heel lastig en eing. meestal onnodig maar er kan altijd de een keer zijn waar zowel als verkoper of koper in de problemen raakt.. en dat kan voorgekomen worden met een user rating.

Ik spreek van ervaring hier.. ik heb wel geluk gehad want achteraf ben ik gecontacteerd door iemand die wel opgelicht is geweest hier.. (niet voor veel maar doet er niet toe).

Guest Sidoon

Wil nog even toevoegen dat aan de regels is toegevoegd dat er geen prijsdiscussies meer gevoerd mogen worden, geen off topic reacties want dat gaat verwijderd worden, en alleen reageren bij interesse. Regels staan in de aangeboden hoek.

Guest w00tie

Wil nog even toevoegen dat aan de regels is toegevoegd dat er geen prijsdiscussies meer gevoerd mogen worden, geen off topic reacties want dat gaat verwijderd worden, en alleen reageren bij interesse. Regels staan in de aangeboden hoek.

Thx

tja... ik ben níet voor een rating-systeem, maar mocht mij iets vervelends overkomen met kopen/verkopen schroom ik niet dit (in 'redelijke zin' (na herhaaldelijk  :blab ) in 'openbaarheid' te gooien/te laten merken; dit vooral ook ter bescherming van ons allen).

:zip

Guest w00tie

tja... ik ben níet voor een rating-systeem, maar mocht mij iets vervelends overkomen met kopen/verkopen schroom ik niet dit (in 'redelijke zin' (na herhaaldelijk  :blab ) in 'openbaarheid' te gooien/te laten merken; dit vooral ook ter bescherming van ons allen).

:zip

Dat vind ik juist niet kunnen, en juist daarom is een rating systeem veel beter.

Iemand met goede feedback zal je altijd 'meer' gaan vertrouwen. Iemand met negatieve ben jij gewaarschuwd ..

Met modder gooien op de forum vind ik gewoon belachelijk.

Ik ben niet voor een rating systeem, wel op ebay en marktplaats..

Ik ben juist lid geworden van dit forum omdat het me een gemoedelijk forum leek van allemaal happy dampers, die elkaar helpen, en discussies voeren, leuke dingen delen...

Maar vooral verbondenheid, en iets positiefs bijdragen aan het dampen..

Ik zou liever zien dat misbruik makers van dit forum gedeleted kunnen worden..

Of bv time outs krijgen...

Dit is als hoofdzaak een informatief forum, met niet als hoofddoel handel.. mij lijkt het dan ook overbodig.

Guest w00tie

Ik ben niet voor een rating systeem, wel op ebay en marktplaats..

Ik ben juist lid geworden van dit forum omdat het me een gemoedelijk forum leek van allemaal happy dampers, die elkaar helpen, en discussies voeren, leuke dingen delen...

Maar vooral verbondenheid, en iets positiefs bijdragen aan het dampen..

Ik zou liever zien dat misbruik makers van dit forum gedeleted kunnen worden..

Of bv time outs krijgen...

Dit is als hoofdzaak een informatief forum, met niet als hoofddoel handel.. mij lijkt het dan ook overbodig.

Ik denk dat jij niet goed begrepen heb wat ik bedoel, een rating systeem is niet om iemand te beoordelen op commentaar of zo.. alleen bij transactie bij aan/verkoop.

Ik heb je bericht heel goed begrepen. .. je hebt mijn reactie verkeerd gelezen...

Geeft niet zal het anders formuleren!

Ik ben tegen een rating bij een ruil en verkoop topic, omdat dat niet het hoofddoel van dit forum is!

Ipv dat zie ik liever dat mensen met verkeerde bedoelingen op dit forum een time out kunnen krijgen,  of geblokkeerd worden...

Guest w00tie

Ik heb je bericht heel goed begrepen. .. je hebt mijn reactie verkeerd gelezen...

Geeft niet zal het anders formuleren!

Ik ben tegen een rating bij een ruil en verkoop topic, omdat dat niet het hoofddoel van dit forum is!

Ipv dat zie ik liever dat mensen met verkeerde bedoelingen op dit forum een time out kunnen krijgen,  of geblokkeerd worden...

Ik ben deze topic gestart, na mededeling in PM op mijn verkoop topic dat ik "slim" geweest was ivm een gebruiker..

Ik wil gewoon zeggen dat die gast verder kan doen hier, eventueel iemand anders oplichten want niemand weet van iets. Wil jij misschien de volgende slachtoffer zijn ?

Nee zeker niet! maar als ik hier echt bewust opgelicht word zou ik wel een moderator ervan op de hoogte stellen, en bij diegene zn volgende aanbod iets typen op een nette manier.

Bij de post verdwijnt echt ook ontzettend veel. .. en ik zou dan bang zijn dat de leden hier wel trouw hun waar posten de dupe worden. Plus dat dit forum dan een negatieve insteek gaat krijgen.

Er wordt hier al genoeg gekat.

Guest w00tie

Nee zeker niet! maar als ik hier echt bewust opgelicht word zou ik wel een moderator ervan op de hoogte stellen, en bij diegene zn volgende aanbod iets typen op een nette manier.

Bij de post verdwijnt echt ook ontzettend veel. .. en ik zou dan bang zijn dat de leden hier wel trouw hun waar posten de dupe worden. Plus dat dit forum dan een negatieve insteek gaat krijgen.

Er wordt hier al genoeg gekat.

Waarom zou die forum een negatieve insteek krijgen wanneer je word beoordeeld op u transacties.. (goed of slecht)

Ik ontvang dagelijks pakjes.. en in alle die jaren ben ik geen een pak kwijt.. soms met enige vertraging. (ooit 3 maanden moeten wachten, was verkeerd gesorteerd en in Thailand beland maar toch hier toegekomen).

In de geval die mij bekend is, gaat het over een koper dus... die nooit betaald heeft, het ging over een klein bedrag en daarmee wou de verkoper geen heisa maken. Dezelfde verkoper heeft mij een PM gestuurd dat ik goed gedaan heb om niets op te sturen zonder betaling want koper X had haar al opgelicht.. (zie mlijn verkoop topic als je wil weten over wie het gaat).

Ma goed, ik ga stoppen met die discussie.. er komt geen rating en daarmee is mijn aanvraag "closed".

gr,

Guest miepfluit

Ik heb W00tie inderdaad een pm gestuurd n.a.v. een post over een persoon met 'hoogstwaarschijnlijk' verkeerde bedoelingen. Ook heb ik W00tie gevraagd hoe ik hier het beste mee om kan gaan! Ik wil nl. niet dat een persoon openlijk op het forum aan de schandpaal genageld wordt die zijn afspraken met mij niet na komt!

Wel twijfel ik of ik anderen in het verkooptopic hierover moet aanspreken, zodat zij niet dezelfde fout maken als ik.

Ook ik vind dit een leuk en open forum en wil dit ook zo houden...moet ik dan doen of mijn neus bloed? Misschien is het maar eenmalig, laten we het hopen..

als eerste:  :respect ; geen schandpaal als het niet nodig is; daar is het forum inderdaad te leuk en (vaak) gezellig voor!

Ik snap je twijfel wel, Miepfluit. Maar doen alsof je neus bloed; nee. Ik denk juist dat dat één van de dingen is waardoor het forum gezellig en leuk blíjft.

Ik zou het waarderen zoiets ingeseind te krijgen (stukje sociale controle/de maatschappij zijn wij?) en t.a.v. de tegenpartij; ik snap echt niet waarom je dat risico wilt lopen die naam te krijgen voor een paar rottige euries.