Jump to content

iClear16

Guest Splinter

Recommended Posts

Guest Splinter

Deze heb ik nog niet gezien bij de reviews, daarom toch maar een draadje geopend met mijn ervaringen, zodat de mening van anderen er ook bij kan.

De iClear16 was een van mijn eerste aankopen mijn het standaard eGo startsetje met CE5 clearomizers.

Die eerste kennismaking was geen succes. Gevuld kreeg ik weldra, na een aantal heel smakelijke trekken, vloeistof in mijn mond en begon het ding te lekken uit de batterij aansluiting. Schoongemaakt, opnieuw geprobeerd, en hetzelfde laken het pak. Het ding verdween in een bak met keukenpapier.

Een paar weken later en ervaring met diverse andere systemen later toch weer eens te voorschijn gehaald en opnieuw geprobeerd. Ik vermoedde dat ik hem te vol had gedaan. Mijn andere top-coil, CE4 en CE5, clearmizers vulde ik altijd tot het 1.5 ml maatstreepje.

Maatstreepjes waar ik trouwens helemaal niets meer van geloof, want dat ding in het midden en de lontjes nemen een heel variabel deel van de ruimte in beslag.

Maar goed, bij die dubbele spoel constructie van de iClear zit het onderste lontje denk ik wat lager, en liep de vloeistof kennelijk langs het lontje de centrale holte in met alle vervelende gevolgen.

Nu vul ik hem maar tot duidelijk onder het onderste gat in de centrale kolom.

En hij dampt nu al dagen lang met een heerlijk rijke warme volle smaak, 2.2 ohm op 4.0 Volt van een Twist of Winder (of Vamo, maar daar staat hij wat iel op).

Hij heeft mijn CE4/CE5's verdrongen en ik heb er een paar bijgekocht met een setje coils, maar de eerste coils hebben het nog niet begeven, hoewel ik er geen enkel onderhoud aan pleeg: gewoon vloeistof bijgieten.

Dat bijvullen moet wel vrij vaak gebeuren, want om te beginnen doe ik er dus niet zoveel in, verder is die centrale kolom van de dubbele spoel vrij dik waardoor er niet zoveel ruimte overblijft, en tenslotte trekt hij de vloeistof er vrij snel doorheen, wat ook die volle smaak verklaart natuurlijk.

Er vormt zich ook telkens wel een plasje condens-vloeistof in het mondstuk boven de verdamper, die ik tegenwoordig even wegzuig met een pijpenrager voor ik het mondstuk er af schroef om hem bij te vullen. Ik moet wel zeggen dat ik er telkens stevige trekken uit neem.

Op het ogenblik hebben zich dus twee iClear16's genesteld naast een grote en kleine Davide als vaste dampers die elkaar afwisselen.

Heb de iclear 16 voor test gekocht en geprobeerd ,

maar ,

ben toch een bottem coil liefhebber denk ik,

want vond dat de iclear na een beetje ketting dampen al gloeind heet werd tot aan de driptip.

En het tilten vond ik ook minder, en het vullen idd ook,

vandaar heb ik de vele silica lontjes tot de helft getrimt :gek.

veel beter tilten, en de vloesitof kan eindelijk beetje vrij bewegen .

smaak/damp is niets mis mee by the way.

1 van mijn favoriete clearo's. Ik tilt helemaal niet met deze, omdat de lontjes tot onderaan hangen

blijven ze uit zichzelf nat, dus het is eigenlijk niet nodig. En dat heet worden dat klopt wel,

daarom gebruik ik, zeker thuis, zijn grote broer, de iclear 30, met aangepaste driptip echt super!

Heet worden hangt o.a uiteraard af van voltage waarop je dampt.

op 3.7v met 50/50 heb ik er in feite weinig last van en ik damp toch redelijk constant.

De IClear30 vind ik persoonlijk nogal groot uitgevallen, naar het schijnt zijn er wel enkele verbeteringen aan gebeurd?

• 3 weeks later...

@ Alexis

Ik begrijp dat jij zowel de iClear 30 als de iClear 16 gebruikt. Wat zijn volgens jou de verschillen? Wat heeft de voorkeur?

Ik heb alleen een drietal iClear 30's (die binnenkort door Innokin een echte update krijgen - nieuws van de beurs ECC in Anaheim) en ik ken de iClear 16 niet.

Dank je alvast!

Als eerste de inhoud natuurlijk, die van de 30 is bijna het dubbele van de 16. Verder heeft de coil van de 30  16 draadjes in de wick, de 16 heeft er maar 4,

wel zijn de coils uitwissebaar. Ik vind dat de 16 warmer wordt, ook de damp is warmer.

Wanneer ik zou moeten kiezen tussen deze 2, zou ik voor de 30 gaan.

Dan krijg je toch het een beetje het Hamer effect.

Ik vind de iclear16 het mooist op een spinner of twist.

De iclear30 zou je beter op een vamo of evic staan natuurlijk past het allemaal wel.

Sier ring der bij doen voor de ego draad op de twist.

Jij bent noooooit vervelend!  :fluit

Wat zullen er straks een berg gebruikte i30's aangeboden worden als die nieuwe op de markt komt.

Ik wacht nog wel even met 't kopen van de i134 totdat die nieuwe i30 er zeker te weten bij geleverd gaat worden.

☼ :blij ☼

Mooier dan die nieuwe UniTank.

En IN die buis zitten gewone wicks en ik hoop dus dat dezelfde coils erin gaan als in de oude.

(zie draadje van de VTR daar staat grote foto)

En, Alexis, misschien zijn die gekleurde glaasjes van de oude wel uitwisselbaar met de nieuwe.

☼ :blij ☼

Dat zou nog best mogelijk zijn Richard, lijkt er wel op.

Maar er komt nog meer nieuwigheid aan, de Nhaler Aspire BDC, een dual bottomcoil in 4 modellen. Competitie voor de iclear 16.

Nhaler Aspire Mini Vivi Nova BDC:

v4895s.png

Dit is de grote broer, Nhaler Aspire BDC:

[img width=400 height=225]http://i42.tinypic.com/4ffgy.png

Kijk ook even hier: http://www.elektrisch-roken.nu/reviews-e-sigaretten/88/aspire-bdc-clearomizer-preview/13006/msg351618#msg351618