Guest Sjaosma Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Ik ben nu een aantal weken aan het dampen en heb in die weken veel verschillende onderdelen besteld om er maar zo snel mogelijk achter te komen wat het beste bevalt. Ik heb inmiddels de volgende geprobeerd: Pro Tank V2 Vivi Nova V3 iClear 30 GS vCore V2 Het leek mij wel een goed moment om mijn eerste beginnerservaringen te delen. Pro Tank V2: Voelt zeer degelijk aan. Smaak en gier is erg goed. Makkelijk demontabel en coils vervangen gaat ook erg makkelijk. Het 'hijsen' vind ik bij deze minder. Naar mijn idee zuig ik veel te veel lucht. Ik hou persoonlijk niet van zo van de koele damp van een bottomcoil en daarom gebruik ik deze niet meer. De warmere damp van de top coils geeft gewoon meer het gevoel dat ik aan het roken ben. Vivi Nova V3 Simpel maar leuk uiterlijk. Damp hoeveelheid en smaak is prima en heerlijk warm. Uit- en in elkaar zetten en schoonmaken is ook erg gemakkelijk. Het hijsen is prima! Nadeel vind ik dat de (plastic) driptip (bij die van mij) erg los zit. Heb al een paar keer gehad dat deze er af 'viel'. Daarnaast heb ik het idee dat ik bij deze veel sneller last heb van een droge keel. iClear 30 Voelt ook degelijk aan en ziet er erg leuk uit met die draaibare driptip. Smaak is prima en de hoeveelheid damp en gier ook zeker (soms zelfs iets té maar dat is vast wel op te lossen door wat lagere nicotine % te gebruiken. Schoonmaken en coil vervangen gaat prima. Ondanks dat het leuk is dat de driptip draaibaar is bevalt deze me echter niet zo, hij is gewoon te dik waardoor hij niet zo lekker in de mond ligt. Daarnaast heb ik bij de iClear 30 al een aantal keer de zeer onprettige ervaring gehad dat ik liquid in mn mond kreeg. Voordeel is ook dat er vrij veel in kan. Ik had hem niet te veel gevuld en hijs ook niet te hard. Ik wil de iClear nog niet helemaal opgeven maar dit is toch wel de reden dat ik deze meestal links laat liggen. GS vCore V2 Uiterlijk vind ik dit de mooiste. Als ik op internet zoek zie ik ze ook in allerlei kleurtjes maar helaas heb ik die in NL nog niet gevonden Kwaliteit is ook prima (al een keer van het aanrecht gekletterd maar niets aan de hand). Damp hoeveelheid is perfect. Smaak is heerlijk! Zeker het hijsen is perfect; eigenlijk hoef je hem alleen maar in je mond te steken en op het knopje te drukken en je mond loopt vanzelf vol met damp. Vullen gaat ook erg makkelijk en de driptip heeft de fijnste vorm van allemaal; ligt gewoon lekker in de mond. Het enige nadeel van deze clearomizer is dat het vervangen van de coils erg lastig is. Door de dubbele behuizing moet je de (4) wicks door 4 hele kleine gaatjes zien te friemelen dat lijkt me erg lastig. Dit hoeft echter niet zo vaak (gebruik hem nu al best een tijdje en heb niet het idee dat de smaak al minder wordt). Dan blijft er nog maar 1 nadeel over: hij is bijna niet te verkrijgen in NL! Ik heb maar 2 NL sites gevonden die hem leveren maar beide zijn sites die geen KCER certificering hebben: - vapeware.nl (maar daar kan je geen extra coils bestellen - e-Vapor.nl (wel Gescreend/Geaccrediteerd en overwegend positieve reacties op het forum. Conclusie: 1: GS vCore 2.0 2: Vivi Nova V3 3: ProTank V2 4: iClear 30 (vanwege het lekken van liquid in mn mond komt deze op de laatste plaats). Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze beginners ervaringen en ben benieuwd of jullie dit delen of juist een hele andere mening hebben! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ozzy Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Bedankt voor je review, ik persoonlijk ben nou ongeveer 6 weken onafgebroken protank gebruiker, de protank2 komt zeer binnenkort ook binnen. Maar ik heb de meest puure smaak toch wel bij de protanks. De iclear30 heb ik ook binnen, maar nog geen tijd/zin gehad om deze uitte proberen, wel jammer dat je van deze vloeistof in je mond heb gekregen, De gsv Core ken ik niet,.... De vivinova heb ik in het begin gebruikt, en alleen maar fruitliquids mee gedampt, smaak vond ik zeer mild bij de vivinova, maar bij een mede damper zijn vivinova met tabac, was deze wel aangenaam, miss toch een coil probleem bij de mijne :weetie. En ikzal van de week de iclear30 uitproberen, moet wel zeggen heb de iclear16 ook, en deze kon mij niet overtuigen. Ik raad je toch wel , de protank meerdere kansen te geven, want bij mij was het bij week 2 dat wij vriendjes waren geworden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marianna Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Deze Vivi is in ieder geval wel goed, ik gebruik één exemplaar al een jaar lang: http://ebnferro.com/vivi-nova-tank-clearomizer-v3-clear Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri essex Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 De gs vcore is verkrijgbaar bij dampertje.nl en heeft kcer Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marianna Posted August 24, 2013 Share Posted August 24, 2013 Capri, die van dampertje is een ander type. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexis Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Als je de driptip van de iclear 30 vervangt door een gemodificeerde, krijg je een compleet andere ervaring met deze clearo. Tis het proberen waard. Wat ook nog een fijne clearo is, als je van warme damp houdt, is de just fog maxi. http://www.elektrisch-roken.nu/modding/250/iclear-30-aangepast/10463/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sjaosma Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Dank voor de reacties en tips! Toch opmerkelijk dat de GS-vCore 2.0 in NL blijkbaar zo weinig gebruikt wordt terwijl het naar mijn idee de fijnste is en ook op buitenlandse sites heeft deze erg goede reviews. Wat betreft het lastig vervangen van de coils: Dit blijkt ook reuze mee te vallen. Bij nieuwe coilheads blijkt er een plastic hulsje om de wicks te zitten waardoor je ze heel makkelijk dor de gaatjes kunt steken. Ik ga er nog maar 1 bij bestellen denk ik.. Jammer dat NL sites niet de gekleurde versies hebben. De justfog maxi zal ik ook nog eens uitproberen, dan heb ik volgens mij de meest gangbare (nieuwere) wel gehad? Verstuurd vanaf mijn LG-P880 met Tapatalk 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts