Jump to content

Sigelei Zmax mini

Guest pleuntje

Recommended Posts

Guest pleuntje

Ik ben van plan om deze mod aan te schaffen.

Wie heeft deze al en wat zijn de ervaringen?

Tot nu toe zie ik hem maar in een webshop te koop.

Ik ben heel benieuwd.

Zmax is een heel fijn apparaat :ja

De mini heeft dezelfde afmeting als de V3 of V5 telescope met 18350 accu (welke ook in de mini gaat).

De mini is niet van RVS maar aluminium, dus lichter, alleen iets kras gevoeliger.

Menu van de Zmax is makkelijk en duidelijk, presteert net even beter dan een Vamo.

Alleen is de Zmax een energie-slurper, gaat harder door een accu heen dan een Vamo of een SVD bijvoorbeeld.

Vooralsnog is Betty (wegwerpsigaret) de enige NL shop die de mini in het assortiment heeft.

Ik neem aan dat andere zullen volgen, maar de prijs bij Betty is altijd heel scherp.

Veel plezier met je Zmax :wink

Guest marjolein

Geheel offtopic maar ik zie dat ze daar ook de russian en de russian 91% gaan verkopen!

Ik zie alleen dat de uitvoering hiervan mat/geborsteld is. Dat lijkt me niet zo mooi staan op het rvs van de vmax :(

Ik heb de Zmax mini nu een week in bezit. Sinds ik de mini heb, gebruik ik mijn Vamo bijna niet meer. Ik vind hem erg fijn betreft prestatie en wat accurater dan de Vamo. Bij De Vamo heb ik altijd het gevoel dat je eerst een goede stroomstoot krijgt en dan naar de juiste wattage/volt gaat. Bij de mini heb ik dan het gevoel dat hij meteen op de goede wattage / volt dampt. Verder is hij erg licht en wat batterij duur betreft doet hij net zo lang mee dan mijn Vamo.

Nadeel is misschien dat hij door het al aluminium wat goedkoop overkomt en wat kwetsbaarder lijkt, wat hij uiteindelijk niet is.

Ik heb hem diverse claearomizers getest en alles doet het ook de Kanger t3 gaat er in zonder adapter. Het menu met een knop was even wennen, maar is uiteindelijk erg simpel. Mijn favoriete combi is met de grote Davide, ziet er goed uit en presteert erg goed.

Ik heb hem gekocht bij Betty van wegwerpsigaret zonder verzendkosten, goede prijs en goede service.

Ik heb de Zmax V5 en een Vamo en vind de Zmax ook net even iets prettiger werken.

Ieder geval vind ik hem stukken mooier als die vinger magneet:P

Heb is zitten zoeken en die prijs van Betty is voor de set wel erg netjes voor een NL shop, in Amerika kost alleen de tube ook al rond de 50 a 60 Dollar zonder verzenden.

Tel daar die verzend kosten en onze geweldige 21% btw bij en je ben aan die prijs.

Guest pleuntje

Verder is hij erg licht en wat batterij duur betreft doet hij net zo lang mee dan mijn Vamo.

Hoe lang is dat ongeveer?

Op youtube zag ik een filmpje dat je hem zou kunnen verlengen.

Weet iemand welke batterijen er dan in moeten en waar je dat tussenstukje kan kopen?

Ik gebruik nu alleen T2CC clearomizers. Heb je dan een verloopstukje nodig?

Verder is hij erg licht en wat batterij duur betreft doet hij net zo lang mee dan mijn Vamo.

Hoe lang is dat ongeveer?

Op youtube zag ik een filmpje dat je hem zou kunnen verlengen.

Weet iemand welke batterijen er dan in moeten en waar je dat tussenstukje kan kopen?

Ik gebruik nu alleen T2CC clearomizers. Heb je dan een verloopstukje nodig?

De T2CC moet geen probleem zijn, dat moet lukken. Over dat verloopstukje heb nog niets gezien en ook niet naar gekeken.

Ik wou een Mini hebben voor het makkelijk meenemen qua formaat en gewicht. De batterij 18350 van efest of de bijgeleverde batterijen gaan bij mij een halve dag mee, maar dan is wel mijn Zmax mini aan mijn hand geplakt. heb wel altijd reserve batterij in doosje extra bij me als ik de hele dag weg moet.

Heb je een linkje naar het filmpje waarin ze laten zien dat je hem kunt verlengen voor een grotere accu?

De V3 en V5 zijn "telescopisch", deze kan dus verlengd worden om ook 18500 en zelfs 18650 accu's te gebruiken (zie P.Busardo filmpjes bijvoorbeeld).

Voor de mini heb ik dit nog niet gezien, ben wel benieuwd eigenlijk :blij

Ik weet niet of je veel aan mijn oordeel gaat hebben aangezien ik een nieuwe damper ben ( 23 dagen )  :ingridje

Ik kan je alleen vertellen dat sinds ik hem vrijdag ochtend heb ontvangen, hij en mijn hand onafscheidelijk

zijn ( moet ik zeggen zij aangezien ze roze is  :wink ) Ik ben verliefd ! ik vind hem kwa formaat en gewicht perfect

hij ligt heerlijk in de hand.

Zo als ik al zei heb ik zeer weinig ervaring ( 1100 mah twist ) Dus ik weet niet hoe de mod's met 2 knoppen werken

maar ik vind de 1 knops bediening erg prettig werken.

En tja de batterij ?! dat is voor mij even wennen, met mijn twist kon ik de hele dag vooruit  :grins

Waarom zou je een Mini kopen als je hem wilt verlengen voor een 18650 batterij?

Wat is het voordeel dan tov een Zmax V3 of V5 dan nog?

Dat je een zoek tocht kan gaan houden op internet voor een verleng stukje;)

Waarom zou je een Mini kopen als je hem wilt verlengen voor een 18650 batterij?

Wat is het voordeel dan tov een Zmax V3 of V5 dan nog?

Dat je een zoek tocht kan gaan houden op internet voor een verleng stukje;)

Ja dat dacht ik ook al dan kun je beter een v3 of v5 kopen..

Maar stel je koopt die en je koopt er een short tube bij dan heb je toch ook net een zmax mini..? of ben ik nou gek ;p

Guest marjolein

Die heb ik ook chilly en daar ben ik heel tevreden mee. Die kost in Duitsland hetzelfde als de mini hier. Heb hem bij Liquirette.de gekocht. Hij is RVS en de mini aluminium?

Sterker nog, de Zmax V3 of V5 zijn in 18350 modus hetzelfde formaat als de mini.

Alleen zit er een buis in met schroefdraad zodat je deze traploos kunt verlengen naar de gewenste maat.

(foto geleend van mijn vriend Google)

583096808_237.jpg

Weet niet of de prijs veel verschilt, maar dan kun je net zo goed de gewone zmax kopen.

Mogelijkheid om te verlegen en mooier materiaal

Dat is net een beetje waar het wringt, een mini kost in Nederland (wegwerpsigaret) 60,= voor een set (incl. verzenden) en een V3 kost 90,= voor een set (VapeWare, excl. verzenden).

Nu heb je met de telescopic i.d.d. een mooier product, naast een kleine (18350) ook een grote (18650) accu erbij, draag hoesje, etc.. maar kost wel de helft meer.

Alleen uit een losse tube of uit het buitenland bestellen zal de prijs dichter bij elkaar brengen (losse V3 kost 63,50 bij Vapeware, voor die 30,= kun je makkelijk een lader en accu's vinden)

Guest pleuntje

Na jullie reacties ben ik van plan om de Zmax v3 aan te schaffen, maar wil nog even weten of ik een flattop moet nemen of niet.

Wat is het verschil?

Ik wil graag de T2 CC (dat is NIET de Kanger T2 CC) blijven gebruiken.

Deze heeft een Ego aansluiting en zou het jammer vinden als ik er een 510 aansluiting tussen moet zetten.

Zo ver ik weet is het alleen het model wat iets afwijkt, de bovenkant loopt of recht of taps met "teardrops" er in (als een Provari).

Beide hebben ze gewoon een 520 en eGo aansluiting die breed genoeg is voor de meeste verdampers, ook een Kanger MT3 past er moeiteloos in (V5).

Persoonlijk vind ik de flat-top het mooist, maar de "Provari look-a-like" heeft natuurlijk ook wel wat :wink

Guest marjolein

Pleuntje ik heb ook de zmax v3. Altijd de flattop nemen. Is het mooist en het strakst. Geen overgang met veel clearomizers. Dit is de mijne:

post-2911-1422993587122_thumb.jpg

Na jullie reacties ben ik van plan om de Zmax v3 aan te schaffen, maar wil nog even weten of ik een flattop moet nemen of niet.

Wat is het verschil?

Ik wil graag de T2 CC (dat is NIET de Kanger T2 CC) blijven gebruiken.

Deze heeft een Ego aansluiting en zou het jammer vinden als ik er een 510 aansluiting tussen moet zetten.

Bij deze combinatie is een aansluitstukje gebruikt, en daar merk je heel weinig of niks van  :blij

th_IMG_0360.jpg th_IMG_0355.jpg (klik om te vergroten)

Nee, dat is de Tumbler. Het model is gemaakt met eGo aansluiting en door de extra brede vorm aan de onderkant past die in geen enkele APV.

Hij is ontworpen als grote clearomizer voor op een eGo batterij zonder dat je een sier-ring nodig hebt zoals bij een ProTank of Davide.

Nadeel is dat hij i.d.d. een adapter nodig heeft als je hem op een APV wilt gebruiken.