Jump to content

user rating bij aan/verkoop.


Guest w00tie

Recommended Posts

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest w00tie

Bah! Wat een enorm stelletje zeikerds zijn er het laatste half jaar op dit forum terechtgekomen zeg!

no offence maar ik weet niet juist wat jij bedoeld, wat bedoel je nu met zeikerds? Wie is dat?

Link to comment
Share on other sites

Ik behoor zelf nog tot de newbies... sinds eind april/begin mei zit ik op dit forum...

Ik ben welkom geheten, en heb heel veel goede tips en antwoorden op vragen gekregen.

Wat mij opvalt is dat er de laatste tijd veel afgekat wordt hier, en topics op negatieve toon verder gaan.. ook moeten moderators sneller ingrijpen, en worden slotjes geplaatst. Ik heb zelfs een topic gezien waarin de starter van dat topic werd aangevallen over zijn mening in een ander topic... dus expres op de man af...

Ik denk dat oa dit soort dingen bedoeld wordt met het stelletje zeikerds.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sidoon

@renetode: ik dacht dat het om een verkooptopic ging, aangezien deze discussie gaat over een ratingsysteem???? Zoals gezegd kunnen wij van beheer meedenken als er dingen mislopen en indien nodig maatregelen nemen.

Link to comment
Share on other sites

Guest w00tie

Ik behoor zelf nog tot de newbies... sinds eind april/begin mei zit ik op dit forum...

Ik ben welkom geheten, en heb heel veel goede tips en antwoorden op vragen gekregen.

Wat mij opvalt is dat er de laatste tijd veel afgekat wordt hier, en topics op negatieve toon verder gaan.. ook moeten moderators sneller ingrijpen, en worden slotjes geplaatst. Ik heb zelfs een topic gezien waarin de starter van dat topic werd aangevallen over zijn mening in een ander topic... dus expres op de man af...

Ik denk dat oa dit soort dingen bedoeld wordt met het stelletje zeikerds.

inderdaad, ook zo'n dingen gelezen.

- iemand die iets verkoop en dan een zo goed als eerste reactie een link naar fastding met de melding dat het maar 1€ duurder is.. blabla.

- een discussie over het feit dat in NL alles zo duur is.. blablabla...

enzovoort, enzovoort...eindeloos discussies waar eigenlijk niemand beter van word.

Link to comment
Share on other sites

Ik vind dat je best over prijzen en fasttech kan discussiëren,  mits het topic daarover gaat.. verwijzingen in een verkoop topic naar andere sites vind ik not done...

En ook de toon die vaak gebruikt wordt...

Maar nu ben ik met mijn reacties ook dit topic aan het vervuilen...

Sorry daarvoor, maar ik reageer ook op reacties die ik krijg of lees..

Link to comment
Share on other sites

Guest Briggitte

Bah! Wat een enorm stelletje zeikerds zijn er het laatste half jaar op dit forum terechtgekomen zeg!

no offence maar ik weet niet juist wat jij bedoeld, wat bedoel je nu met zeikerds? Wie is dat?

Ik had deze reactie ondertussen al bij menig ander topic kunnen plaatsen, maar voor nu was dit hier blijkbaar aan de beurt: al die topics waarin mede-leden verwijzen naar het gezellige forum wat dit vroegah was nl.. [ik ben nog maar slechts een maand of 16 lid..]

Niet eens perse een forum waar dingen niet gezegd of ge-uit konden worden: in tegendeel, maar dit wel [bijna] altijd in respect voor elkaar en zonder al die onderhuidse verwijten en muggezifterij.

En nee: ik ga niet met een vinger wijzen van: die wel / die niet. 

Ik ben zelf voor een open & transparante communicatie, en dat zullen er hier meerdere zijn; dat weet ik zeker en het lijkt wel of zoiets steeds minder belangrijk wordt hier: of de leden een [steeds] korter lontje krijgen, niet eens meer op een zin worden aangevallen, maar bij wijze van spreken bijna per letter zelfs.. En 'aangesproken' lijkt me uit respect te ontstaan, dus ik heb dan ook bewust het woord 'aangevallen' genoemd.

Ok.. ik hoef niet te lezen hier.. da's ook nog een optie natuurlijk: blijf met z'n allen fijn zo doorgaan.. Ik vermaak me wel in de spelletjeshoek of off-line..

Link to comment
Share on other sites

Het zal wel te maken hebben met de huidige werkloosheid en vakantie...

Dit was altijd een leuk gezellig forum zonder leden die heel de dag discussies voerde over eigenlijk helemaal niks.

Het is de bedoeling dat wij elkaar helpen hier ipv anderen het leven zuur te maken.

Als je je daar niet in kan vinden zoek je maar een ander forum.

Gelukkig zijn veel van onze leden nog steeds leuke gezellige mensen.

En voor zover ik weet komen hier geen mensen die bewust de boel oplichten... Mocht dat wel zo zijn even pbtje naar mij dan zoek ik het tot op de bodem uit.

Link to comment
Share on other sites

Ik behoor zelf nog tot de newbies... sinds eind april/begin mei zit ik op dit forum...

Ik ben welkom geheten, en heb heel veel goede tips en antwoorden op vragen gekregen.

Wat mij opvalt is dat er de laatste tijd veel afgekat wordt hier, en topics op negatieve toon verder gaan.. ook moeten moderators sneller ingrijpen, en worden slotjes geplaatst. Ik heb zelfs een topic gezien waarin de starter van dat topic werd aangevallen over zijn mening in een ander topic... dus expres op de man af...

Ik denk dat oa dit soort dingen bedoeld wordt met het stelletje zeikerds.

Ik denk dat sommige mensen zich ook eens moeten realiseren dat dit niet het Libelle-forum is, of die oude, vertrouwde hangplek waar je met dezelfde vijf andere dampers aan het ouwehoeren bent en waar iedereen al even een plasje tegen elke boom heeft gedaan. Dingen veranderen. Anticipeer, sta niet stil.

Zoals je ziet komen er elke dag nieuwe leden bij. Nieuwe leden met nieuwe meningen en die meningen worden door iedereen op een andere manier geuit. Verschillen van mening zijn dan een logisch gevolg, en daar is helemaal niks mis mee. Je zult niet met iedereen beste vriendjes worden, ook daar is niks mis mee.

En er worden discussies gevoerd, wat is daar in hemelsnaam mis mee? Iedereen heeft recht op zijn of haar mening, ook al staat die mening lijnrecht tegenover wat je er zelf van vindt. Met het op de man spelen valt het best mee, ik zie dit zelden gebeuren. Een discussie mag best pittig zijn. En so what als iemand zijn mening eens niet zo charmant uit, welkom op internet.

Daar moet je mee om kunnen gaan, ook als beheerders. Leven en laten leven, niet te pas en te onpas dingen op slot gaan gooien, dat werkt alleen maar averechts. En als gebruiker: als je iets niet wilt lezen, lees het dan niet. Als je niet wilt reageren, reageer dan niet. Maar ga niet voor een ander beslissen waar ze het wel of niet over mogen hebben. Dat is pas irritant namelijk: mensen die zich mengen in een discussie om te zeuren dat er een discussie is. Hoezo krom.

En als dat allemaal te moeilijk is, ook prima, maar richt dan een privéclub op voor gelijkgestemden waar alleen mensen op uitnodiging lid kunnen worden.

Link to comment
Share on other sites

"En so what als iemand zijn mening eens niet zo charmant uit, welkom op internet"

Dat is geen excuus om boers te worden.

Het is een feit dat niet iedereen zich altijd even charmant uit. Daar kun je heel krampachtig over doen, maar je kunt ook gewoon accepteren dat het zo is.

Link to comment
Share on other sites

Ik behoor zelf nog tot de newbies... sinds eind april/begin mei zit ik op dit forum...

Ik ben welkom geheten, en heb heel veel goede tips en antwoorden op vragen gekregen.

Wat mij opvalt is dat er de laatste tijd veel afgekat wordt hier, en topics op negatieve toon verder gaan.. ook moeten moderators sneller ingrijpen, en worden slotjes geplaatst. Ik heb zelfs een topic gezien waarin de starter van dat topic werd aangevallen over zijn mening in een ander topic... dus expres op de man af...

Ik denk dat oa dit soort dingen bedoeld wordt met het stelletje zeikerds.

Ik denk dat sommige mensen zich ook eens moeten realiseren dat dit niet het Libelle-forum is, of die oude, vertrouwde hangplek waar je met dezelfde vijf andere dampers aan het ouwehoeren bent en waar iedereen al even een plasje tegen elke boom heeft gedaan. Dingen veranderen. Anticipeer, sta niet stil.

Zoals je ziet komen er elke dag nieuwe leden bij. Nieuwe leden met nieuwe meningen en die meningen worden door iedereen op een andere manier geuit. Verschillen van mening zijn dan een logisch gevolg, en daar is helemaal niks mis mee. Je zult niet met iedereen beste vriendjes worden, ook daar is niks mis mee.

En er worden discussies gevoerd, wat is daar in hemelsnaam mis mee? Iedereen heeft recht op zijn of haar mening, ook al staat die mening lijnrecht tegenover wat je er zelf van vindt. Met het op de man spelen valt het best mee, ik zie dit zelden gebeuren. Een discussie mag best pittig zijn. En so what als iemand zijn mening eens niet zo charmant uit, welkom op internet.

Daar moet je mee om kunnen gaan, ook als beheerders. Leven en laten leven, niet te pas en te onpas dingen op slot gaan gooien, dat werkt alleen maar averechts. En als gebruiker: als je iets niet wilt lezen, lees het dan niet. Als je niet wilt reageren, reageer dan niet. Maar ga niet voor een ander beslissen waar ze het wel of niet over mogen hebben. Dat is pas irritant namelijk: mensen die zich mengen in een discussie om te zeuren dat er een discussie is. Hoezo krom.

En als dat allemaal te moeilijk is, ook prima, maar richt dan een privéclub op voor gelijkgestemden waar alleen mensen op uitnodiging lid kunnen worden.

ik word hier geciteerd, maar heb het helemaal niet over meningsverschillen in discussies!!!! als iedereen gelijkgestemd zou zijn is geen discussie mogelijk..

het gaat om het afkatten, en er is in een topic weldegelijk een opstootje tussen 2 forumleden geweest waar wel op de man werd afgespeeld. terrecht dat er dan wordt ingegrepen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest marjolein

Dit forum is opgericht door een groepje mensen die het niet eens was met de gang van zaken op een ander forum.

Het was een leuk klein gezellig forum dat dingen anders doet dan andere forums.

Kijk en hier zit nu net het probleem. Dit zal vast en zeker begonnen zijn als een klein en gezellig forum maar nu zijn er 4000 leden? Of wat zag ik voorbij komen van de week?

In elk geval een aantal wat ervoor zorgt dat het ons kent ons gevoel wat er vast ooit geweest zal zijn nu verleden tijd is. Elke dag komen er 10, 15 leden bij. Daar zitten vast ook mensen bij die het minder goed voor hebben met anderen en ik vind dus wel dat je op de een of andere manier iets moet doen om dat of vooraf eruit te filteren door inderdaad een ratingsysteem in te voeren of een systeem dat ECF heeft, dat je pas mag verkopen als je aan bep. voorwaarden voldaan hebt. Niets doen en zeggen forumbeheer houdt zich buiten geschillen, zal vast wel gewerkt hebben toen het forum nog klein genoeg was voor een sociale controle, maar dat is het nu dus niet meer. En als een forum groeit zul je ook je beleid daarop aan moeten passen. Om te voorkomen dat mensen op dit "leuke kleine gezellige forum" gedupeerd worden.

Link to comment
Share on other sites

Guest marjolein

Ja Es is ook leuk, maar iedereen heeft het er steeds over, vooral degenen die er van het begin af aan bij waren, dat het zo veranderd is. Dat er steeds meer vervelende reakties komen en ruziemakende mensen. En ik zie ook veel mensen daarom verdwijnen. Het forum zoals het was (klein, gezellig) en zij het graag zagen is er blijkbaar dus niet meer. Dat betekent ook op het gebied van aankoop/verkoop dat er ander publiek kan komen. Het forum is veranderd. Of je dat nu leuk vindt of niet en dan kun je je kop in het zand steken en zeggen we zijn zo begonnen en zo gaan we door of je verandert mee. Is een keuze. Niks doen lijkt mij geen verstandige keuze.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sandrazv

idd Marjolein, groter forum en dus ook meer "minder oprechte" leden. Een Rating systeem lijkt mij dan ook op zijn plaats zodat mensen met goede bedoelingen hun spulletjes veilig kunnen blijven kopen/ verkopen/ ruilen.

Bij ongepast gedacht een gele kaart evt schorsing voor paar uur of dgn. Veel leden is veel kennis maar t zou jammer zijn dat door de nieuwe leden en hun gedrag de "oude garde"of oprechte nieuwelingen verdwijnen en een gezellig maar bovenal zeer informatief forum ten onder gaat

Link to comment
Share on other sites

:ja misschien dat hier inderdaad toch nog eens naar gekeken moet worden of dit op 1 of andere manier kan.

Uiteraard moet het ook niet zo zijn dat er bij 1 verkeerd gemikte stamp van de postsorteermachine een uitroepteken bij je naam komt te staan ofzo, maar als er 4 keer bij dezelfde persoon iets 'zoek' raakt....

Helaas ìs het 2013 en is niet iedereen even eerlijk  :sip . En op 4000 leden (ook al zijn er maar 100 actief) wordt een 'sociale controle' ook steeds lastiger.

Link to comment
Share on other sites

:ja misschien dat hier inderdaad toch nog eens naar gekeken moet worden of dit op 1 of andere manier kan.

Uiteraard moet het ook niet zo zijn dat er bij 1 verkeerd gemikte stamp van de postsorteermachine een uitroepteken bij je naam komt te staan ofzo, maar als er 4 keer bij dezelfde persoon iets 'zoek' raakt....

Helaas ìs het 2013 en is niet iedereen even eerlijk  :sip . En op 4000 leden (ook al zijn er maar 100 actief) wordt een 'sociale controle' ook steeds lastiger.

Ik wel aan toevoegen dat een "rating" is niet de bedoeling voor het minstens probleem een report gaan doen..

Eerst kan er gecommuniceerd worden, sterk gemod en als er niets over blijf een negatieve feedback geven.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Maak nieuwe...